Το τετράπορτο Fiat 500+, που δεν έγινε ποτέ, ήταν μια χαμένη ευκαιρία για άμεσο αντικαταστάτη του Punto. Η Fiat ίσως έχασε την ευκαιρία να πιάσει τη ΜΙΝΙ στον ύπνο με μια τετράπορτη έκδοση του ρετρό μοντέλου της, όμως τώρα με το ολοκαίνουργιο 600 βάζει πρόσω ολοταχώς για τα μικρά. Θα τα καταφέρει;
Θα γούσταρες ένα 4πορτο 500αράκι ή κανένα σαν το Punto;
Σκέψου ένα τετράπορτο Fiat 500, μεγαλύτερο σε κάθε διάσταση για να φτάσει το μέγεθος ενός κανονικού μικρού, χρόνια πριν η ΜΙΝΙ βάλει πίσω πόρτες στο δικό της Cooper. Και όμως, αυτό το αυτοκίνητο, το 500+ παραλίγο να γίνει πραγματικότητα. Κρίμα ή καλύτερα που δεν έγινε;
Δέκα χρόνια πριν, όταν το Grande Punto τελείωνε την καριέρα του, η Fiat εγκατέλειψε τα μικρά, μια κατηγορία στην οποια «κεντούσε», χωρίς αντικαταστάτη. Όμως, η ιδέα δεν ήταν αυτή. Με την μικρή κατηγορία να πιέζεται αφόρητα στο κόστος και τα ελάχιστα περιθώρια κέρδους, το μικρό της Fiat ή θα έπρεπε να αλλάξει ριζικά από τη λογική του Punto, ή να πεθάνει. Και πέθανε. Όχι όμως χωρίς μάχη.
Ο Γκαετάνο Θορέλ, επικεφαλής της Fiat Ευρώπης, επιβεβαίωσε πως η μάρκα ετοίμασε ένα πρότζεκτ που έφερνε τον αντικαταστάτη του Punto στη γκάμα του 500. Θα ήταν ένα κανονικό μικρό με τέσσερις πόρτες και τη σχεδιαστική γλώσσα του 500, και όχι ένα μακρύτερο μίνι, όπως το τετράπορτο smart ή το (αδελφό του smart) Renault Twingo.
Με όνομα «500+» θα καθόταν σε ένα κανονικό πάτωμα μικρού μοντέλου και θα έβαζε τα «γυαλιά» στη MINI πολλά χρόνια πριν σκεφτεί να λανσάρει το δικό της μοντέλο με πίσω πόρτες και μια κατηγορία πάνω (ως μικρομεσαίο). Η ιδέα ήταν πολύ καλή, και σήμερα ακούγεται ως μια ακόμη χαμένη ευκαιρία, όμως το τότε αφεντικό της Fiat, o μακαρίτης Σέρτζιο Μαρκιόνε, δεν πείστηκε.
Το πρόβλημα ήταν πως τότε η Fiat ανήκε σε έναν όμιλο γεμάτο μάρκες με μεγάλα αυτοκίνητα (αμερικανικά), και το πρότζεκτ δεν είχε πλατφόρμα. Αυτή του Punto ήταν αρχαία, και θα ήθελε ένα πάτωμα από το μηδέν, το οποίο δεν θα μοιραζόταν με κανένα άλλο μοντέλο. Και έτσι το πρότζεκτ μπήκε στο ράφι, κυρίως λόγω κόστους.
Στη θέση του, η Fiat ετοίμασε το 500X, ένα πρότζεκτ σε συνεργασία με την ομόσταβλη Jeep (Renegade), που αλήθεια είναι πως πήγε πάρα πολύ καλά εμπορικά, τόσο για τη Fiat όσο και για την Jeep. Και με βάση αυτό, κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει τη Fiat, αφού βρέθηκε ένα μόλις χρόνο μετά από την ακύρωση του 500+ με ένα ακόμη best seller στη γκάμα και ένα ακόμη, το Renegade, στον όμιλό της.
Όμως, ο χώρος στη γκάμα του 500 υπάρχει. Ένα κανονικό μικρό χωράει άνετα και με τα σημερινά δεδομένα ξέρουμε ότι θα πουλούσε καλά. Στη θέση του, το νέο Fiat 600, βάζει τους Ιταλούς ξανά στα μικρά, έχοντας και λίγο από Crossover στιλ που είναι η τάση του σήμερα. Το είδαμε από κοντά στο Τορίνο στην ηλεκτρική του εκδοχή αρχικά, γιατί αργότερα θα προσφερθεί και ως mild hybrid. Όσο για το Punto σαν ονομασία, έρχεται, και σύμφωνα με τις πληροφορίες θα είναι στα μηχανικά μέρη του Peugeot 208 και του Opel Corsa, πιθανώς μόνο ως ηλεκτρικό, αλλά αυτό θα το δούμε στην πορεία.
Τι λες όμως; Το νέο 600, που είναι ουσιαστικά ένα μικρό στη γκάμα του 500, θα έχει επιτυχία όπως είχε το Punto; Παρόλο που η Fiat απουσίαζε για καιρό από τα μικρά, θα επανέλθει; Και τελικά έχασε η Fiat που δεν λανσάρισε το 500+ τότε, πριν το πεντάθυρο MINI;