Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η γραφειοκρατία καθυστερεί από το 2008 έργα στην στροφή της Βουλής!

1.527 Επισκέψεις στο άρθρο (29/3/2021)

Αν και οι μελέτες για την διασταύρωση της Βουλής έχουν κατατεθεί ήδη από το 2008, ο γραφειοκρατικός κυκλώνας της ελληνικής νομοθεσίας δεν επιτρέπει την ολοκλήρωση των επεμβάσεων.

Πριν από μερικές ημέρες, μία ακόμη ζωή χάθηκε άδικα στην άσφαλτο. Το θανατηφόρο τροχαίο με τον 23χρονο μοτοσικλετιστή που σημειώθηκε έξω από την Βουλή στην διασταύρωση-στροφή της προκάλεσε κύμα αντιδράσεων για το κατά πόσο έπρεπε να υπάρχει ειδική σήμανση ή και φωτεινός σηματοδότης, ώστε να αποτρέπονται τέτοια θλιβερά περιστατικά. Η πραγματικότητα είναι πως τόσο για την συγκεκριμένη διασταύρωση όσο και για άλλες 70, έχουν γίνει ήδη σχετικές μελέτες από την περίοδο 2007-08, σύμφωνα με όσα τόνισε στο ethnos.gr ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος. Σε μία ακόμη περίπτωση η ελληνική γραφειοκρατία είναι ανυπέρβλητο εμπόδιο, μόνο που εξαιτίας τον συνθηκών ένας νέος άνθρωπος «έφυγε» από την ζωή.
 
Όπως τονίζει ο κος Τσιάνος, από το 2008 έχει διατυπωθεί η ανάγκη για παρεμβάσεις σε 70 σημεία 20 οδικών τμημάτων της Αθήνας. Μάλιστα, εγκρίθηκαν όλες προς υλοποίηση με τα έργα να κοστολογούνται γύρω στα 5 εκατομμύρια ευρώ. Μεταξύ άλλων, στην λίστα των παρεμβάσεων είχαν συμπεριληφθεί εκτός της Βασιλίσσης Σοφίας, οι λεωφόροι Συγγρού, Πατησίων, Αλεξάνδρας, Κηφισίας, Πειραιώς και Βουλιαγμένης. Ουσιαστικά, στις μελέτες γινόταν λόγος για μικρές αναδιαμορφώσεις κόμβων, τοποθέτηση νησίδων, απαγόρευση αριστερών στροφών, διαγραμμίσεις και σήμανση.
 
Το πρόβλημα αφορά την κατανομή των αρμοδιοτήτων ανάμεσα στους φορείς σχετικά με το ποιος ευθύνεται για την κάθε επέμβαση. Για παράδειγμα, η αρμοδιότητα του δρόμου ανήκει στην Περιφέρεια, η αρμοδιότητα των πεζοδρομίων, στους δήμους και η αρμόδιότητα της σηματοδότησης ανήκει στο υπουργείο Μεταφορών, ενώ απαιτείται και η σύμφωνη γνώμη των ΟΑΣΑ και ΕΛ.ΑΣ. Όταν ολοκληρώνονται οι πολύχρονες διαδικασίες, ίσως οι μελέτες χρειάζονται επικαιροποίηση, οπότε απαιτείται νέα διαδικασία εξαρχής, με αποτέλεσμα αναγκαίες και απαραίτητες επεμβάσεις να πηγαίνουν ακόμη πιο πίσω χρονικά με ολέθριες, δυστυχώς, συνέπειες.
 

Toyota
Skoda