Η Mercedes είναι μία από τις λίγες εταιρίες, η οποία παραμένει πιστή στην κατηγορία των κάμπριο. Όχι μόνο την στηρίζει ένθερμα με τα ήδη υπάρχων μοντέλα της C-Class και E-Class στην γκάμα της, αλλά την εμπλουτίζει περισσότερο με την παρουσίαση της νέας SL.
Η Mercedes είναι από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που στηρίζει ένθερμα τα κάμπριο μοντέλα
Πέρα από την ύπαρξη των C-Class και Ε-Class Cabriolet, εμπλουτίζει την γκάμα των «ανοιχτών» μοντέλων με την νέα SL
Επιστρέφει με υφασμάτινη οροφή και αρχιτεκτονική 2+2 roadster που είχαμε να δούμε από το μοντέλο του 1989
Δύο εκδόσεις για το γερμανικό super-roadster με V8 και έως 585 ίππους
Η ιστορία των ανοιχτών μοντέλων της Mercedes είναι τεράστια, με το καθένα από αυτά να έχει κλασική και ενίοτε συλλεκτική αξία στο πέρασμα του χρόνου. Μέσα από το πλήθος διαφορετικών εκδοχών σε μερικά από τα πιο σημαντικά μοντέλα της όπως η C και E-Class, οι Cabriolet εκδόσεις κατέχουν την δική τους περίοπτη θέση στη γκάμα της εταιρίας.
Η C-Class Cabriolet αποτελεί το μικρότερο roadster στην κατηγορία, χωρίς να στερείται καθόλου τις κορυφαίες επιδόσεις ή την γνωστή άνεση της γερμανικής εταιρίας. Από την άλλη, η πιο «πληθωρική» E-Class Cabriolet προσφέρει απλόχερα πολυτέλεια με πιο ευρύχωρους χώρους, ενώ ο επιβλητικός σχεδιασμός της μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμά της. Με πληθώρα εκδόσεων και πλούσια πακέτα εξοπλισμού, τα γερμανικά κάμπριο είναι ικανά να καλύψουν όλες τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού οδηγού. Οι κινητήρες που εξοπλίζονται αποτελούνται από τους κλασικούς βενζινοκίνητους, τους πρακτικούς diesel και για τους πιο σκληροπυρηνικούς, υπάρχουν οι οδηγοκεντρικές AMG.
Τελευταία ήρθε η παρουσίαση της νέας Mercedes-AMG SL, ως αντικαταστάτη της GT Roadster, για να ταράξει τα νερά και να κάνει τον γερμανό κατασκευαστή, κυρίαρχο στην κατηγορία. Η SL αποτελεί ένα από τα πιο μακρόχρονα μοντέλα στην ιστορία της Mercedes, εφόσον η καριέρα της ξεκινάει πίσω στο 1954 με την έκδοση κουπέ, γνωστή και ως «γλάρο», ενώ την επόμενη χρονιά βγήκε σε παραγωγή και η roadster έκδοση. Στην νέα της γενιά, όντας αλλαγμένη ριζικά και με πιο άγριες διαθέσεις, επιστρέφει πάνω σε νέα πλατφόρμα και με κομψό εσωτερικό, 2+2 χαρακτήρα, ενώ φέρει αποκλειστικά το όνομα του ισχυρού τμήματος της μάρκας, αυτό της AMG.
Δυναμικό design με πολυτελής υπόσταση που υιοθετεί την σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας
Στις μέρες μας δύσκολα θα δεις στους ελληνικούς δρόμους κάποιο καινούργιο κάμπριο, αλλά αν δεις, κατά πάσα πιθανότητα θα είναι κάποιο από την C-Class σειρά. Το μικρό cabriolet της γερμανικής εταιρίας, αναζωπύρωσε την λιγάκι «σκονισμένη» κατηγορία, κάνοντας αρκετούς να την γλυκοκοιτάνε. Αναστάτωση όμως έχει προκαλέσει και στον ανταγωνισμό, κάνοντας την Audi και την BMW με τις αντίστοιχες «ανοιχτές» εκδόσεις σε A5 και M4, να ιδρώνουν βλέποντας τα νούμερα πωλήσεων.
