Εσύ ποιο από τα τρία best seller θα προτιμήσεις; Το Tucson που έχει μεγαλύτερους χώρους και είναι πιο γρήγορο, το υβριδικό και αυτόματο C-HR με στιλ, fun το drive χαρακτήρα και κατανάλωση σαν diesel ή το Qashqai με τις premium βλέψεις και τα πιο εκτός δρόμου χαρακτηριστικά;
Το Nissan Qashqai είναι η σημαντικότερη άφιξη της χρονιάς μέχρι στιγμής τουλάχιστον, αφού αποτελεί το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς επί σειρά ετών στην εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία των οικογενειακών SUV.
Ο ανταγωνισμός όμως είναι δυσκολότερος από ποτέ και κάθε σχεδόν μοντέλο των C-SUV έχει να προτάξει στοιχεία που αποτελούν σημείο αναφοράς -με τον τρόπο του- στην κατηγορία, κάτι που ήδη αντικατοπτρίζεται στη μάχη των πωλήσεων. Τα Toyota C-HR και Hyundai Tucson, είναι από τους πρωταγωνιστές στις πωλήσεις λιανικής, αμφισβητώντας την πρωτοκαθεδρία του Qashqai. Το σίγουρο είναι πως με τα πρώτα μέχρι στιγμής στοιχεία για αυτό, η κόντρα αναμένεται πολύ ενδιαφέρουσα.
Γι αυτό λοιπόν επιλέξαμε να τα φέρουμε σε μια ευθεία αντιπαράθεση, στις βασικές και πιο προσιτές τους εκδόσεις. Το Nissan Qashqai με τον ήπια υβριδικό κινητήρα των 140 ίππων, το επίσης ήπια υβριδικό Hyundai Tucson με τους 150 ίππους και το full Hybrid Toyota C-HR με τους 122 ίππους.
Value for money: Πιο προσιτό το C-HR, με καλή εγγύηση το Tucson
Με 24.070 ευρώ, το C-HR αποτελεί την πιο προσιτή επιλογή και με πολύ καλό εξοπλισμό συγχρόνως, προσφέροντας πληρέστατη σουίτα συστημάτων ασφαλείας, 8άρα οθόνη και έξτρα, όπως κάμερα οπισθοπορείας. Επίσης αρκετά πλούσιο είναι και το ακριβότερο Tucson (από 25.690 ευρώ), που προσφέρει όλα τα πιθανά συστήματα ασφαλείας και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Παράλληλα τα δύο μοντέλα έχουν και εξαιρετική εγγύηση. 6 χρόνια το C-HR, 5 χρόνια με απεριόριστα χιλιόμετρα το SUV της Hyundai. Στη μέση τιμολογιακά θα συναντήσουμε το Qashqai, από 24.490 ευρώ, το οποίο διαθέτει αρκετά αξιοσημείωτα στοιχεία, όπως οθόνη TFT 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μια γεμάτη σουίτα συστημάτων, όχι όμως και μεγάλη οθόνη αφής, που θα συναντήσουμε στο επόμενο επίπεδο, από 26.790 ευρώ.
Σχεδίαση: Τα «σπάνε»
Αισθητικά, τα τρία μοντέλα του θέματος ξεχωρίζουν αισθητικά, το καθένα με το δικό του τρόπο. Το C-HR ξεχωρίζει για το επιθετικό του προφίλ, το οποίο βασίζεται στις έντονες ακμές και το αεροδυναμικό του σχήμα, με κύριο χαρακτηριστικό του βεβαίως την κουπέ λογικής σχεδίαση του πίσω μέρους του και τα αιχμηρά φώτα. Μιλώντας για φώτα, το μυαλό μας πάει στο Tucson και τα LED φώτα που ενσωματώνονται σε αυτή και τα οποία όταν είναι σβηστά δείχνουν σαν κομμάτι των μοτίβων της. Τέλος, η σχεδιαστική ομάδα του νέου Qashqai αξίζει συγχαρητηρίων, καθώς κατάφερε να δημιουργήσει ένα τελικό αποτέλεσμα ελκυστικό και πολύ μοντέρνο, διατηρώντας ωστόσο τους δεσμούς του με το παρελθόν, χάρη στη V-Motion μάσκα.
