Η εταιρεία ετοιμάζεται για το εμπορικό λανσάρισμα του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού SUV αλλά συνεχίζει να ψάχνει να βρει τρόπους για να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές C02 στα μελλοντικά της μοντέλα.
Η Mazda, μαζί με το Πανεπιστήμιο της Χιροσίμα και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Τόκιο, ξεκίνησαν ένα ερευνητικό έργο τον Ιούλιο του 2016 που ασχολείται με την ανάπτυξη ενός υγρού βιοκαυσίμου από μικροφύκη και την εύρεση τρόπων ώστε να γίνει η παραγωγή του λιγότερο κοστοβόρα.
Η Mazda πιστεύει ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, έστω και σε συνδυασμό με κάποια μορφή ηλεκτροδότησης, θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούνται από την εταιρεία για την μεγάλη πλειοψηφία των αυτοκινήτων που θα παράγει μέχρι και το 2030 και ότι τα υγρά καύσιμα θα παραμείνουν κυρίαρχα μέχρι τουλάχιστον το 2040. Η Mazda άλλωστε θεωρεί πως τα υγρά καύσιμα είναι απαραίτητα για να επιτευχθεί η βιώσιμη και ταχεία μείωση των εκπομπών CO2.
Η Mazda θεωρεί ότι τα βιοκαύσιμα από φύκη θα βοηθήσουν σημαντικά στην μείωση των εκπομπών ρύπων γιατί οι εκπομπές ρύπων που παράγουν είναι μικρές και συγκεκριμένες ενώ παράλληλα έχουν και μια σειρά από πλεονεκτήματα.
Συγκεκριμένα, τα φύκια αυτά μπορούν να καλλιεργηθούν σε περιοχές που δεν είναι κατάλληλες για γεωργία και έτσι δεν απαιτούν γη από άλλα φυτά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή προϊόντων, ενώ επίσης η απόδοση τους είναι μεγαλύτερη σε σχέση με άλλα καύσιμα βιομάζας και παράλληλα ο τρόπος παραγωγής τους είναι πολύ φιλικός προς το περιβάλλον.
Μέχρι να αναπτυχθεί η παραπάνω λύση, η Mazda καινοτομεί με τεχνολογίες όπως το ήπια υβριδικό σύστημα M Hybrid και ο νέος κινητήρας βενζίνης Skyactiv-X των 2,0 λίτρων που έχει γίνει διαθέσιμος στα Mazda3 και Mazda CX-30, ενώ το αμιγώς ηλεκτρικό MX-30 θα λανσαριστεί στα τέλη του 2020 ή στις αρχές του 2021.