Η ΔΕΠΑ διαθέτει το φυσικό αέριο (Fisikon) περίπου 1 ευρώ/ kg. Έτσι, 1 kg φυσικού αερίου ισοδυναμεί ενεργειακά με 2 lt υγραερίου (LPG), περίπου 1,6 lt βενζίνης και περίπου 1,4 lt Diesel.
Η Fiat προχωρά στην παραγωγή μίας ευρείας γκάμας μοντέλων φυσικού αερίου – για την ακρίβεια «διπλού καυσίμου» (bi-fuel), όπως το εικονιζόμενο Panda με CNG.
Η αεριοκίνηση «κλέβει» την παράσταση
Διαβάστηκε από8972αναγνώστες
Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/12/2013
Η Fiat προωθεί το φυσικό αέριο, καθώς δημιουργεί μια σειρά μοντέλων που χρησιμοποιούν το CNG, ενώ και στην Ελλάδα, μέσω της ΔΕΠΑ, αυξάνεται η διείσδυση της αεριοκίνησης στην αγορά.
Κατά τα τελευταία 15 χρόνια, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat αποτελεί το μεγαλύτερο παραγωγό οχημάτων φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, από το 1997 έως και το 2012 έχουν πωληθεί περισσότερα από 560.000 επαγγελματικά και επιβατικά αυτοκίνητα Fiat Natural Power που κινούνται με φυσικό αέριο. Ο ιταλικός κολοσσός έχει θέσει ως βασική προτεραιότητα την κατασκευή αυτοκινήτων τα οποία προσπαθούν να συνδυάσουν τη μικρότερη δυνατή επίδραση στο περιβάλλον και τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία στην κατανάλωση.
Η Fiat, στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, προχωρά στην παραγωγή μίας ευρείας γκάμας μοντέλων φυσικού αερίου – για την ακρίβεια «διπλού καυσίμου» (bi-fuel). Πρόκειται για αυτοκίνητα τα οποία προσφέρουν τη δυνατότητα κίνησης τόσο με φυσικό αέριο, όσο και με βενζίνη, διασφαλίζοντας απρόσκοπτη λειτουργικότητα, οικονομία και πρακτικότητα.
Ιδιαίτερα σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρει ένα αυτοκίνητο φυσικού αερίου, όπως αυτά της γκάμας Natural Power της Fiat, είναι η μεγάλη οικονομία που προσφέρουν, με «παράπλευρο» όφελος την αυξημένη αυτονομία.
Ας εξετάσουμε όμως την οικονομία που προσφέρει το φυσικό αέριο πιο αναλυτικά:
Για την ακρίβεια, το φυσικό αέριο, το οποίο είναι μεθάνιο, λόγω των φυσικών και χημικών του ιδιοτήτων παραμένει σε μορφή αερίου και δεν υγροποιείται, υπό οποιαδήποτε πίεση. Ως εκ τούτου, μονάδα μέτρησης του φυσικού αερίου είναι το kg, που είναι μονάδα μάζας. Αντίθετα, τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα που είναι υγρά, έχουν μονάδα μέτρησης το lt, που είναι μονάδα όγκου.
Η ΔΕΠΑ διαθέτει το φυσικό αέριο (Fisikon) περίπου 1 ευρώ/ kg. Έτσι, 1 kg φυσικού αερίου ισοδυναμεί ενεργειακά με 2 lt υγραερίου (LPG), περίπου 1,6 lt βενζίνης και περίπου 1,4 lt Diesel. Δεδομένης της τιμής πώλησης κάθε καυσίμου, η εξοικονόμηση που μπορούν να επιτύχουν οι καταναλωτές με τη χρήση φυσικού αερίου είναι πολύ μεγάλη.
Αυξάνεται η διείσδυση της αεριοκίνησης και στην Ελλάδα
Η δύσκολη οικονομική συγκυρία, αλλά και η σταδιακά αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της χρήσης αυτοκινήτων αποτελούν τους βασικούς λόγους για τους οποίους η αεριοκίνηση διεισδύει όλο και περισσότερο στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Ήδη κυκλοφορούν περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια οχήματα που κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (compressed natural gas - CNG) στους ευρωπαϊκούς δρόμους, συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών. Σημειώνεται ότι το CNG διαφέρει από το υγροποιημένο αέριο (LPG), το γνωστό στη χώρα μας ως υγραέριο, που αποτελεί προϊόν διύλισης πετρελαίου.
Σε ότι αφορά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του φυσικού αερίου, οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τη βενζίνη. Πρέπει να επισημανθεί δε ότι το διοξείδιο του άνθρακα αποτελεί ένα από τα αέρια του θερμοκηπίου, συμβάλλοντας στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Πολύ μειωμένες είναι επίσης οι μειώσεις στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, οξειδίων του αζώτου και υδρογονανθράκων, ενώ τέλος, το φυσικό αέριο δεν περιέχει θείο, σωματίδια, μόλυβδο ή βαριά ίχνη μετάλλων. Για αυτό το λόγο άλλωστε, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο το 10% των αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους των κρατών-μελών της να χρησιμοποιούν φυσικό αέριο μέχρι το 2020.
Ένας ακόμη λόγος που ευνοεί τη διείσδυση της αεριοκίνησης είναι το γεγονός ότι στη διεθνή αγορά διατίθενται όλο και περισσότερα κιτ μετατροπών συμβατικών οχημάτων σε οχήματα διπλού καυσίμου. Έτσι, οποιοδήποτε βενζινοκίνητο όχημα μπορεί εύκολα και οικονομικά να μετατραπεί σε όχημα που καταναλώνει φυσικό αέριο, με την απόσβεση της εν λόγω επένδυσης - βάσει των μέσων χιλιομέτρων που διανύει ένα όχημα ετησίως - να υπολογίζεται σε διάστημα μικρότερο του ενός έτους.
Διευρύνεται το δίκτυο ανεφοδιασμού
Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) δημιουργεί τη βασική υποδομή ώστε να ανοίξει την αγορά αεριοκίνησης, δίνοντας τη δυνατότητα σε ολοένα και περισσότερους Έλληνες καταναλωτές να μπορούν να ανεφοδιάσουν τα οχήματά τους με φυσικό αέριο και να απολαύσουν τα οφέλη του «πράσινου» καυσίμου. Σε αυτό το πλαίσιο, η ΔΕΠΑ - σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ - υλοποιεί στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης σταθμών ανεφοδιασμού φυσικού αερίου. Σήμερα διαθέτει ήδη τέσσερεις σταθμούς ανεφοδιασμού φυσικού αερίου κίνησης FISIΚON στην Αθήνα, στην Ανθούσα (σταθμός ο οποίος εξυπηρετεί όλα τα οχήματα (ΔΧ και ΙΧ) σε 24ωρη βάση), στα Aνω Λιόσια (για την εξυπηρέτηση λεωφορείων και απορριμματοφόρων) και στην Κηφισιά, επί της λεωφόρου Κηφισίας, καθώς και στη Θεσσαλονίκη, στο Δήμο Πυλαίας, επί της λεωφόρου Γεωργικής Σχολής.
Επιπλέον, βρίσκεται σε εξέλιξη η δημιουργία πρατηρίων FISIKON και σε άλλες περιοχές ανά την Ελλάδα μέχρι το τέλος του 2014, με τα πρώτα νέα πρατήρια να ανοίγουν στις περιοχές της Φιλαδέλφειας, του Ασπρόπυργου, του Βόλου, της Λάρισας και της Θεσσαλονίκης (2ο πρατήριο σε άλλο δήμο).