- Έχει κάμερες στο πλάι που δείχνουν σε δύο οθόνες τι γίνεται πίσω σου, δεξιά και αριστερά
- Θέλουν χρόνο μέχρι να τις συνηθίσεις, αλλά δεν τυφλώνεσαι το βράδυ & βλέπεις ό,τι καιρό κι αν κάνει, ακόμη και σε βροχή!
- Αν θες υπάρχει και ψηφιακός κεντρικός καθρέπτης, που παίρνει εικόνα από μία κάμερα στην αεροτομή και διπλασιάζει την ορατότητα που έχεις προς τα πίσω
Σε έξτρα εξοπλισμό παίρνεις κάμερες - οθόνες, αντί για πλαϊνούς εξωτερικούς καθρέπτες
Ένα μοντέλο που ούτως ή άλλως ξεχωρίζει για την φουτουριστική σχεδίαση και τη high-tech καμπίνα του, το Hyundai Ioniq 5, μπορεί να γίνει ακόμη πιο ξεχωριστό χάρη στις ψηφιακές κάμερες που μπορείς να του βάλεις, στην θέση των πλαϊνών παραδοσιακών καθρεπτών. Η αλήθεια είναι πως έχουμε ξαναδεί παρόμοια τεχνολογία και σε άλλα αυτοκίνητα (π.χ. Audi Q8 e-tron), αλλά κάθε φορά που οδηγούμε ένα τέτοιο μοντέλο οι εντυπώσεις αν μη τι άλλο σού αποτυπώνονται με χαρακτηριστικό τρόπο.
Στην περίπτωση του Hyundai Ioniq 5, λοιπόν, οι Digital Side Mirrors είναι τεχνολογία που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό της κορυφαίας έκδοσης Limited (από 50.090 ευρώ με την Κρατική Επιδότηση στην 2κίνητη επιλογή των 230 ίππων). Και η επιλογή της προϋποθέτει συνδυαστικά και άλλα στοιχεία εξοπλισμού του μοντέλου.
Έχει κάμερες στο πλάι που δείχνουν σε δύο οθόνες τι γίνεται πίσω σου, δεξιά και αριστερά
Όπως είπαμε, οι Digital Side Mirrors είναι ψηφιακοί εξωτερικοί καθρέπτες στη θέση των παραδοσιακών καθρεπτών. Αυτοί προβάλλουν την εικόνα από τις εξωτερικές κάμερες σε δύο O-LED οθόνες που βρίσκονται επάνω στις πόρτες, στις δύο άκρες της κεντρικής κονσόλας (δίπλα στις χειρολαβές). Προσφέρουν πολύ μεγαλύτερη γωνία θέασης σε σχέση με τους παραδοσιακούς καθρέπτες και ρυθμίζονται πανεύκολα, όπως και οι συμβατικοί καθρέπτες. Όπως βλέπετε και παρακάτω, η ορατότητα από τους ψηφιακούς καθρέπτες φτάνει σε επιφάνεια 29 μοιρών, δηλαδή 11 παραπάνω μοίρες από ό,τι σε σχέση με τους κλασικούς καθρέπτες (18 μοίρες).
Θέλουν χρόνο μέχρι να τις συνηθίσεις, αλλά δεν τυφλώνεσαι το βράδυ & βλέπεις ό,τι καιρό κι αν κάνει, ακόμη και σε βροχή!
Και πώς είναι στο δρόμο; Η αλήθεια είναι πώς κάθε καινούργια τεχνολογία που μπαίνει σε ένα αυτοκίνητο θέλει χρόνο εξοικείωσης. Πόσω μάλλον όταν μιλάμε για τους πλαϊνούς καθρέπτες που κοιτάμε διαρκώς, με αντανακλαστικές κινήσεις. Ε, το πρώτο πράγμα που θα σε μπερδέψει με τις κάμερες είναι πως το βλέμμα σου πηγαίνει αναπόφευκτα πάνω στους καθρέπτες, όπου έχεις μάθει δηλαδή. Χρειάζεσαι χρόνο μέχρι να συνηθίσεις να κοιτάς δύο «κλικ» πιο μέσα, για να δεις την εικόνα μέσα από τις οθόνες.
