Η Αννα Στεφανοπούλου, η ερευνήτρια του Πανεπιστημίου του Michigan, λέει σε μια συνέντευξη της για το θέμα:Όταν βλέπεις τις επιδόσεις των συγκεκριμένων κινητήρων και τι αντίστοιχα εκπομπές οξειδίων αζώτου δηλώνουν, ξέρεις ότι για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, χρειάζεται να εγκαταστήσεις ένα ολόκληρο χημικό εργοστάσιο, στην εξάτμιση.Ήταν λοιπόν κοινό μυστικό, το ξέρανε όλοι. Οι επιστήμονες, οι ελεγκτές, οι ανταγωνιστές, Κυρίως οι ανταγωνιστές, αφού αυτοί ήταν που θιγόντουσαν περισσότερο και έχαναν πωλήσεις.
Γιατί λοιπόν δεν μίλαγε κανείς τόσο καιρό; Γιατί φοβόντουσαν να ανοίξουν αυτή τη συζήτηση;Θα ρίξουμε λάδι στην φωτιά, με 3 αιρετικά κείμενα:
O κυνικός… «Σιγά μην κυκλοφορώ με πνίχτη στην εξάτμιση για να μην επιβαρύνω “λιγάκι” την ατμόσφαιρα».
Ο ευαίσθητος… «Η ρύπανση από το ντίζελ είναι υπαρκτή. Τα νέα ντίζελ ρυπαίνουν το ίδιο, απλώς τα σωματίδια που εκπέμπουν είναι μικρότερα και δεν μπορούν να μετρηθούν και πιο εύκολα πάνε, βαθιά στους πνεύμονες»
Έριξα μια γρήγορη ματιά στο ίντερνετ, και στη διεύθυνση: http://www.theicct.org/real-world-exhaust-emissions-modern-diesel-cars, βρήκα συνημμένη μια μελέτη της ICCT από τον Οκτ. του 2014 που παραπέμπει σε ρεαλιστικά τεστ που έγιναν σε αυτοκίνητα Euro 6, που κυκλοφορούσαν στην Ευρώπη.
Ελέγχθηκαν 15 αυτοκίνητα 6 διαφορετικών κατασκευαστών (δεν κατονομάζονται) που έδωσαν κατά μέσο όρο NOx 7.1 φορές πάνω από το όριο του Euro 6. Μόνο ένα ήταν ακριβώς στο όριο, ενώ το χειρότερο ήταν 25 φορές πιο πάνω.
Αυτό σημαίνει ότι και άλλοι κατασκευαστές έχουν κάνει τα "μαγικά" τους, οπότε μάλλον έπεται συνέχεια.
Πιθανώς να ξέρανε όλοι οτι από τεχνικής πλευράς δεν στέκουν τα στοιχεία που δίνονταν, αλλά να μην μπορούν να αποδείξουν το πώς το καταφέρνουν. Να μην ξέρανε τον τρόπο που γίνεται. Τώρα θα βγάλουν τα λεφτά τους οι ανταγωνιστές. Είναι όμως και ηθικό το ζήτημα. Πρίν 4 χρόνια περίπου, ένα πλοίο ερχόμενο από την Ιαπωνία από την Mazda, μπάταρε στο λιμάνι της Νέας Υόρκης. Τα περίπου 2.000 αυτοκίνητα που ήτανε μέσα δεν πάθανε το παραμικρό, ούτε γρατζουνιά. Θα μπορούσε να τα στείλει κανονικά στην αγορά. Όμως το εργοστάσιο, έδωσε εντολή στο πλοίο να μην ξεφορτώσει και να επιστρέψει το φορτίο στην Ιαπωνία και με άλλο πλοίο να στείλουν άλλα αυτοκίνητα. Για λόγους σεβασμού προς τον πελάτη. Η ανακοίνωση έγινε σχεδόν αμέσως δημόσια μαζί με την συγνώμη του εργοστασίου. Δεν περίμεναν όπως οι Γερμανοί τι θα γίνει για να αποφασίσουν εαν θα το ξεφουρνήσουν ή όχι. Τους έχει κανεί για χαζούς τους Ιάπωνες; Απλά οι Γερμανοί είναι στεγνοί συμφεροντολόγοι και παραδόπιστοι. Και σίγουρα δεν εμπλέκεται μόνο η VW, αλλά και μια σειρά ολόκληρη υποκατασκευαστών της όπως είχε πεί και κάποιος από αυτό το βήμα. Σίγουρα ήτανε κοινο μυστικό και των ανάλογων Γερμανικών Υπουργείων. Έχει και πολιτική έκταση το θέμα.
Δε ξέρω αν ήταν "κοινό μυστικό", πάντως ο ειδικός τύπος είχε πλήρη μεσάνυχτα.
Αλλιώς θα το είχε βγάλει στη φόρα (εκτός αν είχε λόγους και το έκρυβε από τους αναγνώστες...)
