Οι εταιρίες της αυτοκινητοβιομηχανίας κινούνται προς τους μηδενικούς ρύπους, ωστόσο οι ηλεκτροκινητήρες δεν είναι η μοναδική επιλογή που υπάρχει για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός. Μία ακόμα επιλογή είναι και οι κινητήρες υδρογόνου, καθώς ήδη αυτοκίνητα με τεχνολογίας κυψέλων καυσίμου υδρογόνου, όπως το Toyota Mirai είναι διαθέσιμα.
Ωστόσο πριν από λίγες ημέρες η ιαπωνική μάρκα προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, ανακοινώνοντας πως εργάζεται σε έναν νέο παραδοσιακό κινητήρα καύσης με τροποποιημένο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου και ψεκασμού για την καύση υδρογόνου αντί για βενζίνης. Μάλιστα είχε γνωστοποιήσει πως το εν λόγω μοτέρ εξελίσσεται πάνω στο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων του GR Yaris, έχοντας ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά.
Αριθμούς απόδοσης η ιαπωνική μάρκα απέφυγε να αναφέρει, γνωστοποίησε όμως πως για πρώτη φορά ο νέος κινητήρας υδρογόνου θα χρησιμοποιηθεί σε αγωνιστικό αυτοκίνητο με βάση την Corolla Sport, που θα ντεμπουτάρει στους αγώνες αντοχής Super Taikyu στην Ιαπωνία, ξεκινώντας στις 21 Μαΐου.
Η αγωνιστική λοιπόν Corolla εντοπίστηκε και καταγράφηκε σε ένα βίντεο, μέσω του οποίου περνάει στα αυτιά μας ο ήχος που προσφέρει ο νέος κινητήρας υδρογόνου. Όπως θα ακούσετε, ο ήχος είναι πιο... ευγενικός σε σχέση με αυτούς που έχουμε συνηθίσει από άλλα αγωνιστικά αυτοκίνητα, ωστόσο δείχνει πως τα μελλοντικά χωρίς ρύπους οχήματα μπορούν να καλύψουν και το αγοραστικό κοινό που θέλει να ικανοποιεί και την ακοή του.
Τέλος σε ότι αφορά τη συμπεριφορά του νέου μοτέρ, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο οδηγός αγώνων Hiroaki Ishiura: «Δεν είναι τόσο διαφορετικό (από τα κανονικά βενζινοκίνητα οχήματα) όσο περίμενα. Τον αισθάνεσαι σαν έναν κανονικό κινητήρα. (Εάν δεν μου το λέγανε) Πιθανότατα θα πίστευα ότι αυτός είναι ένας κανονικός κινητήρας».
Δείτε το σχετικό βίντεο