Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Η Honda έφτιαξε το πρώτο «GPS» σε αυτοκίνητο πριν από 42 χρόνια (+Vid)
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η Honda έφτιαξε το πρώτο «GPS» σε αυτοκίνητο πριν από 42 χρόνια (+Vid)

4.665 Επισκέψεις στο άρθρο (16/12/2023)

- Ο πρώτος πλοηγός σε αυτοκίνητο ήταν στο Honda Accord του 1981
- Με οθόνη που έβαζε ο οδηγός το χάρτη σαν σλάιντ ή ακτινογραφία
- Με 2 αισθητήρες & έναν υπολογιστή υπολόγιζε το στίγμα & την πορεία του αυτοκινήτου
- Ήταν πανάκριβό με αποτέλεσμα να πουλήσει ελάχιστα αλλά σε κάθε περίπτωση επαναστατικό

Ο πρώτος πλοηγός σε αυτοκίνητο ήταν στο Honda Accord του 1981

Τα συστήματα GPS βρίσκονται σήμερα σε κάθε λογής ηλεκτρονική συσκευή, από ρολόγια και smartphones μέχρι τα αυτοκίνητά μας. Όμως 40 χρόνια πριν δεν υπήρχε δορυφορική πλοήγηση (παρά μόνο για στρατιωτικούς σκοπούς), με τη Honda να λανσάρει τον πρώτο πλοηγό σχεδόν 15 χρόνια πριν το πρώτο GPS. Το όνομά του «Electro Gyrocator» και βρέθηκε στην καμπίνα των Honda Accord και Vigor ως προαιρετικός εξοπλισμός.

Με οθόνη που έβαζε ο οδηγός το χάρτη σαν σλάιντ ή ακτινογραφία

Η Honda συνεργάστηκε με τις εταιρείες ηλεκτρονικών συσκευών Alpine και Stanley Electric, για να κατασκευάσει το Electric Gyrocator. Πρόκειται για μια συσκευή συνολικού βάρους 9 κιλών, που τοποθετούνταν στο κέντρο του ταμπλό.

Εμφανισιακά μοιάζει αρκετά με τα σημερινά infotainment, ωστόσο η «οθόνη» του ήταν περισσότερο μια φωτιζόμενη επιφάνεια 6 ιντσών, που λειτουργούσε με καθοδικό σωλήνα, όπως οι παλιές χοντρές τηλεοράσεις. Πίσω από αυτή την επιφάνεια ο οδηγός τοποθετούσε έναν προσχεδιασμένο χάρτη σε μορφή διαφάνειας, ο οποίος φωτιζόταν στην οθόνη (σαν τις ακτινογραφίες στον γνώριμο φωτιζόμετο πίνακα που έχουν οι γιατροί).

Με 2 αισθητήρες & έναν υπολογιστή υπολόγιζε το στίγμα & την πορεία του αυτοκινήτου

Η λειτουργία του βασιζόταν σε δύο αισθητήρες, ένα γυροσκόπιο και έναν αισθητήρα χιλιομέτρων. Το γυροσκόπιο, λειτουργούσε με αέριο ήλιο το οποίο όταν το αυτοκίνητο έστριβε άλλαζε στιγμιαία πορεία και άρα και τη θερμοκρασία στην μια πλευρά του αισθητήρα. Ο άλλος αισθητήρας ήταν προσαρμοσμένος στο κιβώτιο μετάδοσης, υπολογίζοντας την ταχύτητα και την απόσταση που διένυε το αυτοκίνητο. Τα δεδομένα από αυτούς τους αισθητήρες συλλέγονταν και επεξεργάζονταν από έναν υπολογιστή δίνοντας το στίγμα και μετακινώντας το, ορίζοντας την πορεία του αυτοκινήτου πάνω στο χάρτη.

Εκτός από την μετακίνηση του χάρτη, ο οδηγός μπορούσε να ρυθμίσει και άλλες λειτουργίες της οθόνης όπως την ένταση της φωτεινότητας, την αντίθεση και το ζουμ.

Πανάκριβό με αποτέλεσμα να πουλήσει ελάχιστα αλλά σε κάθε περίπτωση επαναστατικό

Προφανώς η λειτουργία του ήταν αρκετά περιορισμένη, χωρίς λεπτομέρειες για την ακριβή τοποθεσία και πορεία του αυτοκινήτου. Εκτός αυτού, το κόστος του ήταν περίπου 2.800 δολάρια, ποσό αντίστοιχο με σχεδόν το ¼ της συνολικής αξίας του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να πουλήσει ελάχιστα και περίπου ένα χρόνο μετά να καταργηθεί.
Παρόλα αυτά, μιλάμε για μια καινοτόμα κατασκευή, ειδικά αν σκεφτούμε τα μέσα που είχαν οι δημιουργοί του πριν από 40 και πλέον χρόνια. Για το λόγο αυτό, πριν από 6 χρόνια βραβεύτηκε από το ΙΕΕΕ, το σημαντικότερο Ινστιτούτο Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Mηχανικών στον κόσμο.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>
Hyundai
OPEL