Έναν τρικύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης που «καίει» υδρογόνο ανέπτυξε ο κινεζικός Όμιλος αυτοκινήτων GAC, τονίζοντας πως θα αποτελέσει το επόμενο βήμα για ένα βιώσιμο μέλλον χωρίς ρύπους!
Το υδρογόνο είναι μία από τις λύσεις προκειμένου να επιτευχθεί η κινητικότητα χωρίς ρύπους. Άλλωστε είναι γνωστό πως μεγάλες εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η Hyundai και η Toyota εργάζονται πάνω σε υδργονοκίνητα μοντέλα κυψέλων καυσίμου. Ωστόσο η τελευταία έχει γνωστοποιήσει επίσημα πως κατασκεύασε και δοκιμάζει ένα μοτέρ εσωτερικής καύσης που λειτουργεί όπως οι βενζινοκινητήρες, καταναλώνοντας όμως υδρογόνο.
Τρικύλινδρο μοτέρ που καίει υδρογόνο ανέπτυξε η GAC
Ωστόσο όπως φαίνεται η Toyota δεν είναι η μοναδική που σκέφτηκε κάτι τέτοιο, καθώς σήμερα η Guangzhou Automobile Group (GAC) γνωστοποίησε πως έχει προχωρήσει και εκείνος στη δημιουργία ενός αντίστοιχου μοτέρ. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά ο κινητήρας της GAC είναι και αυτός τρικύλινδρος και βασίζεται στη τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης του Ομίλου, με τη διαφορά όμως ότι καταναλώνει πράσινο υδρογόνο και επομένως υποτίθεται ότι είναι κλιματικά ουδέτερος.
Νέος θάλαμος καύσης
Για το νέο μοτέρ η GAC υποστηρίζει πως ανέπτυξε ένα νέο θάλαμο καύσης που αναμιγνύει καλύτερα το υδρογόνο με τον αέρα. Ωστόσο αυτή δεν είναι η μοναδική διαφοροποίηση αφού αναφέρει πως έχει προχωρήσει στην ενίσχυση και τη νέα σχεδίαση των πιστονιών για να βοηθήσουν στην καύση και τη διάχυση θερμότητας. Η GAC στοχεύει σε πάνω από 44 τοις εκατό θερμική απόδοση του εν λόγω κινητήρα, η οποία, σύμφωνα με την ίδια, θα αποτελέσει σημείο αναφοράς στην Κίνα.
Επενδύει γενικά στο υδρογόνο
Τέλος η GAC υπογραμμίζει πως όχι μόνο θέλει να ολοκληρώσει την ανάπτυξη του κινητήρα υδρογόνου, αλλά θέλει επίσης να συνεργαστεί για τη δημιουργία βιομηχανικών αλυσίδων για την παραγωγή και αποθήκευση υδρογόνου.
Μετά την Toyota οι Κινέζοι! - Έναν τρικύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης που «καίει» υδρογόνο ανέπτυξε και δοκιμάζει η GAC. - Θέλει να επενδύσει γενικά πάνω στο υδρογόνο. Θα καταφέρει το υδρογόνο να κρατήσει στη ζωή τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ή εν τέλει θα επικρατήσουν τα ηλεκτρικά;