ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

VW ID όπως το Golf το «ορθόδοξο» σε διαχρονικότητα;

2.232 Επισκέψεις στο άρθρο (18/3/2021)

Μήπως η παραγωγή μοντέλων που το ένα ήταν λίγο εξελιγμένη σχεδίαση του άλλου, άφησε τη σχεδιαστική ομάδα της VW να σκουριάσει; Γιατί τα νεά, σχεδιασμένα από το μηδέν μοντέλα της είναι λίγο κάπως.


Η VW έχει σχεδιάσει συνολικά τρία αυτοκίνητα. Τον σκαραβαίο, το Golf και το Passat. Οτιδήποτε άλλο είναι παραλλαγές στο ίδιο θέμα. Το Polo μια μικρότερη έκδοση του Golf. Το Tiguan μια ψηλότερη έκδοση του Golf. Το T-Roc μια μικρότερη έκδοση του Tiguan. Και πάει λέγοντας.

Γενικά η λογική της μάρκας να σχεδιάζει μοντέλα εξελικτικά, έχει πολλά θετικά, τουλάχιστον σε επίπεδο μάρκετινγκ. Το σημαντικότερο είναι ότι το κοινό της ξέρει τι να περιμένει από γενιά σε γενιά, ενώ κάθε μοντέλο, ασχέτως γενιάς, είναι αμέσως αναγνωρίσιμο στο δρόμο, ακόμη και από ανθρώπους που ελάχιστα ξέρουν από αυτοκίνητα.

Από πλευράς σχεδίασης τώρα, σαφώς τα γούστα είναι προσωπικά, όμως δεν είναι τυχαίο το ότι η μάρκα δεν είναι πρώτη στα βραβεία ντιζάιν. Σαφώς, η εργονομία της είναι απαράμιλλη, όμως σε ότι έχει να κάνει με πρωτοτυπία, ή για πολλούς και καλαισθησία, η VW υπολείπεται.

Όμως αυτό δεν ήταν ποτέ πρόβλημα. Η VW δεν πουλούσε ποτέ αυτοκίνητα που «κλέβουν καρδιές». Η VW πουλάει αυτοκίνητα γιατί είναι καλά σε όλα τους. Έχουν υψηλό μέσο όρο, και έτσι κανείς που αγόρασε ένα VW δεν απογοητεύτηκε. Μπορεί να μην ερωτεύτηκε, αλλά ήταν σίγουρο ότι θα ξανά αγόραζε VW. Και αυτό απασχολεί τη μάρκα περισσότερο από οτιδήποτε.

Με την ηλεκτροκίνηση όμως να φέρνει τα πάνω κάτω, η VW, όπως και οι άλλοι κατασκευαστές, βρίσκονται στη φάση δημιουργίας, όπου πρέπει να παρουσιάσουν μία νέα γκάμα. Εδώ δεν υπάρχει «εξελικτική» σχεδίαση, υπάρχει σχεδίαση από το μηδέν. Από λευκή κόλλα χαρτί. Και η VW το αναγνωρίζει αυτό, αφού από το όνομα κιόλας, το ID.3 φωνάζει πως είναι το τρίτο αυτοκίνητο-ορόσημο της μάρκας, μετά τον σκαραβαίο και το Golf.

Μέχρι στιγμής έχουμε δύο μοντέλα παραγωγής, το ID.3 και το ID.4, και ένα ακόμη σε φάση προ-παραγωγής, το ID.5 και τώρα το ID.6. Στα δύο πρώτα η VW κρατάει χαμηλούς τόνους, με πολύ ήπια σχεδίαση, ουδέτερη, κοινή. Βγάλε το σήμα της VW από μπροστά και θα μπορούσε να ήταν οτιδήποτε. Δεν ενθουσιάζει, δεν βγάζει όμως και μάτι. Μια τακτική αναμενόμενη από τη VW. Tα ID.5 και ID.6, πάλι, είναι πιο έντονα όμως, λιγότερο ουδέτερα, πιο διχαστικά, και δίνουν μια «στροφή» στη σχεδιαστική γλώσσα που κάνει κάποιους να αναρωτιούνται συνολικά για τη νέα σχεδίαση της VW, μήπως είναι λίγο «σκουριασμένη».

Εσείς όμως τι λέτε; Μήπως η VW δυσκολεύεται με τη σχεδίαση της νέας της γκάμας; Μήπως οι άλλοι κατασκευαστές έχοντας δοκιμάσει τις δυνάμεις τους από γενιά σε γενιά είναι πιο έτοιμοι σε σχέση με τη VW που απλά άλλαζε λίγο τα φλας και τα φανάρια; Τι λέτε;

Autotriti.gr
MINETTA AYTOKINHTO KAI KATOIKIA