Σπορτίφ αίσθηση αλλά αρκετά στενοί οι χώροι για τους πίσω επιβάτες
Όπως και για τα περισσότερα μοντέλα της Mercedes, έτσι και για την C-Class Cabriolet, ανάλογα με το εξοπλιστικό πακέτο που θα επιλεχθεί, τονίζεται ελαφρώς είτε η δυναμική είτε η πολυτελής της υπόσταση, με βάση πάντα την επιβλητική σιλουέτα της. Ο διάκοσμος έτσι συνεχίζει να είναι ευχάριστος και να εκφράζει πολυτέλεια, με την ποιότητα κατασκευής να παραμένει στα πολύ καλά επίπεδα της εταιρείας και της C-Class ειδικότερα. Η θέση οδήγησης εντείνει τον σπορ χαρακτήρα της, ενώ από κει και ύστερα οι δυσκολίες ξεκινούν σε χωροταξικά ζητήματα, με τους 2 επιπλέον επιβάτες στο πίσω κάθισμα να χρειαστεί να κάνουν παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών είναι οριακά επαρκής, με διαθέσιμο όγκο 380 λίτρων και μικρό άνοιγμα.
Η cabriolet εκδοχή της C-Class, διαθέτει κινητήρες σε βενζίνη αλλά και diesel με πιο οικονομικό χαρακτήρα. Η τιμή της ξεκινάει στα 58,650 ευρώ με την βασική βενζινοκίνητη C180 Cabriolet να αποδίδει 156 ίππους, ενώ υπάρχει και η κορυφαία έκδοση C400 Cabriolet, με 333 ίππους και στους 4 τροχούς στα 81,950 ευρώ. Όσοι αναζητούν την οικονομική κατανάλωση των diesel, η βασική έκδοση C220d Cabriolet ξεκινάει από τα 70,500 ευρώ και φτάνει μέχρι και την C300d Cabriolet στα 80,800, με 194 και 245 ίππους αντίστοιχα. Για τους πιο ανήσυχους οδηγούς υπάρχει πάντα η επιλογή της AMG, με τρεις τετρακίνητες εκδόσεις C43, C63, C63s, με 390, 476 και 510 ίππους αντίστοιχα, ενώ θα χρειαστούν 91,350 ευρώ για την πρώτη και 154,750 ευρώ για την κορυφαία.
Αριστοκρατική στην όψη με διαστάσεις που «γεμίζουν» το μάτι
Η Mercedes-Benz ολοκληρώνει την οικογένεια της E-Class με την ανοικτή πρόταση της E-Class Cabriolet, έχοντας την δική της βαρύνουσα σημασία στη σειρά καθώς θα μπορούσε να είναι μία αυτόνομη πρόταση στην γκάμα της. Ο γερμανικός κολοσσός τολμάει εκεί όπου ο ανταγωνισμός δειλιάζει, με την Audi να μην έχει επιχειρήσει ποτέ αντίστοιχη έκδοση για το Α6/Α7 της, ενώ η BMW με την Σειρά 8 σε κάμπριο εκδοχή, δεν μπόρεσε ποτέ να βαδίσει στα μονοπάτια που έχει χαράξει το γερμανικό «αστέρι».
Πολυτέλεια και ανέσεις που χωράνε άνετα τέσσερις επιβάτες
Η E-Class Cabriolet παίζει χωρίς αντίπαλο στην μεγάλη κατηγορία, με το μήκος στα 4.835χλστ. προσφέρει ευρυχωρία για 4 επιβάτες, πολυτέλεια, άνεση και υψηλή εφαρμοσμένη τεχνολογία. Σχεδιασμένη με απαλές γραμμές όπως στη σεντάν και στην κουπέ εκδοχή της, η «ανοιχτή» E-Class γεμίζει το δρόμο και το μάτι με περίσσια ευκολία. Η αρχοντική και συνάμα κομψή αισθητική δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη, με την μαύρη υφασμάτινη οροφή να δημιουργεί μια όμορφη αντίθεση. Το μεγάλο cabriolet προβάλλει έναν δυναμισμό που ισορροπεί τέλεια με την πολυτέλεια που τείνει να είναι και το κύριο χαρακτηριστικό της, κλειστή ή «ξεσκέπαστη». Στο εσωτερικό του, τα υψηλής ποιότητας υλικά, οι επενδύσεις και ο όμορφος γενικότερα διάκοσμος, διαμορφώνουν μια πολυτελή και ιδιαίτερα ευχάριστη καμπίνα για 4 επιβάτες. Οι δύο επιβάτες μάλιστα που θα χρειαστεί να φιλοξενηθούν στο πίσω κάθισμα, δεν θα συναντήσουν το παραμικρό πρόβλημα με τον διαθέσιμο χώρο τόσο για τα κεφάλια, αλλά κυρίως για τα πόδια τους.
