ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ηλεκτρικά και πλοίο στην Ελλάδα: Πότε απαγορεύεται η μεταφορά τους

Ηλεκτρικά και πλοίο στην Ελλάδα: Πότε απαγορεύεται η μεταφορά τους

2.802 Επισκέψεις στο άρθρο (14/12/2023)

- Πονοκέφαλος η νέα εγκύκλιος του Υπουργείου Ναυτιλίας
- Απαγορεύεται ρητά η φόρτιση μέσα στα πλοία και να μεταφέρονται ασυνόδευτα
- Το πλήρωμα πρέπει εκπαιδευτεί και να εξοπλιστεί για να αντιμετωπίζει πυρκαγιές από ηλεκτρικά
- Δημιουργούνται δυσκολίες στους κατοίκους και τους επαγγελματίες στα νησιά

Πονοκέφαλος η νέα εγκύκλιος του Υπουργείου Ναυτιλίας

Αλαλούμ επικρατεί στις ακτοπλοϊκές εταιρίες της χώρας, τις εταιρείες rent a car αλλά και άλλους επαγγελματικούς κλάδους, εξαιτίας μιας νέας εγκυκλίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με τα ασυνόδευτα ηλεκτρικά οχήματα στα επιβατικά πλοία. Η νέα αυτή εγκύκλιος, αν και δεν αναγκάζει τις πλοιοκτήτριες εταιρείες να προχωρήσουν σε αλλαγές, συστήνει ότι πρέπει να ληφθούν σημαντικά περιοριστικά μέτρα που ίσως δημιουργήσει σημαντικά εμπόδια σε μια κατηγορία οχημάτων όπως τα ηλεκτρικά που συνεχώς αυξάνει τις πωλήσεις της.

Απαγορεύεται ρητά η φόρτιση μέσα στα πλοία και να μεταφέρονται ασυνόδευτα

Η εγκύκλιος αφορά τα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που φέρουν μπαταρίες και τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα δηλαδή CNG και LPG και συστήνει μεταξύ άλλων:

  • πως τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα δεν πρέπει να φορτίζονται μέσα στο πλοίο
  • πως τα παραπάνω οχήματα δεν πρέπει να φορτώνονται ως «ασυνόδευτα», ιδιαίτερα αν αντιμετωπίζουν κάποια βλάβη στη μπαταρία τους
  • πως πρέπει να συνεκτιμάται πως έχουν 25% μεγαλύτερο βάρος από τα απλά συμβατικά οχήματα
  • πως πρέπει να παρακολουθούνται από το υφιστάμενο κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης (CCTV) χωρίς την παρεμβολή εμποδίων και
  • πως πρέπει να εξασφαλίζεται η σωστή λειτουργία του συστήματος τεχνητού αερισμού και εξαερισμού του χώρου φόρτωσης

Το πλήρωμα πρέπει εκπαιδευτεί και να εξοπλιστεί για να αντιμετωπίζει πυρκαγιές από ηλεκτρικά

H εγκύκλιος συστήνει επίσης το πλήρωμα να εκπαιδευτεί πάνω στην αντιμετώπιση πυρκαγιών που περιλαμβάνει τέτοια οχήματα και στον εντοπισμό εστιών κινδύνου, να εφοδιαστεί το πλήρωμα με συσκευές θερμικής απεικόνισης και εξοπλισμό ανίχνευσης τοξικών ή και εύφλεκτων αερίων, εξαρτύσεις πυροσβέστη, αυτόνομες αναπνευστικές συσκευές, ειδικές κουβέρτες πυρκαγιάς οχημάτων, πυροσβεστήρες κατάλληλων προδιαγραφών για κατασβέσεις πυρκαγιών συσσωρευτών ηλεκτρικών οχημάτων και να εξοικειωθεί με την ορθή χρήση τους.

Δημιουργούνται δυσκολίες στους κατοίκους και τους επαγγελματίες στα νησιά

Τα ερωτήματα που προκύπτουν από τη νέα αυτή εγκύκλιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι πολλά, αφού δημιουργούνται αρκετοί πονοκέφαλοι στους κατοίκους των νησιών που θέλουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό (μην ξεχνάμε πως έχουν επιπλέον επιδότηση για την αγορά τους) αλλά και στις εταιρείες rent a car και τα ξενοδοχεία που θέλουν να προμηθεύσουν με ηλεκτρικά οχήματα τους πελάτες τους. Με την εγκύκλιο αυτή κάθε ηλεκτρικό πρέπει να συνοδεύεται από έναν οδηγό (άρα μεγαλύτερο κόστος), την στιγμή που δεν έχει αιτιολογείται γιατί τα ασυνόδευτα ηλεκτρικά αποτελούν πηγή κινδύνου και αυτά που συνοδεύονται όχι. Προβλήματα θα αντιμετωπίσουν και οι επίσημες αντιπροσωπείες που διατηρούν εκθέσεις σε νησιά αλλά και όσοι θέλουν να μεταβούν σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο (τα περισσότερα νησιά δεν έχουν) για την διόρθωση μιας βλάβης ή για την πραγματοποίηση ενός service.

Mercedes
NEXEN VS CONTINENTAL