Νέα στοιχεία προέκυψαν από την έρευνα των γαλλικών αρχών, τα οποία δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα Liberation.
Η Renault στο μικροσκόπιο
5.043 Επισκέψεις στο άρθρο (17/3/2017)
Δύο diesel μοντέλα της Renault βρέθηκαν να υπερβαίνουν τα όρια εκπομπών ρύπων κατά 377% και 305% αντίστοιχα, σε δοκιμές που έκαναν οι γαλλικές αρχές. Τι απαντά η γαλλική φίρμα στα δημοσιεύματα;
Τα Renault Clio και Captur βρέθηκαν στο μικροσκόπιο των Γάλλων ερευνητών της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, Προστασίας Καταναλωτών και Απάτης, προκειμένου να διερευνηθεί το κατά πόσο αποκλίνουν οι ανακοινωθείσες τιμές εκπομπών ρύπων από εκείνες των δικών τους μετρήσεων.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας υπάρχουν τεράστιες αποκλίσεις για τα δύο μοντέλα με τον diesel κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λτ. Πιο συγκεκριμένα, το Captur υπερβαίνει τα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 377%, με το Clio να ακολουθεί με 305%.
Ως εκ τούτου οι Γάλλοι ερευνητές κατέληξαν στο πόρισμα, πως υπάρχει πιθανότητα τα μοντέλα της γαλλικής φίρμας να «εφοδιάζονται» με κάποια συσκευή παραποίησης των αποτελεσμάτων εκπομπών ρύπων, ότι ακριβώς συνέβη και με τη Volkswagen δύο χρόνια πριν στο σκάνδαλο dieselgate.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας υπάρχουν τεράστιες αποκλίσεις για τα δύο μοντέλα με τον diesel κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λτ. Πιο συγκεκριμένα, το Captur υπερβαίνει τα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 377%, με το Clio να ακολουθεί με 305%.
Ως εκ τούτου οι Γάλλοι ερευνητές κατέληξαν στο πόρισμα, πως υπάρχει πιθανότητα τα μοντέλα της γαλλικής φίρμας να «εφοδιάζονται» με κάποια συσκευή παραποίησης των αποτελεσμάτων εκπομπών ρύπων, ότι ακριβώς συνέβη και με τη Volkswagen δύο χρόνια πριν στο σκάνδαλο dieselgate.
Δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας Liberation, επικαλούμενο το πρακτορείο Reuters, σημειώνει πως η Renault «έκλεβε» στους ρύπους των diesel τα 25 τελευταία χρόνια, ενώ στοχοποιεί το αφεντικό της συμμαχίας Renault-Nissan, Carlos Ghosn, ο οποίος φέρεται να γνώριζε τα πάντα εξ αρχής. Πέραν αυτού, μετά από ανάλυση των εταιρικών e-mail των εργαζομένων, που έγινε τον Ιανουάριο, φαίνεται πως όλα τα κορυφαία στελέχη της εταιρείας γνώριζαν το τι συνέβαινε.
Με δήλωση της η γαλλική φίρμα απάντησε πως δεν θα σχολιάσει την έρευνα από τη στιγμή που συνεχίζει να διεξάγεται, μιας και τα στοιχεία της είναι εκ φύσεως απόρρητα και δεν έχει προς το παρόν πρόσβαση σε αυτά. Ως εκ τούτου, οι άνθρωποι της Renault δεν μπορούν να επιβεβαιώσουν το κατά πόσο είναι αληθή, πλήρη και αξιόπιστα τα στοιχεία που αναφέρονται στο άρθρο της γαλλικής εφημερίδας.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως σύμφωνα με ισχυρισμούς της Liberation το επικείμενο dieselgate της Renault αναμένεται να επηρεάσει πάνω από 900.000 αυτοκίνητα, ενώ στη γαλλική μάρκα ενδέχεται να επιβληθεί πρόστιμο που θα φτάσει έως και τα 3,5 δις ευρώ.