Νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί με υγρή αμμωνία δημιούργησε η Toyota σε συνεργασία με την κινεζική εταιρεία GAC. Με 161 ίππους και λιγοστούς ρύπους το νέο μοτέρ!
Ένας νέος εναλλακτικός κινητήρας εσωτερικής καύσης που προσελκύει αυξημένο ενδιαφέρον κατασκεύασαν και παρουσίασαν οι Toyota και GAC. Το νέο μοτέρ διερευνά μια εναλλακτική λύση στα παραδοσιακά καύσιμα, καθώς λειτουργεί με υγρή αμμωνία!
Το νέο μοτέρ έκανε την πρώτη του παρουσίαση στο κοινό στην ετήσια έκθεση τεχνολογίας της GAC. Αν και δεν ειπώθηκαν πολλές λεπτομέρειες, πρόκειται για μοτέρ 2,0 λίτρων με απόδοση 161 ίππους, ενώ λέγεται πως εκπέμπει 90% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ό,τι αν λειτουργούσε με βενζίνη.
Ερευνάται και ως καύσιμο για τα πλοία
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει αναπτυχθεί για να λειτουργεί με αμμωνία. Στην πραγματικότητα, ήδη διερευνάται ως εναλλακτικό καύσιμο στα φορτηγά αλλά και στη ναυτιλία, αλλά η GAC και η Toyota είναι οι πρώτες που το διερευνούν για πιθανή χρήση σε επιβατικά αυτοκίνητα. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο για την υγρή αμμωνία είναι πως μπορεί να έχει τη μισή ενεργειακή πυκνότητα από τη βενζίνη, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι πραγματοποιεί πολύ καθαρότερη καύση, με αποτέλεσμα να έχει αναγνωριστεί ως καύσιμο μηδενικού άνθρακα.
«Αξίζει η αμμωνία ως καύσιμο» λέει μηχανικός της GAC
Η χρήση αμμωνίας ως πηγή καυσίμου έχει τους κινδύνους της, καθώς σε περίπτωση έκθεσης του ανθρώπου σε μεγάλη ποσότητα αυτής μπορεί να είναι θανατηφόρα λόγω της τοξικότητας που υπάρχει. Ωστόσο, σύμφωνα με το μηχανικό του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της GAC, Qi Hongzhong: «Η αξία της ως καύσιμο για την κοινωνία και για εμπορικές χρήσεις αξίζει, ιδιαίτερα από τη στιγμή που καταφέραμε να ξεπεράσουμε το πρόβλημα με τη δυσκολία καύσης και χρησιμοποιήσαμε το καύσιμο στη βιομηχανία επιβατικών αυτοκινήτων».
Δεν έχει ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της η GAC
Σε κάθε περίπτωση, η ίδια η GAC δεν έχει πει εάν όντως σκοπεύει να κατασκευάσει αυτοκίνητα που θα κινούνται με αμμωνία!