ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Η Mercedes ζητά μείωση, αντί για αύξηση φόρων στα κινεζικά ηλεκτρικά

Η Mercedes ζητά μείωση, αντί για αύξηση φόρων στα κινεζικά ηλεκτρικά

2.183 Επισκέψεις στο άρθρο (13/3/2024)

- Δηλώσεις που θα συζητηθούν από τον επικεφαλής της Mercedes, Ola Källenius!
- «Αφήστε τον ανταγωνισμό να εξελιχθεί. Έτσι είναι η φύση της αγοράς».
- «Δεν ζητάμε προστασία, ούτε οι καλές κινεζικές μάρκες ζητούν».
- «Εμείς δεν ζητήσαμε να γίνει έρευνα».

Κατά της επιπλέον φορολογίας στα κινεζικά ηλεκτρικά η Mercedes

Την ώρα που η ΕΕ φέρεται να είναι έτοιμη να επιβάλει φόρους στα φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, ο επικεφαλής της Mercedes ζητά από την ΕΕ να μειώσει τους φόρους και όχι να επιβάλει μεγαλύτερους φόρους! Ο Ola Källenius σε δηλώσεις του ανέφερε πως η Ευρώπη πρέπει να μειώσει τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα, εκφράζοντας την πεποίθησή του ότι ο αυξημένος ανταγωνισμός θα αναγκάσει τις ευρωπαϊκές μάρκες να κατασκευάσουν καλύτερα αυτοκίνητα.

«Αφήστε τον ανταγωνισμό να εξελιχθεί. Έτσι είναι η φύση της αγοράς»

Οι δηλώσεις αυτές έγιναν κατά τη διάρκεια συνέντευξης του κορυφαίου στελέχους της Mercedes στους Financial Times. Συγκεκριμένα, σε ερώτηση που του έγινε για το ενδεχόμενο η ΕΕ να αυξήσει τους φόρους στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά, πιστεύοντας ότι επιδοτούνται άδικα από την κινεζική κυβέρνηση εκείνος απάντησε: «Δεν πρέπει να αυξηθούν οι δασμοί. Είμαι αντίθετος, νομίζω ότι πρέπει να πάμε απ' την αντίθεση κατεύθυνση και να μειωθούν οι δασμοί που υπάρχουν σήμερα».

Παράλληλα, το αφεντικό της Mercedes-Benz πρόσθεσε ότι: «Οι κινεζικές μάρκες που εξάγουν στην Ευρώπη είναι μια φυσική εξέλιξη του ανταγωνισμού και πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις ευρωπαϊκές μάρκες με καλύτερο προϊόν, καλύτερη τεχνολογία, περισσότερη ευελιξία. Αυτή είναι η οικονομία της αγοράς. Αφήστε τον ανταγωνισμό να υπάρξει».

«Εμείς δεν ζητήσαμε να γίνει έρευνα», είπε ο Källenius

Αυτή τη στιγμή, τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα επιβαρύνονται με δασμούς 10% όταν εισάγονται στην Ευρώπη, ενώ οι ευρωπαϊκές μάρκες πληρώνουν δασμούς 15% όταν εξάγουν στην Κίνα. Εταιρείες όπως η Stellantis και η Renault έχουν εκφράσει την άποψή τους πως τα φθηνά κινεζικά ηλεκτρικά αποτελούν απειλή για τις ευρωπαϊκές φίρμες, αλλά ο Källenius γνωστοποίησε στις δηλώσεις του ότι η Mercedes δεν ζήτησε να γίνει η έρευνα. «Εμείς δεν ζητάμε προστασία και πιστεύω ότι οι καλύτερες κινεζικές εταιρείες δεν ζητούν προστασία. Θέλουν να ανταγωνιστούν στον κόσμο όπως όλοι οι άλλοι. Ανοίγονται σε νέες αγορές κάτι που οδήγησε σε αύξηση του πλούτου, ειδικά στο οικονομικό θαύμα της Κίνας, που έβγαλε εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους από τη φτώχεια. Αν πιστεύουμε πως ο προστατευτισμός θα μας δώσει μακροπρόθεσμη επιτυχία, θεωρώ ότι η ιστορία μας λέει πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει».

Φοβούνται αντίποινα από την Κίνα οι Ευρωπαίοι;

Στελέχη γερμανικών εταιρειών, όπως η Mercedes πιθανότατα φοβούνται αντίποινα από την Κίνα εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβάλει νέους δασμούς. Αυτό θα μπορούσε να βλάψει τη Mercedes και όχι μόνο, καθώς περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεων αυτοκινήτων της προέρχεται από την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως. Η Geely και η SAIC κατέχουν επίσης το ένα πέμπτο των μετοχών της, επομένως έχει ισχυρούς δεσμούς με τη χώρα. «Ζούμε σε έναν ρεαλιστικό κόσμο και συνειδητοποιούμε ότι υπάρχουν κάποιες προσδοκίες από τον γενικό κανόνα της οικονομίας της αγοράς, αλλά αν αναζητήσουμε την τύχη μας σε αυξημένο προστατευτισμό, πάμε σε λάθος δρόμο», κατέληξε ο Källenius.

Mercedes
XEIROTERA BIG VANS