Η νέα Bugatti Bolide έρχεται με φρένα μαχητικού αεροσκάφους
- Ανθρακονημάτινα φρένα από την Brembo
- 8πίστονες δαγκάνες μπροστά, 6πίστονες πίσω
- 90% της ροής αέρα φτάνει στο σύστημα φρένων
- Θα «αντέξουν» τα 1.600 άλογα της Bolide
Ανθρακονημάτινα φρένα από την Brembo
Η Bugatti βρίσκεται στα τελικά στάδια παραγωγής της αγωνιστικής Bolide, ενός μοντέλου βασισμένο στο concept που η εταιρία παρουσίασε το 2020. Στην πραγματικότητα η Bolide δεν προοριζόταν ποτέ για την παραγωγή. Ήταν το αποτέλεσμα μιας πρόκλησης που είχε θέσει ο τότε επικεφαλής της Bugatti, Stephan Winkelmann, προς την ομάδα του: Να φανταστεί μια Bugatti χωρίς κανέναν περιορισμό. Η νέα Bolide είναι πράγματι αυτό ακριβώς. Ένα μοναδικό μοντέλο τα χαρακτηριστικά του οποίου σπανίζουν στην βιομηχανία αυτοκινήτων. Ένα παράδειγμα της ιδιαιτερότητας της είναι το σύστημα φρένων από ανθρακονήματα που κατασκεύασε για την Bolide η Brembo.
8πίστονες δαγκάνες μπροστά, 6πίστονες πίσω
Τα φρένα από ανθρακονήματα χρησιμοποιούνται κυρίως στα αγωνιστικά της F1 και είναι αρκετά διαφορετικά από τα κεραμικά φρένα που υπάρχουν σε πολλά μοντέλα επιδόσεων διαθέσιμα στην αγορά σήμερα. Πρωτοεμφανίστηκαν στο σύστημα πέδησης του υπερηχητικού αεροσκάφους Concorde. Όπως υποδηλώνει και το όνομα, τα δισκόφρενα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα - ένα υλικό που αντέχει σε υψηλές θερμοκρασίες. Η Brembo ξόδεψε περίπου δύο χρόνια για την ανάπτυξη του συστήματος της Bolide. Ο σχεδιασμός που προέκυψε αποτελείτε από δύο 8πίστονες δαγκάνες μπροστά, κατασκευασμένες από αλουμίνιο και επικαλυμμένες με νικέλιο και δύο 6πίστονες πίσω. Ο δίσκος ζυγίζει μόλις 3,1 κιλά και προσφέρει ιδανική διαχείριση των υψηλών θερμοκρασιών που σημαίνει ότι δεν υπάρχει μείωση στην επίδοση των φρένων ακόμα και στις πιο απαιτητικές διαδρομές αντοχής.
90% της ροής αέρα φτάνει στο σύστημα φρένων
Η ροή του αέρα ήταν ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας που πρόσεξε η Brembo όταν σχεδίαζε τα φρένα. Οι μηχανικοί της συνεργάστηκαν στενά με την ομάδα της Bugatti για να καταλήξουν στον σχεδιασμό των αεραγωγών. Έως και 90% του αέρα που βρίσκεται στους αεραγωγούς φτάνει στους δίσκους φρένων και τις δαγκάνες τους.
Θα «αντέξουν» τα 1.600 άλογα της Bolide
Φυσικά η τεχνολογία αυτή δεν είναι απλώς για «μόστρα». Τα φρένα αυτά χρειάζονται για να διαχειριστούν τις υψηλότατες επιδόσεις του αυτοκινήτου. Η Bolide έρχεται με τον γνωστό W16 8,0 λίτρων με τετραπλό τούρμπο της Bugatti που στο συγκεκριμένο μοντέλο προσφέρει 1.600 άλογα. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με ένα αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο 7-σχέσεων με διπλό συμπλέκτη που μεταδίδει την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς. H Bugatti θα κατασκευάσει μόλις 40 μονάδες του μοντέλου και το κόστος της Bolide θα ανέρχεται στα 4 εκατ. ευρώ.