Η γκάμα της E-Class Cabriolet περιλαμβάνει πέντε υβριδικά σύνολα κινητήρων και τρεις πετρελαίου. Οι ήπιες υβριδικές εκδόσεις ξεκινούν από την Ε200 και 75,450 ευρώ ενώ φτάνει στην Ε450 με 92,900 ευρώ, με το εύρος ισχύος να βρίσκεται από 194 έως 367 ίππους και συνδυάζονται με έναν ηλεκτροκινητήρα των 13,6 ίππων. Για τους «χιλιομετροφάγους» που θέλουν και χαμηλή κατανάλωση, η βασική diesel έκδοση Ε220d αποδίδει 194 ίππους και στοιχίζει 76,820 ευρώ ενώ η μεγάλη E400d με 330 ίππους και 96,270 ευρώ. Επιπλέον υπάρχει και η σκληροπυρηνική AMG E53 Cabriolet, με ένα υβριδικό σύνολο κινητήρων που έχει συνδυαστική ισχύ 457 ίππων, κίνηση στους τέσσερεις τροχούς και τιμές που ξεκινούν από 119,000 ευρώ.
Κοιτάζοντας την ναυαρχίδα των roadster με το ασημένιο «αστέρι», παρατηρούμε την εξωτερική σχεδίαση να ακολουθεί την τελευταία σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, που στο εμπρόσθιο μέρος συνοδεύεται από την μάσκα Panamericana. Το επιβλητικό design συνοδεύεται από αιχμηρούς γωνιακούς προβολείς παρόμοιους με αυτούς της CLS και τα δύο κλασικά «νεύρα» στο καπό παράλληλα στο διαμήκη άξονα, να του προσδίδουν πιο «μυώδες» στυλ. Στο πλαϊνό μέρος, φαίνονται οι καμπύλες τους αμαξώματος να ακολουθούν τον αεροδυναμικό σχεδιασμό, ενώ φυσικά κάνει αίσθηση η επιστροφή της υφασμάτινης οροφής, η οποία αφαιρεί από το μοντέλο 21 κιλά. Οι βαριές μεταλλικές αναδιπλούμενες οροφές που έπιαναν περισσότερο χώρο έμειναν στο παρελθόν, με αποτέλεσμα ένα ελαφρύτερο αμάξωμα με χαμηλότερο κέντρο βάρους, το οποίο μεταφράζεται σε καλύτερη οδιγική συμπεριφορά.
Δύο εκδόσεις SL55 και SL63, με V8 κινητήρα και απόδοση 476 και 585 ίππους αντίστοιχα
Φτάνοντας στο πίσω μέρος, το βλέμμα πέφτει πάνω στα δύο λεπτεπίλεπτα φωτιστικά σώματα, ενώ οι εξατμίσεις καταλήγουν σε τέσσερεις απολήξεις των δύο ζευγαριών, με τετράγωνο στυλ. Ανάμεσά τους, το «καυτό» πίσω μέρος ολοκληρώνεται από τον αεροδυναμικό διαχύτη που κάνει έντονη την παρουσία του. Η SL διαθέτει και μία ενεργή πίσω αεροτομή, η οποία ρυθμίζεται αυτόματα σε τουλάχιστον έξι θέσεις για την καλύτερη κατεύθυνση του αέρα. Βέβαια, αν κάποιος δεν είναι ευχαριστημένος από την αεροδυναμική, η «μαμά» Mercedes θα διαθέτει στον προαιρετικό κατάλογο το πακέτο Aerodynamic Package.
