Η επόμενη γενιά του Dacia Sandero θα έχει και ηλεκτροκίνητη έκδοση
- Το Sandero έχει τις περισσότερες πωλήσεις για τη Dacia και είναι δεύτερο σε όλη την Ευρώπη
- Η ηλεκτρική έκδοση του Santero θα επωφεληθεί από την τεχνογνωσία της Renault στα μικρά ηλεκτρικά
- Το Santero και το Jogger θα κατασκευάζονται στο Μαρόκο, ενώ το Duster και το Bigster στην Ρουμανία
Το Sandero έχει τις περισσότερες πωλήσεις για τη Dacia και είναι δεύτερο σε όλη την Ευρώπη
Το σημερινό Sandero, που λανσαρίστηκε το 2020, δεν διαθέτει ηλεκτροκίνητη έκδοση, κάτι το οποίο αναμένεται να αλλάξει το 2027 ή το 2028 με την επόμενη γενιά του μοντέλου, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Dacia, Denis Le Vot. Η απόφαση αυτή πιθανότατα προέρχεται από την απόφαση της ΕΕ να αυστηροποιήσει τους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων. Το Sandero είναι το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις για τη Dacia, του ομίλου Renault. Πιο συγκεκριμένα, το 2023 είχε 235.839 πωλήσεις καθιστώντας το δεύτερο σε πωλήσεις στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce, πίσω μόνο από το Tesla Model Y. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως οι παγκόσμιες πωλήσεις της Dacia ξεπέρασαν τις 650.000 το 2023, με περισσότερες από 550.000 στην Ευρώπη, όπου η μάρκα είχε μερίδιο αγοράς 4,3% για τα επιβατικά αυτοκίνητα.
Η ηλεκτρική έκδοση του Santero θα επωφεληθεί από την τεχνογνωσία της Renault στα μικρά ηλεκτρικά
Ο Denis Le Vot δήλωσε επίσης ότι το Sandero θα επωφεληθεί από την αναπτυξιακή δουλειά που κάνει ο όμιλος Renault στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένου του Renault 5 που παρουσιάστηκε στη Γενεύη και του επερχόμενου μικρού SUV Renault 4. Ο όμιλος Renault αναπτύσσει την επόμενη γενιά Twingo ως ένα μίνι ηλεκτρικό με κόστος κάτω από 20.000 ευρώ που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη και η Dacia θα μπορούσε ενδεχομένως να επωφεληθεί από αυτό το έργο, υποστήριξε ο Le Vot. Αντίστοιχα, το ανανεωμένο Duster θα ξεκινάει λίγο παραπάνω από 20.000 ευρώ, αλλά ο Le Vot δήλωσε ότι παραμένει ένα πραγματικό SUV με δυνατότητες εκτός δρόμου και τετρακίνηση, ενώ και η τιμή του Spring κυμαίνεται κοντά στα 20.000 ευρώ στην Ευρώπη.
Το Santero και το Jogger θα κατασκευάζονται στο Μαρόκο, ενώ το Duster και το Bigster στην Ρουμανία
Αναμένεται επίσης ότι το Duster θα πλαισιωθεί από το Bigster, ένα συμπαγές SUV που θα βασίζεται σε μια εκτεταμένη έκδοση της πλατφόρμας CMF-B, το 2025. Πέρα από το Bigster, τα σχέδια της Dacia περιλαμβάνουν δύο ακόμη αυτοκίνητα, αλλά ο Le Vot αρνήθηκε να μοιραστεί λεπτομέρειες. Με το Bigster, η Dacia θα έχει δύο αυτοκίνητα στη συμπαγή κατηγορία, συμπεριλαμβανομένου του crossover Jogger. Η μάρκα βρίσκεται στη διαδικασία μεταφοράς όλης της παραγωγής του Sandero και του Jogger στο Μαρόκο, καθώς τα δύο οχήματα έχουν αρκετές ομοιότητες, ενώ το κύριο εργοστάσιο της Dacia στο Pitesti της Ρουμανίας θα κατασκευάζει τα Duster και Bigster, τα οποία είναι επίσης παρόμοια.