Από εκεί και πέρα, ένα σημαντικό ατού της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι η εικόνα που λαμβάνεις και από τις δύο πλευρές Hyundai Ioniq 5. Αυτή η εικόνα είναι πάντοτε μέγιστης δυνατής ευκρίνειας, καθώς η κάμερα λαμβάνει πληροφορίες και τις στέλνει σε υψηλής ανάλυσης οθόνες. Επίσης, η ποιότητα της εικόνας δεν επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες (π.χ. βροχή), ενώ τις βραδινές ώρες δεν τυφλώνονται από τους προβολείς των αυτοκινήτων που έρχονται από πίσω σου, οπότε μιλάμε για ένα ακόμη έξτρα πλεονέκτημα.
Ως προς τον τομέα της αεροδυναμικής, δεν υπάρχει κάποια διαφορά. Στην αίσθηση οδήγησης, πάντως, αυτό που εμείς καταλάβαμε ήταν ακόμη περισσότερη ησυχία στην καμπίνα, σε υψηλές ταχύτητες, στοιχείο σημαντικό για την ποιότητα κύλισης ενός αυτοκινήτου.
Αν θες υπάρχει και ψηφιακός κεντρικός καθρέπτης, που παίρνει εικόνα από μία κάμερα στην αεροτομή και διπλασιάζει την ορατότητα που έχεις προς τα πίσω
Αξίζει να προσθέσουμε ότι στην έκδοση Limited και χωρίς κάποια άλλη προϋπόθεση βρίσκουμε έξτρα και ψηφιακό εσωτερικό καθρέπτη (Digital Center Mirror). Μία ψηφιακή ευκολία που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμού του «σκληροπυρηνικού» Hyundai Ioniq 5 N.
Και πώς λειτουργεί η τεχνολογία DCM; Σε συνδυασμό με μια κάμερα που έχει τοποθετηθεί στην πίσω αεροτομή του αυτοκινήτου, ο ψηφιακός εσωτερικός καθρέπτης αυξάνει σημαντικά την ορατότητα παρέχοντας μια ανεμπόδιστη, πανοραμική, όψη του αυτοκινήτου προς τα πίσω. Το DCM προσφέρει οριζόντια γωνία θέασης προς τα πίσω σε έκταση περίπου 20 μοίρες όταν βρίσκεται σε τυπική οπτική λειτουργία. Ωστόσο, όταν η «Digital Mode» ενεργοποιείται με το απλό πάτημα ενός μοχλού στη βάση του καθρέφτη, η οριζόντια γωνία πίσω ορατότητας αυξάνεται σε περίπου 50 μοίρες. Με τον τρόπο αυτό ο οδηγός απολαμβάνει ένα πολύ ευρύτερο οπτικό πεδίο, ακόμη κι αν υπάρχουν ψηλοί επιβάτες στο πίσω κάθισμα ή αποσκευές που εμποδίζουν την ορατότητα από το πίσω παρμπρίζ.
Ουσιαστικά, αυτό που κάνει η τεχνολογία DCM είναι να χρησιμοποιεί την κάμερα της αεροτομής και προβάλλει εικόνα σε πραγματικό χρόνο στον καθρέφτη, βελτιστοποιώντας την πίσω ορατότητα του οδηγού σε όλες τις συνθήκες, παράλληλα με τη λειτουργία αυτόματης μείωσης της φωτεινότητας. Φυσικά, λειτουργεί και ως εντελώς συμβατικός καθρέπτης (2-σε-1), γυρίζοντας τον σχετικό «παραδοσιακό» διακόπτη στη βάση του.