- Kona και Atto 3 κοστίζουν 27.000 ευρώ με leasing σε βάθος τετραετίας
- Κορυφή σε οικονομία το Kona, θα δώσεις 100 ευρώ παραπάνω τον χρόνο για το BYD
- Με μία φόρτιση, τo Kona κάνει 60 χιλιόμετρα παραπάνω είτε στην πόλη είτε στο ταξίδι
- Αμφότερα έχουν οθονάρες και μπόλικους χώρους για τους πίσω επιβάτες
Kona και Atto 3 κοστίζουν 27.000 ευρώ με leasing σε βάθος τετραετίας
Τα ηλεκτρικά είναι μια από τις καλύτερες λύσεις leasing για τις εταιρείες που θέλουν να παρέχουν στα στελέχη τους αυτοκίνητα που είναι πολύ οικονομικά σε μετακινήσεις και δεν θέλουν να τα επιβαρύνουν με την πληρωμή του εταιρικού φόρου χρήσης, αρκεί να έχουν Λιανική Τιμή προ Φόρων κάτω από 40.000 ευρώ. Ακόμη, η μακροχρόνια μίσθωση ενός ηλεκτρικού είναι ευεργετική και για τις ίδιες τις επιχειρήσεις, αφού εκπίπτει το 150% του μηνιαίου μισθώματος στις δαπάνες. Δηλαδή, εάν ένα αυτοκίνητο έχει μίσθωμα 1.000 ευρώ περνάει στα έξοδα ως 1.500 ευρώ.
Δύο ηλεκτρικά που διατίθενται με leasing είναι το Hyundai Kona και το BYD Atto 3, τα οποία μάλιστα έχουν παραπλήσια τιμή, αφού το μεν Kona κοστίζει 27.287 ευρώ (στην Hertz) και το δε Atto 3 με κόστος 27.012 ευρώ σε βάθος (στην Executive Lease). Αξίζει να σημειώσουμε πως ανάμεσα σε αυτά τα δύο μοντέλα, το Kona είναι αυτό που συμφέρει περισσότερο να αποκτήσει κάποιος σε leasing από το να το αγοράσει καθώς σε βάθος τετραετίας θα κοστίζει το 80% της Λιανικής του τιμής (33.990 ευρώ). To BYD Atto 3 αντίθετα είναι καλύτερα να το αγοράσεις παρά να το πάρεις σε leasing, αφού σε βάθος τετραετίας θα σου κοστίσει περισσότερο (27.012 ευρώ θα δώσεις σε leasing όταν κοστίζει 26.525 ευρώ σε λιανική).
Κορυφή σε οικονομία το Kona, θα δώσεις 100 ευρώ παραπάνω τον χρόνο για το BYD
Αν ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου το φορτίζει σπίτι του, τότε θα έξοδα για τις μετακινήσεις του είναι περιορισμένα. Το Kona Electric είναι τρανή απόδειξη καθώς, όπως διαπιστώσαμε στην δοκιμή του, είναι το οικογενειακό SUV με την χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας τόσο μέσα στην πόλη (11,9 kWh) όσο και στο ταξίδι (18,5 kWh). Αυτό σημαίνει πως για κάθε 20.000 χιλιόμετρα (ο μέσος όρος χιλιομέτρων που κάνει ένας οδηγός κάθε χρόνο), ο ιδιοκτήτης του θα χρειαστεί να δώσει μόνο 400 ευρώ, αρκεί, όπως προαναφέραμε, να φορτίζει σπίτι ή στην δουλειά του. Το BYD Atto 3, δεν βρίσκεται πολύ μακριά σε σχέση με το Kona, αφού για να διανύσει 20.000 χιλιόμετρα, θα χρειαστεί κοντά στα 500 ευρώ, δηλαδή περίπου 100 ευρώ παραπάνω. H κατανάλωση ενέργειας του Atto 3, στην δοκιμή μας ήταν 15,1 kWh στον δρόμο και 21 kWh στο ταξίδι.
Με μία φόρτιση, τo Kona κάνει 60 χιλιόμετρα παραπάνω είτε στην πόλη είτε στο ταξίδι
Χάρη στη μικρότερη κατανάλωση που έχει το Kona τόσο μέσα στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο και τη μεγαλύτερη μπαταρία (65,4 αντί 60,5 kWh του BYD), το SUV της Hyundai μπορεί να κάνει 60 παραπάνω χιλιόμετρα από το BYD σε κάθε συνθήκη. Συγκεκριμένα, μέσα στην πόλη, το Kona μπορεί να κινηθεί για έως 450 χιλιόμετρα με μία φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου, ειδικά με τo mode Εco επιλεγμένο, όταν το BYD Atto 3 μπορεί να κάνει 380-400 χλμ. Στον αυτοκινητόδρομο, η αυτονομία και των δύο αυτοκινήτων μειώνεται στα 350 χλμ. για το Kona και στα 290 χλμ. για το Atto 3. Σημειώνουμε πως η μπαταρία του Atto 3 είναι φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LiFEPO4), η οποία, σύμφωνα με τη BYD, αυτό έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και λιγότερες πιθανότητες ανάφλεξης, υστερεί όμως στην «υποδοχή» ταχυφόρτισης κάτι που φαίνεται από τα μόλις 88 kW του Atto 3, όταν το Kona «παίζει» έως τα 100 kW.
Συνέχεια του άρθρου >>>Σελίδα 2 | Τεχνικά χαρακτηριστικά - Μετρήσεις |