Η καμπίνα του Toyota C-ΗR αρχιτεκτονικά εκφράζει μοντέρνα αισθητική, χάρη στον ασύμμετρο και στραμμένο προς τον οδηγό ταμπλό, με λιτή διάταξη και ελάχιστους διακόπτες.
Περνώντας στο εσωτερικό των τριών μοντέλων, κοινή παραδοχή είναι πως έχουμε να κάνουμε με τρεις εντυπωσιακές και ποιοτικές καμπίνες. Η νέα γενιά του Qashqai προτάσσει μια μοντέρνα σχεδιαστική φιλοσοφία με την απτή ποιότητα να ικανοποιεί και τους πιο απαιτητικούς, χάρη στις μαλακές επιφάνειες και την προσοχή ακόμα και στις λεπτομέρειες, όπως τα μπουτόν. Ποιοτικά θα ικανοποιήσει και η καμπίνα του Toyota C-ΗR, με επίσης μαλακά μέρη και προσεγμένο φινίρισμα. Αρχιτεκτονικά εκφράζει πιο μοντέρνα αισθητική, χάρη στο ασύμμετρο και στραμμένο προς τον οδηγό ταμπλό, με τη λιτή διάταξη και τους ελάχιστους διακόπτες, μιας και οι βασικές λειτουργίες ελέγχονται από τη μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών. Αντίστοιχα ελκυστική και προχωρημένη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό του νέου Tucson, που προβάλλει έναν πιο high-tech χαρακτήρα μέσω του στάνταρ ψηφιακού πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, αλλά και λεπτομερειών όπως η οθόνη του infotainment και τα πλήκτρα αφής, κάτω από αυτή. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι και εδώ κορυφαία, στα όρια του premium, ιδιαίτερα στο πάνω μέρος του ταμπλό.
Χώροι: Προβάδισμα Tucson λόγω μεγέθους Στο πεδίο των χώρων, το Tucson χάρη στις αυξημένες του διαστάσεις έχει ένα ελαφρύ πλεονέκτημα έναντι του νέου Qashqai. Έχει τον περισσότερο αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι, με 18 και 7,5 πόντους αντίστοιχα, αλλά και πίσω κάθισμα με φάρδος 1,41 μ.. Βέβαια και τα δύο θα φιλοξενήσουν άνετα 5 ενήλικους, όσους και το C-HR, στο οποίο όμως θα υπάρξουν μικροπαραχωρήσεις, λόγω του πιο στενού καθίσματος και της πιο «κλειστοφοβικής» σχεδίασής του. Αντίστοιχα και στο χώρο αποσκευών το SUV της Hyundai θα πρωτεύσει με χωρητικότητα 577 λτ. έναντι 504 του Qashqai και 377 του C-HR.
Κινητήρες: Το full hybrid C-HR δεν παίζεται σε οικονομία και δεν πληρώνει τέλη
Το υβριδικό σύνολο του C-HR με τους 122 ίππους χρειάζεται μόλις 5,5 λτ./100 χλμ., καθώς η μπαταρία του μπορεί να του εξασφαλίσει λίγα χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας.
Τα τρία εξΆ ανατολής μοντέλα έχουνε κινητήρες υβριδικής τεχνολογίας, με διαφορετικό τρόπο εφαρμογής για το καθένα. Το Tucson συνδυάζει τον 1.600άρη κινητήρα των 150 ίππων, με ήπια υβριδικό 48-βολτο κύκλωμα και χειροκίνητο κιβώτιο iMT με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη. Έτσι υπό συνθήκες όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, ο κινητήρας σβήνει, το iMT αυτόματα αποσυμπλέκει τη σχέση και η κατανάλωση επωφελείται της ελεύθερης κύλισης. Η Hyundai ανακοινώνει μέση τιμή κατανάλωσης 6,6 λτ./100 χλμ., που είναι η μεγαλύτερη εκ των τριών, αλλά από την άλλη έχει και τα καλύτερα νούμερα επιδόσεων.
