Η Stellantis δοκιμάζει νέο «πράσινο» καύσιμο σε 28 κινητήρες εσωτερικής καύσης για πιθανή χρήση, όντας μέρος των προσπαθειών της εταιρείας για απαλλαγή από τις εκπομπές ρύπων.
Και η Stellantis ερευνά τα e-fuels
Τα γνωστά ως e-fuels είναι ίσως το μοναδικό «σωσίβιο» που μπορεί να διατηρήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στη ζωή και η Stellantis είναι μία από τις εταιρείες οι οποίες εργάζονται πάνω σε αυτά.
Σημαντική η συμβολή των e-fuels στην απανθρακοποίηση
Όπως ανακοίνωσε η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία, όχι μόνο εργάζεται πάνω στα «πράσινα» καύσιμα, αλλά ολοκληρώνει τις δοκιμές των e-fuels σε αρκετούς από τους κινητήρες της. Μάλιστα σε ανακοίνωσή της υπογράμμισε πως τα e-fuels είναι μέρος της «εργαλειοθήκης» της για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Όπως υπογραμμίζει τα e-fuels μπορούν να μειώσουν έως και 400 εκατομμύρια τόνους το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) στην Ευρώπη μεταξύ του 2025 και του 2050 μόνο από τον στόλο των 28 εκατομμυρίων οχημάτων της. Συν τοις άλλοις θα ήταν μια εναλλακτική λύση για τους ανθρώπους που ζουν σε μέρη όπου ενδέχεται να μην υπάρχει υποδομή φόρτισης για ηλεκτρικά.
Δοκιμάζει τα e-fuels σε 28 κινητήρες βενζίνη-diesel
Η Stellantis δοκιμάζει τα e-fuels σε 28 διαφορετικούς κινητήρες βενζίνης και diesel που κατασκευάστηκαν από το 2014 έως το 2019. Υποβάλλονται σε ολοκληρωμένες δοκιμές που αξιολογούν τις εκπομπές καυσαερίων, την ισχύ του κινητήρα, την αντοχή και την αξιοπιστία, την αραίωση λαδιού, το σύστημα καυσίμου και πολλά άλλα.
Ψάχνεται στα e-fuels και η Porsche
Κλείνοντας, αξίζει να σημειώσουμε πως η Stellantis δεν είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που ερευνά τα e-fuels, καθώς το ίδιο έχει ανακοινώσει πως κάνει και η Porsche. Επίσης, έχει σημασία το γεγονός πως η ανακοίνωση της Stellantis έρχεται λίγες εβδομάδες αφότου η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να επιτρέψει την πώληση αυτοκινήτων με e-fuels μετά το 2035 όπου θα απαγορευτεί η πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.