Η επόμενη Giulia δεν θα γίνει απλά άλλο ένα ηλεκτρικό, κρατώντας τα πάντα ίδια εκτός από τον κινητήρα. Πόση σημασία όμως μπορεί να παίξει η πίσω κίνηση και το cuore sportivo της Alfa Romeo, ανάμεσα σε τόσα άλλα πισωκίνητα ηλεκτρικά;
Alfa Romeo Giulia: Χάνει τον κινητήρα, αλλά κρατάει την πίσω κίνηση. Μας κάνει;
Πόσο σημαντικό είναι η επόμενη Giulia να χάσει όσο το δυνατόν λιγότερο από τον χαρακτήρα της, με την αντικατάσταση του θερμικού κινητήρα από ηλεκτρικό; Και πόση αξία θα έχει η πίσω κίνηση, που θα παραμείνει, όταν τόσα άλλα ηλεκτρικά μοντέλα είναι επίσης πισωκίνητα;
Πάνε δεκαετίες που είχες τόσα μοντέλα να διαλέξεις με κίνηση στον πίσω άξονα. Η Volkswagenπροσφέρει ολόκληρη την ηλεκτρική της γκάμα με κίνηση πίσω. Η Skoda και η CUPRA το ίδιο. Επιπλέον, οι Hyundai και Kia με το Ioniq 5 και EV6 το αυτό. Η κίνηση στον πίσω άξονα δεν είναι πια ούτε σπάνια, ούτε αποκλειστικότητα των σπορ αυτοκινήτων.
Όταν λοιπόν η Alfa Romeo λέει πως η επόμενη Giulia θα κρατήσει τον πίσω άξονα ως τον άξονα κίνησης, δε δημιουργεί την ίδια εντύπωση όπως 10 χρόνια πριν. Μάλλον, απλά, ανακουφίζει. Ή μήπως όχι;
Από τη μία η ηλεκτροκίνηση έκανε την πίσω κίνηση και πάλι της μόδας. Όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί τώρα είναι πιθανώς φθηνότερη από την κίνηση εμπρός. Μιας και ο κινητήρας μπορεί να τοποθετηθεί το ίδιο εύκολα ανάμεσα στους εμπρός ή πίσω τροχούς, αν οι κινητήριοι τροχοί δεν στρίβουν, γλιτώνοντας ένα σωρό κινούμενα μέρη. Ο κινητήρας, άρα και η κίνηση πίσω, δίνουν την ευκαιρία για καλύτερη χρήση του χώρου, καθώς αφήνει το εμπρός καπό κενό από κάτω για αποσκευές (σ.σ. το λεγόμενο frunk) και πετυχαίνει πιο ισορροπημένη κατανομή βάρους. Κάπως έτσι ακόμη και μοντέλα με μηδενικές βλέψεις στη σπορ οδήγηση, όπως η γκάμα της VW, έχει την κίνηση πίσω.
Όταν λοιπόν η Alfa Romeo λέει πως τη νέα πλατφόρμα του ομίλου Stellantis, την STLA Medium, θα την δώσει στη νέα Giulia στην πισωκίνητη διαμόρφωσή της, δεν ακούγεται πια τόσο συγκλονιστικό. Ναι, η ίδια πλατφόρμα θα μας δώσει ένα βασικά προσθιοκίνητο Peugeot 3008, και ναι, μπορεί να δώσει και τετρακίνητα μοντέλα. Η Alfa λοιπόν, θα την πάρει ανάποδα, με την κίνηση πίσω. Σιγά τα «λάχανα». Σωστά;
Όχι ακριβώς. Γιατί η Alfa δεν είναι VW. Γιατί αντίθετα με τους Γερμανούς, η πίσω κίνηση δε θα υπάρχει για χαμηλότερο κόστος. Θα υπάρχει για να δώσει στην Alfa όσο περισσότερο χαρακτήρα γίνεται από την προ-ηλεκτροκίνητη ιστορία της μάρκας. Σε αντίθεση με τις άλλες μάρκες με πισωκίνητα μοντέλα, η Alfa θα χρησιμοποιήσει την κίνηση πίσω για να πετύχει την οδηγική εμπειρία που περιμένει κανείς από μία Giulia, ως μέρος του αθλητικού πνεύματος ή αλλιώς cuore sportivo της ιταλικής φίρμας. Και αυτό λέει πολλά.
Λέει πολλά για την υπόσχεση της Alfa στο κοινό της, αλλά και που τοποθετεί η μάρκα τον εαυτό της, σε μια αγορά που ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει. Η BMW για παράδειγμα δεν έχει ακόμη αμιγώς ηλεκτρική μπερλίνα (σ.σ. η ηλεκτρική i4 είναι ηλεκτρική version της Σειράς 4 Gran Coupe που προσφέρεται σε βενζίνη-diesel), και αυτό επιτρέπει στην Alfa αν κινηθεί γρήγορα, να βρεθεί χωρίς ανταγωνισμό στη Giulia.
Η είδηση της πισωκίνητης επόμενης Giulia ξεχωρίζει ακόμη και σε μία αγορά με πολλά πισωκίνητα μοντέλα, για τους λόγους που η Alfa τη θέλει πισωκίνητη. Έτσι δεν είναι; Τελικά η πρόθεση δεν είναι αυτό που μετράει; Και ότι και να λέμε, αν η ηλεκτροκίνηση κάνει την κίνηση πίσω ακόμη πιο εύκολη υπόθεση για την Alfa, ακόμη κι αν υπάρχουν κι άλλα ηλεκτρικά πισωκίνητα, το ότι η επόμενη Giulia θα είναι πισωκίνητη, είναι είδηση. Έτσι δεν είναι;