.jpg)
Για πρώτη φορά οι ίνες άνθρακα χαρακτηρίζονται ως επιβλαβές υλικό.
Κατά τη διαδικασία ανακύκλωσης μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα υγείας στους ανθρώπους.
Αν περάσει ο νόμος θα ισχύσει από το 2029.
Θεωρείται βέβαιο πως θα υπάρξουν αντιδράσεις από τις μάρκες.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Στο στόχαστρο της Ευρώπης οι ίνες άνθρακα
Είναι γεγονός πως η Ευρωπαϊκή Ένωση κάνει ολοένα και σκληρότερους τους κανονισμούς για τις εταιρείες στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά όπως φαίνεται δεν έχει τελειώσει ακόμα το έργο της. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν δημοσιεύματα του εξωτερικού, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, υπεύθυνο για τους νόμους στην Ευρωπαϊκή Ένωση, προετοιμάζεται να απαγορεύσει τα ανθρακονήματα στα αυτοκίνητα!
Για πρώτη φορά οι ίνες άνθρακα χαρακτηρίζονται ως επιβλαβές υλικό
Όπως αναφέρει δημοσίευμα της Nikkei Asia, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ολοκλήρωσε πρόσφατα ένα προσχέδιο για την αναθεώρηση της Οδηγίας για τα Οχήματα στο Τέλος του Κύκλου Ζωής (τα αυτοκίνητα που γίνονται scrap), που ρυθμίζει την αποσυναρμολόγηση και την ανακύκλωσή τους και στοχεύει να τα κάνει πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Στην αναθεώρηση, οι ίνες άνθρακα, για πρώτη φορά ταξινομούνται ως επιβλαβές υλικό.
Να πούμε πως υλικά όπως ο μόλυβδος, ο υδράργυρος, το κάδμιο και το εξασθενές χρώμιο έχουν από καιρό χαρακτηριστεί ως επικίνδυνα από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρά ταύτα, κατ΄ εξαίρεση εξακολουθούν να επιτρέπονται στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τι προβλήματα μπορούν να προκαλέσουν στον άνθρωπο
Η ΕΕ λοιπόν θεωρεί πως κατά τη διάρκεια της ανακύκλωσης, οι ίνες άνθρακα, οι οποίες είναι ενωμένες με ρητίνη, μπορούν να απελευθερώσουν στον αέρα πολύ μικρά νήματα, τα οποία με τη σειρά τους μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στους ανθρώπους. Είτε εάν έρθουν σε επαφή με το δέρμα τους, είτε να εισχωρήσουν στο εσωτερικό του οργανισμού από τη μύτη και το στόμα, δημιουργώντας προβλήματα στους βλεννογόνους. Παράλληλα, στο δημοσίευμα υπογραμμίζεται πως τα μικρά νήματα και πάλι μέσω του αέρα μπορούν να μεταφερθούν και να προκαλέσουν βραχυκυκλώματα σε μηχανήματα!
Αν περάσει το μέτρο θα ισχύσει από το 2029
Οι αιτίες αυτές λοιπόν οδήγησαν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να βάλει στη μαύρη λίστα τις ίνες άνθρακα και να ξεκινήσει η συζήτηση για το εάν θα πρέπει να σταματήσουν να χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα. Ακόμα όμως και να ψηφιστεί κάτι τέτοιο, δε θα συμβεί άμεσα, αφού τα Μέσα του εξωτερικού υποστηρίζουν πως η συνθήκη αυτή θα ισχύσει από το 2029 και έπειτα.
Συνέχεια του άρθρου >>>