Η πλειονότητα των οδηγών φοβάται τα αυτόνομα ρομποτικά αυτοκίνητα
- Το 66% δήλωσε ότι φοβάται τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα, σύμφωνα με έρευνα
- Ο αριθμός των οδηγών που αισθάνονται φόβο αυξήθηκε κατά 11% σε σχέση με το 2022
- Οι περισσότεροι δεν είναι αντίθετοι με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
- Τα αυτόνομα αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν προβλήματα ασφαλείας και θα αργήσουν να γίνουν πράξη
Το 66% δήλωσε ότι φοβάται τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα, σύμφωνα με έρευνα
Αρκετές μάρκες αυτοκινήτων επιδιώκουν να κάνουν πράξη την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, σε μια προσπάθεια να λανσάρουν υπηρεσίες ρομποταξί και να αυξήσουν συνολικά τις διαθέσιμες επιλογές μετακίνησης. Σύμφωνα όμως με μια νέα έρευνα του Αυτοκινητιστικού Συνδέσμου Αμερικής (Automobile Association of America - AAA), η πλειοψηφία των οδηγών φοβάται τα αυτόνομα οχήματα (AV). Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, το 66% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι φοβάται τα αυτοκινούμενα (ρομποτικά) οχήματα.
Ο αριθμός των οδηγών που αισθάνονται φόβο αυξήθηκε κατά 11% σε σχέση με το 2022
Μάλιστα η μελέτη σημειώνει πως ο αριθμός των οδηγών που αισθάνονται φόβο για τα αυτόνομα οχήματα έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια συγκριτικά με το παρελθόν. Ειδικότερα, υπήρξε αύξηση της τάξεως του 11% συγκριτικά με το 2022, όπου το ποσοστό ήταν στο 55% (αντί για 66% που είναι φέτος), ενώ πέρυσι το ποσοστό ήταν στο 68%. Από την άλλη πλευρά, το ποσοστό εκείνων που εμπιστεύονται τα αυτόνομα οχήματα παρέμεινε σταθερό στο 9% το 2024 (τόσο ήταν και το 2023), ενώ το υπόλοιπο 25% δήλωσε Δεν ξέρω – Δεν απαντώ (ΔΞ/ΔΑ). Συγκριτικά με το 2022 και οι δύο αριθμοί είναι μειωμένοι κατά 15% και κατά 30% αντίστοιχα.
Οι περισσότεροι δεν είναι αντίθετοι με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Παρότι, όπως είπαμε, οι περισσότεροι οδηγοί είναι επιφυλακτικοί απέναντι στα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα, δεν φαίνεται να είναι αρνητικοί ή αντίθετοι όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS - Advanced Driver Assistance Systems). Ειδικότερα, περισσότεορι από τους μισούς ήταν θετικά διακείμενοι σε τεχνολογίες υποβοήθησης όπως το αυτόματο φρενάρισμα και το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (Lane Trace Assist - LTA). Αντιθέτως, αξίζει να σημειωθεί, πως μόλις το 42% ενδιαφερόταν για ενεργή υποβοήθηση οδήγησης και το 49% για το ενεργό (adaptive) cruise control.
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν προβλήματα ασφαλείας και θα αργήσουν να γίνουν πράξη
Βέβαια η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης απέχει ακόμα αρκετά από το να γίνει πράξη. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της Cruise της General Motors, που αναγκάστηκε να διακόψει την υπηρεσία ρομποταξί που είχε στο Σαν Φρανσίσκο λόγω ζητημάτων ασφαλείας, ενώ πολλές εταιρείες έχουν παραιτηθεί της προσπάθειας. Η Waymo της Google και η Nissan, είναι από τις λίγες εναπομείνασες εταιρείες που καταβάλλουν πλήρη προσπάθεια για την ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης.