Από 61.900 ευρώ με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
Διαθέσιμο στην χώρα μας είναι το αμιγώς ηλεκτρικό Lexus RZ 450e, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του το περασμένο χρόνο. Το Lexus RZ 450e, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά την premium έκδοση του Toyota bZ4X, κάνει πρεμιέρα στην αγορά της Ελλάδας σε τέσσερις εκδόσεις, με την ελληνική αντιπροσωπεία να ανακοινώνει αρχική τιμή τις 69.900 ευρώ. Θυμίζουμε πως όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα επωφελούνται του κρατικού προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που προσφέρει επιδότηση 8.000 ευρώ. Έτσι η τιμή του Lexus RZ 450e μειώνεται στις 61.900 ευρώ
Το Lexus RZ 450e βασίζεται στη νέα e-TNGA πλατφόρμα του Ομίλου της Toyota. Μπορεί να υπερηφανεύεται για μια νέα εκδοχή της χαρακτηριστικής μάσκας της Lexus, η οποία είναι κλειστή με τρεις μακρόστενους αεραγωγούς στις άκρες αλλά και χαμηλά στον προφυλακτήρα. Η οροφή είναι έντονα τοξωτή, ενώ οι καμάρες των τροχών προστατεύονται από πλαστικό. Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από δύο μικρά αεροδυναμικά πτερύγια στις άκρες του τέλους της οροφής, ενώ τα λεπτά φωτιστικά σώματα ενώνονται μέσω μίας LED φωτιζόμενης μπάρας.
Με premium «αέρα» στην καμπίνα
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, εκτός από το νέο φουτουριστικό τιμόνι «yoke», βλέπουμε πως το ταμπλό που βρίσκεται από πίσω έχει αρκετές διαφορές σε σχέση με αυτό του Toyota bZ4X. Για παράδειγμα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι τοποθετημένος πιο κοντά στον οδηγό, η οθόνη αφής στο κέντρο έχει μέγεθος 14 ίντσες αντί για 12,3'' στο bZ4X. Aκόμη, οι αεραγωγοί είναι τοποθετημένοι οριζοντίως αντί για κάθετα και σε αντίθεση με το ηλεκτρικό Toyota, το μπουτόν για την εκκίνηση του κινητήρα είναι τοποθετημένο ασυνήθιστα ψηλά στο ύψος των πάνω αεραγωγών.
4κίνητο με 313 ίππους, κάνει το 0-100 σε 5,6 δλ.
Πηγή ισχύος του RZ 450e είναι δύο ηλεκτρικά μοτέρ τοποθετημένα στους δύο άξονες του αυτοκινήτου, με τον μπροστινό να αποδίδει 204 άλογα και αυτόν που βρίσκεται πίσω να προσφέρει ισχύ 109 ίππων. Μαζί, τα δύο μοτέρ προσφέρουν ισχύ 313 ίππων και 435 Nm ροπής και δίνουν την δυνατότητα το RZ να κάνει το 0-100 σε 5,6 δευτερόλεπτα και να φτάνει τα 160χλμ./ώρα σε μέγιστη τελική ταχύτητα. Η ιόντων-λιθίου μπαταρία έχει χωρητικότητα 71,4kWh και είναι σε θέση να προσφέρει αυτονομία τουλάχιστον 400 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τις μετρήσεις στον κύκλο WLTP.
Ηλεκτρικό, πολυτελές και... διαθέσιμο!
- Σύγχρονη σχεδίαση με τη νέα κλειστή εκδοχή της χαρακτηριστικής μάσκας της Lexus.
- Premium καμπίνα με το «διαστημικό» τιμόνι της Lexus.
- 4κίνητο με 313 ίππους, κάνει το 0-100 σε 5,6 δλ.
- Αυτονομία για 400 χιλιόμετρα.
Θα αγόραζες ηλεκτρικό τώρα που υπάρχει η κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ ή παραμένεις πιστός σε βενζίνη-diesel;