- Αμιγώς ηλεκτρική, με δυο ηλεκτρικά μοτέρ και τετρακίνηση
- Με φόρτιση 10 λεπτά κερδίζει αυτονομία 300 χλμ.: Ταχυφόρτιση με ισχύ έως 320 kW
- Ήπια υβριδική με 1,5 λτ. turbo και ισχύ έως 190 άλογα
- Αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026
Αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026
Η νέα Mercedes CLA ετοιμάζεται για το επίσημο λανσάρισμα εντός του 2026 και όπως όλα δείχνουν θα αλλάξει πλήρως τη σύνθεση των κινητήριων συνόλων. Σύμφωνα με τη γερμανική premium φίρμα, η νέα γενιά της CLA είναι το πρώτο από τα τρία μοντέλα που ετοιμάζει (άλλα δύο SUVs) το οποίο βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA) που εξέλιξε και θα διαθέτει υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα.
Αμιγώς ηλεκτρική, με δυο ηλεκτρικά μοτέρ και τετρακίνηση
Αρχικά, η αμιγώς ηλεκτρική CLA εξοπλίζεται με το σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης 4Matic, αποτελούμενο από δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα τοποθετημένο στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου με ισχύ 271 ίππους το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, και το δεύτερο στον εμπρόσθιο άξονα με 108 άλογα που λειτουργεί ως boost, όταν είναι αναγκαίο. Αυτό σημαίνει ότι η νέα CLA είναι τετρακίνητη με το μπροστά μοτέρ να εμπλέκεται και να απεμπλέκεται κατά συνθήκη. Τέλος, το κινητήριο σύνολο μαζί με το αυτόματο κιβώτιο 2 ταχυτήτων και τις μπαταρίες που φτάνουν σε χωρητικότητα μέχρι και τα 85 kWh, στοχεύουν σε καλύτερες επιδόσεις σε οδήγηση, ισχύ και κατανάλωση, στοχεύοντας σε αυτονομία πάνω από 750 χλμ..
Με φόρτιση 10 λεπτά κερδίζει αυτονομία 300 χλμ. - Ταχυφόρτιση με ισχύ έως 320 kW
Το ηλεκτρικό τετράθυρο coupe της γερμανικής φίρμας εξοπλίζεται με τεχνολογία 800 Volt, κάτι που του δίνει τη δυνατότητα να φορτίζει με ισχύ μέχρι και 320 kW. Αυτό σημαίνει πως, σύμφωνα πάντα με όσα ανακοίνωσε το γερμανικό στρατόπεδο, σε 10 μόλις λεπτά να προσθέσει στην αυτονομία της μέχρι και 300 χιλιόμετρα. Όλα αυτά δίνουν τη δυνατότητα στη CLA να διανύει μεγάλες αποστάσεις σε μικρό χρονικό διάστημα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι, ότι το πρωτότυπο του τετράθυρου coupe της Mercedes κατάφερε να διανύσει 3.717 χιλιόμετρα μέσα σε 24 ώρες, στη πίστα Nardo στην Νότια Ιταλία.
Ήπια υβριδική με 1,5 λτ. turbo και ισχύ έως 190 άλογα
Πέρα από την αμιγώς ηλεκτρική, η νέα CLA θα διατίθεται και σε υβριδικές επιλογές. Βάση του υβριδικού συνόλου αποτελεί ο 1,5 λτ. τετρακύλινδρος turbo κινητήρας, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 27 ίππων που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1,3 kW. Για τη μετάδοση της κινήσης επιστρατεύεται το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Mercedes-Benz, ενώ σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις ισχύος με τις οποίες θα διατίθεται η νέα γενιά της υβριδική CLA, η γκάμα θα κλιμακώνεται από τα 136 άλογα της εισαγωγικής έκδοσης, στους 163 ίππους της μεσαίας έκδοσης ισχύος και, τέλος, στην ισχυρότερη version των 190 ίππων. Σε αντίθεση με την -κατά βάση- πισωκίνητη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η κίνηση στην υβριδική CLA θα μεταδίδεται στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς.
Συνέχεια του άρθρου >>>