Απάντηση: 'Ήταν λοιπόν κοινό μυστικό, το ξέρανε όλοι. Οι επιστήμονες, οι ελεγκτές, οι ανταγωνιστές, Κυρίως οι ανταγωνιστές, αφού αυτοί ήταν που θιγόντουσαν περισσότερο και έχαναν πωλήσεις'. Αυτο γράψαμε. Ο ειδικός τύπος δεν εχει την δυνατότητα να κάνει μετρήσεις οξειδίων του αζώτου, ουτε λόγο να ψάχνει στην Ελλάδα, αν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Καλιφόρνια ικανοποιούν τα πολυ αυστηρά ορια της πολιτείας αυτής, που θεσπίστηκαν μετά το αρκετά γνωστό, νέφος του Λος Αντζελες που ταλαιπώρησε για καιρό την περιοχή αυτή.
Ετσι για να βλεπουνε καποιοι την γερμανικη αξιοπιστια....
Αραγε θα αυξηθουν και τα τελη που πληρωνουν οι ιδιοκτητες τωρα που εχουν παραπανω ρυπους η δεν ισχυει στην Αμερικη αυτο?
Η ευθυνη ειναι αποκλειστικα της vw και καθε προσπαθεια ''διαχυσης''της στο συνολο της αυτοκινητοβιομηχανιας η συνολικα στην τεχνολογια diesel,πιστευω οτι ειναι υποπτη εως υποβολιμιαια.[δεν ειμαι παρεμπιπτοντως κατοχος diesel αυτοκινητου].Επισης, εαν δεν απατωμαι,η σειρα κινητηρων bluetec εχει αναπτυχθει και κατασκευαζεται απο κοινου με τις BMW και MERCEDES,οποτε δεν αποκλειεται και δικη τους εμπλοκη σε αναλογες ατασθαλιες!
Και τους αμερικανους και τους γερμανους βολευει αυτο το" σκανδαλο".
98% ειναι τα βενζινοκινητα επιβατικα στις ΗΠΑ και ... 2%(δυο) τα diesel.
Ομως το τελευταιο χρονο η καταναλωση βενζινης μειωθηκε 3,4% ενω του diesel αυξηθηκε 11%(και οι πωλησεις νεων diesel 24%!)
Το νεου τυπου diesel lsd,ulsd κοστιζει περισσοτερο σαν κατασκευη/μεταφορα/απ9θηκευση και καποιοι θορυβηθηκαν.
Οποτε Voila! οι ρυποι του diesel που ολοι ηξεραν αλλα κανενας δε μιλαγε(το viper v10 ~
8000cc δε ρυπαινει;) εμφανιστηκαν ξαφνικα.
Ομως τελος καλο,ολα καλα both sides!Οι γερμανοι θα το γυρισουν στα βενζινοκινητα(χαμηλοτερο κοστος κατασκευης/μικροτερη αντοχη),οι δε αμερικανοι αυτοκινηταδες/πετρελαιαδες θα
ησυχασουν.
http://www.kathimerini.gr/273603/article/epikairothta/ellada/700000-ix-me-xalasmenoys-katalytes
Αυτα το 2007. Φανταστείτε σήμερα τι γίνεται. Κατα τα άλλα μας φταίνε τα diesel...
Έριξα μια γρήγορη ματιά στο ίντερνετ, και στη διεύθυνση: http://www.theicct.org/real-world-exhaust-emissions-modern-diesel-cars, βρήκα συνημμένη μια μελέτη της ICCT από τον Οκτ. του 2014 που παραπέμπει σε ρεαλιστικά τεστ που έγιναν σε αυτοκίνητα Euro 6, που κυκλοφορούσαν στην Ευρώπη. Ελέγχθηκαν 15 αυτοκίνητα 6 διαφορετικών κατασκευαστών (δεν κατονομάζονται) που έδωσαν κατά μέσο όρο NOx 7.1 φορές πάνω από το όριο του Euro 6. Μόνο ένα ήταν ακριβώς στο όριο, ενώ το χειρότερο ήταν 25 φορές πιο πάνω. Αυτό σημαίνει ότι και άλλοι κατασκευαστές έχουν κάνει τα "μαγικά" τους, οπότε μάλλον έπεται συνέχεια.
Πιθανώς να ξέρανε όλοι οτι από τεχνικής πλευράς δεν στέκουν τα στοιχεία που δίνονταν, αλλά να μην μπορούν να αποδείξουν το πώς το καταφέρνουν. Να μην ξέρανε τον τρόπο που γίνεται. Τώρα θα βγάλουν τα λεφτά τους οι ανταγωνιστές. Είναι όμως και ηθικό το ζήτημα. Πρίν 4 χρόνια περίπου, ένα πλοίο ερχόμενο από την Ιαπωνία από την Mazda, μπάταρε στο λιμάνι της Νέας Υόρκης. Τα περίπου 2.000 αυτοκίνητα που ήτανε μέσα δεν πάθανε το παραμικρό, ούτε γρατζουνιά. Θα μπορούσε να τα στείλει κανονικά στην αγορά. Όμως το εργοστάσιο, έδωσε εντολή στο πλοίο να μην ξεφορτώσει και να επιστρέψει το φορτίο στην Ιαπωνία και με άλλο πλοίο να στείλουν άλλα αυτοκίνητα. Για λόγους σεβασμού προς τον πελάτη. Η ανακοίνωση έγινε σχεδόν αμέσως δημόσια μαζί με την συγνώμη του εργοστασίου. Δεν περίμεναν όπως οι Γερμανοί τι θα γίνει για να αποφασίσουν εαν θα το ξεφουρνήσουν ή όχι. Τους έχει κανεί για χαζούς τους Ιάπωνες; Απλά οι Γερμανοί είναι στεγνοί συμφεροντολόγοι και παραδόπιστοι. Και σίγουρα δεν εμπλέκεται μόνο η VW, αλλά και μια σειρά ολόκληρη υποκατασκευαστών της όπως είχε πεί και κάποιος από αυτό το βήμα. Σίγουρα ήτανε κοινο μυστικό και των ανάλογων Γερμανικών Υπουργείων. Έχει και πολιτική έκταση το θέμα.
