Η Νορβηγία που είχε την πρωτιά σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη από την απαρχή της διάθεσής τους πλέον παραγκωνίστηκε, πέφτοντας στη δεύτερη θέση. Ποια χώρα είναι η νέα... βασίλισσα των ηλεκτροκίνητων;
Οι σκανδιναβικές χώρες ξεχωρίζουν για τους ρυθμούς ανάπτυξης, το εξελιγμένο βιωτικό επίπεδο, τις πλούσιες παροχές από το Κράτος. Σε ό,τι αφορά στις τελευταίες, μεταξύ άλλων, προβλέπονται παχυλές επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, κάτι που είχε καταστήσει μια εξ αυτών και πιο συγκεκριμένα τη Νορβηγία ως την πρωτοπόρο δύναμη στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών μοντέλων.
Εντούτοις, ήρθε η ώρα για την αλλαγή της σκυτάλης, καθώς η Νορβηγία έχασε φέτος για πρώτη φορά τα «αριστεία» στις πωλήσεις ηλεκτρικών. Πρώτη στην κούρσα, λοιπόν, μπήκε η Γερμανία, η αγορά της οποίας απορρόφησε 57.533 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι το Νοέμβριο, έναντι 56.893 πωλήσεων που σημειώθηκαν στη Νορβηγία. Σημειώστε βέβαια πως, ο πληθυσμός της Νορβηγίας αντιστοιχεί περίπου στο 6,4% της Γερμανίας, άρα δεν είναι και πολύ περίεργη η... προσπέραση.
Αν συνυπολογίσουμε δε, ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρόκειται να τριπλασιάσουν τα προσφερόμενα ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη, αγγίζοντας περί τα 150 αυτοκίνητα, έως το 2023 και παράλληλα θα επενδύσουν 50 δις ευρώ μέχρι το 2024, τότε η ψαλίδα αναμένεται να ανοίξει περισσότερο μέσα στα επόμενα χρόνια.
Καταλήγοντας, να πούμε πως η σκανδιναβική χώρα διατηρεί την πρωτιά στις συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων από το 2010 μέχρι και σήμερα.
Το συγκεκριμένο στατιστικό μας δίνει ένα δεδομένο αλλά πιο σημαντικό είναι σε τι ποσοστό είναι τα ηλεκτρικά στο σύνολο των πωλήσεων των αυτοκινήτων μιας χώρας. Στη Νορβηγία νομίζω είναι κοντά στο 50%. Στη Γερμανία πόσο?
Το συγκεκριμένο στατιστικό μας δίνει ένα δεδομένο αλλά πιο σημαντικό είναι σε τι ποσοστό είναι τα ηλεκτρικά στο σύνολο των πωλήσεων των αυτοκινήτων μιας χώρας. Στη Νορβηγία νομίζω είναι κοντά στο 50%. Στη Γερμανία πόσο?