2+2 διάταξη, «μαλακή» οροφή και κομψό εσωτερικό
Για την αρχιτεκτονική του εσωτερικού της υιοθετήθηκε μία 2+2 διάταξη που είχαμε να δούμε από το 1989 και το μοντέλο R129. Ως εκ τούτου, η νέα Mercedes-AMG SL θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και τέσσερις επιβάτες στο εσωτερικό της, αν και οι πίσω επιβάτες θα πρέπει να στριμωχτούν αρκετά και χωρίς να «απλώνονται». Αν τα πίσω καθίσματα είναι άδεια και η οροφή ανοιχτή, η Mercedes έχει προβλέψει να υπάρχει ένας εκτροπέας αέρα που προστατεύει τους επιβάτες των μπροστά καθισμάτων από τον άνεμο. Η υφασμάτινη οροφή μπορεί να αναδιπλωθεί σε 15 δευτερόλεπτα με ταχύτητες έως και 50 χλμ./ώρα ενώ διαθέτει θερμαινόμενο πίσω παράθυρο από γυαλί.
Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 11,9 ιντσών, η οποία φιλοξενεί το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης MBUX. Η εν λόγω οθόνη μοιάζει με αυτή που συναντήσαμε στην S-Class και μάλιστα έχει τη δυνατότητα να γείρει προς τα εμπρός (από 12 έως 32 μοίρες) σε πιο κατακόρυφη θέση για να μειώσει τυχόν αντανάκλαση από το φως του ήλιου. Δίπλα της είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, ενώ παρών είναι και το Head-Up Display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Οι αεραγωγοί στο εσωτερικό του θυμίζουν κινητήρες jet αεροσκαφών, ενώ κυριαρχεί το άφθονο δέρμα και η χρήση ακριβών υλικών, όπως ανθρακόνημα ή βουρτσισμένο αλουμίνιο κλπ. που αυξάνουν την πολυτέλεια με το φινίρισμά τους.
Μέχρι 585 άλογα και για πρώτη φορά τετρακίνηση + τετραδιεύθυνση
Η τελευταία SL θα «φοράει» τον V8 κινητήρα διπλών τούρμπο των 4.000 κυβικών και θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις SL55 και SL63, ενώ αργότερα αναμένεται επιπλέον μία Plug-In υβριδική έκδοση υπό την ονομασία SL63e. Στην «μικρή» έκδοση, ο V8 θα αποδίδει 476 ίππους και 700Nm ροπής ικανούς να φτάσουν 100χλμ. από στάση σε περίπου 3.9 δευτερόλεπτα. Σε αντίθεση με την SL63, που θα έχει 585 ίππους και 800Nm ροπής που κάνει τα 0-100χλμ. σε τουλάχιστον 3,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητά της βρίσκεται στα 315χλμ./ώρα. Αμφότερες θα συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων.
Αξίζει να αναφέρουμε πως, η νέα SL θα είναι τετρακίνητη με το γνωστό σύστημα της Mercedes, 4MATIC+, να αναλαμβάνει την μετάδοση της κίνησης προς όλους τους τροχούς. Για να τιθασεύσεις τα άλογα του V8, υπάρχουν πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ και Individual) με το πρόσθετο «Race» να αφορά μόνο τα μοντέλα με το προαιρετικό πακέτο AMG Dynamic Plus. Προαιρετικό στην SL55 και στάνταρ στην SL63, είναι το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στο πίσω μέρος, την ώρα που το γερμανικό roadster επωφελείται επίσης από τετραδιεύθυνση, που μειώνει τον κύκλο στροφής βελτιώνοντας την οδική συμπεριφορά.
Τέλος, να σημειωθεί πως οι τιμές καθώς και η ημερομηνία διάθεσης της νέας Mercedes-AMG SL εξετάζονται και δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα. Παρόλα αυτά, ο γερμανικός κολοσσός συνεχίζει να κρατάει ψηλά την σημαία των cabriolet και τιμά την κληρονομία της αδιάκοπης 70ετής καριέρας της SL, με έναν άξιο απόγονο.