Να δείτε που στο τέλος θα αποδειχθεί ότι η απαγόρευση της κυκλοφορίας των ντίζελ σε Αθήνα και Θεσ/κη ήταν σωστή και μάλιστα πρωτοπορειακή!
Πως να έχεις μετά εμπιστοσύνη στη volkswagen και στα καταλοιπά της seat scoda κλπ.
Δε ξέρω αν ήταν "κοινό μυστικό", πάντως ο ειδικός τύπος είχε πλήρη μεσάνυχτα. Αλλιώς θα το είχε βγάλει στη φόρα (εκτός αν είχε λόγους και το έκρυβε από τους αναγνώστες...)
Απάντηση: 'Ήταν λοιπόν κοινό μυστικό, το ξέρανε όλοι. Οι επιστήμονες, οι ελεγκτές, οι ανταγωνιστές, Κυρίως οι ανταγωνιστές, αφού αυτοί ήταν που θιγόντουσαν περισσότερο και έχαναν πωλήσεις'. Αυτο γράψαμε. Ο ειδικός τύπος δεν εχει την δυνατότητα να κάνει μετρήσεις οξειδίων του αζώτου, ουτε λόγο να ψάχνει στην Ελλάδα, αν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Καλιφόρνια ικανοποιούν τα πολυ αυστηρά ορια της πολιτείας αυτής, που θεσπίστηκαν μετά το αρκετά γνωστό, νέφος του Λος Αντζελες που ταλαιπώρησε για καιρό την περιοχή αυτή.
Ετσι για να βλεπουνε καποιοι την γερμανικη αξιοπιστια.... Αραγε θα αυξηθουν και τα τελη που πληρωνουν οι ιδιοκτητες τωρα που εχουν παραπανω ρυπους η δεν ισχυει στην Αμερικη αυτο?
ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΞΕΚΙΝΑ ΜΕ ΠΡΟΣΤΙΜΟ 20 ΔΙΣ ΔΟΛΛΑΡΙΑ. ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΓΟΥΣΤΑ.ΣΤΟΝ ΠΑΤΟ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΑ.
Ας γελάσουμε λίγο......
Η ευθυνη ειναι αποκλειστικα της vw και καθε προσπαθεια ''διαχυσης''της στο συνολο της αυτοκινητοβιομηχανιας η συνολικα στην τεχνολογια diesel,πιστευω οτι ειναι υποπτη εως υποβολιμιαια.[δεν ειμαι παρεμπιπτοντως κατοχος diesel αυτοκινητου].Επισης, εαν δεν απατωμαι,η σειρα κινητηρων bluetec εχει αναπτυχθει και κατασκευαζεται απο κοινου με τις BMW και MERCEDES,οποτε δεν αποκλειεται και δικη τους εμπλοκη σε αναλογες ατασθαλιες!
Και τους αμερικανους και τους γερμανους βολευει αυτο το" σκανδαλο". 98% ειναι τα βενζινοκινητα επιβατικα στις ΗΠΑ και ... 2%(δυο) τα diesel. Ομως το τελευταιο χρονο η καταναλωση βενζινης μειωθηκε 3,4% ενω του diesel αυξηθηκε 11%(και οι πωλησεις νεων diesel 24%!) Το νεου τυπου diesel lsd,ulsd κοστιζει περισσοτερο σαν κατασκευη/μεταφορα/απ9θηκευση και καποιοι θορυβηθηκαν. Οποτε Voila! οι ρυποι του diesel που ολοι ηξεραν αλλα κανενας δε μιλαγε(το viper v10 ~ 8000cc δε ρυπαινει;) εμφανιστηκαν ξαφνικα. Ομως τελος καλο,ολα καλα both sides!Οι γερμανοι θα το γυρισουν στα βενζινοκινητα(χαμηλοτερο κοστος κατασκευης/μικροτερη αντοχη),οι δε αμερικανοι αυτοκινηταδες/πετρελαιαδες θα ησυχασουν.
http://www.kathimerini.gr/273603/article/epikairothta/ellada/700000-ix-me-xalasmenoys-katalytes Αυτα το 2007. Φανταστείτε σήμερα τι γίνεται. Κατα τα άλλα μας φταίνε τα diesel...