ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πόσο καύσιμο καίει ένας κινητήρας στο ρελαντί;

 Σχολιάστε 
(13/4/2025)
Πόσο καύσιμο καίει ένας κινητήρας στο ρελαντί;

Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που σταθμεύουν και αφήνουν το μοτέρ να δουλεύει στο ρελαντί.
Το πόσο «καίει» εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως τα κυβικά ή αν λειτουργούν και άλλα συστήματα όπως ο κλιματισμός.
Δυο λεπτά στο ρελαντί, καίνε καύσιμο για 1,5 χλμ. απόσταση.
Εκτός από «τσάμπα καύσιμο» στο ρελαντί το μοτέρ φθείρεται χωρίς λόγο.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που σταθμεύουν και αφήνουν το μοτέρ να δουλεύει στο ρελαντί

Όταν κάποιος κινείται με το όχημά του μέσα στις μεγάλες πόλεις, είναι αναπόφευκτο πως αργά ή γρήγορα θα χρειαστεί να σταματήσει μπροστά από κάποιο φανάρι περιμένοντας την σειρά του για να συνεχίσει την πορεία του. Στην περίπτωση αυτή, αν το αυτοκίνητο δεν είναι εξοπλισμένο με σύστημα Start/Stop, ο κινητήρας συνεχίζει να λειτουργεί και, σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν πολλοί, συνεχίζει να καταναλώνει καύσιμο. Το ίδιο συμβαίνει όταν κάποιος σταματάει σε ένα περίπτερο για να πάρει τσιγάρα ή περιμένει τον φίλο του ή την φίλη του έξω από το σπίτι του/της. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις που ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί («idling» στα αγγλικά), ο κινητήρας όχι μόνο καίει καύσιμο αλλά δεν είναι εκτός πραγματικότητας να πούμε πως καταπονείται.

Το πόσο «καίει» εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως τα κυβικά ή αν λειτουργούν και άλλα συστήματα όπως ο κλιματισμός

To πόσο καύσιμο καταναλώνει ένα μοτέρ εξαρτάται από μια σειρά από παράγοντες. Αρχικά, αυτό εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα, αφού είναι πραγματικότητα πως οι κινητήρες diesel καίνε λιγότερο καύσιμο όταν λειτουργούν στο ρελαντί. Δεύτερος παράγοντας είναι η χωρητικότητα του μοτέρ, αφού ο καθένας μπορεί να καταλάβει πως ένας 1.000άρης κινητήρας θα κάψει μικρότερη ποσότητα καυσίμου στο ρελαντί από έναν V8 με χωρητικότητα 5,0 λίτρα. Τέλος, έχει σημασία αν το μοτέρ λειτουργεί στο ρελαντί ενώ το σύστημα κλιματισμού είναι ενεργοποιημένο ή όχι, αφού αυτό μπορεί να αυξήσει το φορτίο και τις στροφές του μοτέρ, άρα και την κατανάλωση. Γενικά και κατά μέσο όρο, ένας κινητήρας βενζίνης σε πραγματικές συνθήκες καίει 0,8 λίτρα καυσίμου ανά ώρα. Αλλιώς, ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί στο ρελαντί για δύο λεπτά καίει όσο καύσιμο θα χρειαζόταν για να κινηθεί για 1,5 χιλιόμετρο.

Είναι καλύτερα αν σβήσω το μοτέρ όταν περιμένω;

Οι περισσότεροι πιστεύουν πως η διαδικασία να σβήνεις τον κινητήρα και να τον επανεκκινείς μετά από λίγο καταναλώνει περισσότερο καύσιμο σε σχέση με το να αφήσεις το μοτέρ στο ρελαντί, όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Σύμφωνα με μετρήσεις που έχουν γίνει, ένας κινητήρας που λειτουργεί στο ρελαντί για 10-15 δευτερόλεπτα ή παραπάνω, κοστίζει περισσότερο σε καύσιμο από μια επανεκκίνηση του μοτέρ.

Το ρελαντί σημαίνει φθορά*

Στα περισσότερα αυτοκίνητα, οι στροφές του ρελαντί είναι περίπου 700 - 900 στροφές ανά λεπτό, ανάλογα βέβαια και με τον τύπο του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό σημαίνει πως εκείνη την στιγμή, το μοτέρ λειτουργεί στις πιο χαμηλές τιμές του και όχι στις στροφές στις οποίες είναι κατασκευασμένος να έχει την υψηλότερη απόδοση, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα την πρόωρη φθορά του μοτέρ. Ένα ακόμη μειονέκτημα είναι το γεγονός ότι στο ρελαντί αχρηστεύονται τα συστήματα φίλτρανσης των καυσαερίων, γιατί τα τελευταία είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν μόνο όταν το μοτέρ είναι «ζεστό», δηλαδή στις πιο υψηλές στροφές και ενώ το αυτοκίνητο κινείται για αρκετή ώρα σε υψηλή ταχύτητα.

*
Το να αφήσει κάποιος το τουρμπάτο αυτοκίνητο στο ρελαντί είναι MUST όταν το αμάξι κινείται για πολλή ώρα στον αυτοκινητόδρομο και χρειαστεί να σταματήσει. Αν σβήσει ο οδηγός το μοτέρ αμέσως και δεν περιμένει 2-3 λεπτά, τότε είναι πολύ πιθανό να προκληθεί ζημιά στο turbo. 

Mercedes
LEAO VS TIGAR