Κοντά στο Tucson, τόσο σε κατανάλωση, όσο και σε επιδόσεις είναι το Qashqai που εφοδιάζεται με τον γνωστό 1,3 λτ. turbo βενζινοκινητήρα που συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 12V, το οποίο επιτελεί σημαντικό έργο ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες (κάτω από τα 30 χλμ/ώρα) και στην ενίσχυση της ροπής όταν απαιτηθεί, κρατώντας έτσι την κατανάλωση στα 7,5 λτ./100 χλμ..
Βέβαια, σε αυτόν τον τομέα το C-HR δεν έχει αντίπαλο. Το υβριδικό του σύνολο με τους 122 ίππους χρειάζεται μόλις 5,5 λτ./100 χλμ., καθώς η μπαταρία του μπορεί να του εξασφαλίσει λίγα χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Αν και το 0-100 χλμ./ώρα είναι μέτριο, εν κινήσει επιταχύνει γρήγορα και δυνατά, χάρη στο kickdown του CVT κιβωτίου, το οποίο ωστόσο παράγει ένα βουητό σε αυτές τις καταστάσεις.
Στο δρόμο: Qashqai και Tucson για άνεση, C-HR για απόλαυση
To C-HR διακρίνεται για την σπορτίφ διάθεσή του που προκύπτει από την ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και το καλοζυγισμένο τιμόνι του.
Σε οδηγικό επίπεδο και ξεκινώντας από το νέο Nissan Qashqai, αυτό που θα ξεχωρίσει είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, θυμίζοντας premium γερμανικά και πολύ ακριβότερα μοντέλα. Αιτία γι αυτό, η εξαιρετική του ηχομόνωση για τον αέρα και την κύλιση, σε συνδυασμό με την λειτουργία της ανάρτησης. Αν και το μοναδικό με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, το setup λειτουργεί υποδειγματικά, σιδερώνοντας τις ανωμαλίες του δρόμου και παράλληλα δίχως να παράγει κραδασμούς ή θορύβους που να διαταράσσουν την ηρεμία των επιβατών. Ίδια οδηγικά χαρακτηριστικά θα συναντήσουμε και στο Tucson, το οποίο έρχεται με κορυφαία ποιότητα κύλισης και άριστη ηχομόνωση, καθιστώντας τις μακρινές διαδρομές στον ανοιχτό δρόμο μια ιδιαίτερα άνετη και ευχάριστη διαδικασία. Αν και πιο fun από το Qashqai, λόγω πολλαπλών συνδέσμων πίσω, κανένα από τα δύο όμως δεν έχει την οδηγική αίσθηση αλλά και την υπό πίεση οδική συμπεριφορά του C-HR. Το SUV της Toyota, χωρίς να θυσιάζει την άνεση και την ποιότητα κύλισης, είναι πιο απολαυστικό στην οδήγηση, με τη σφιχτή σχετικά ανάρτηση διπλών ψαλιδιών, να περιορίζει τις κλίσεις και το πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι να σε παρακινούν να ανεβάσεις ρυθμό. Τέλος, το Qashqai υπερτερεί σε εκτός δρόμου χαρακτηριστικά, χάρη στη μεγαλύτερη απόστασή του από το έδαφος με 180 χλστ. έναντι 170 και 148 χλστ. των Tucson και C-HR αντίστοιχα.
Toyota C-HR Hybrid 122 PS + Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, ποιότητα & φινίρισμα, κατανάλωση, γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας - Μικρά πίσω παράθυρα, ορατότητα προς τα πίσω
Hyundai Tucson 1,6 150ps 48V Hybrid iMT + Σχεδίαση και στυλ, ποιότητα και εικόνα εσωτερικού, χώροι, εξοπλισμός, ποιότητα κύλισης και άνεση ανάρτησης, κινητήρας-κιβώτιο, εγγύηση - Αίσθηση τιμονιού σε υψηλές ταχύτητες, εξοικείωση με τον συμπλέκτη κατά την εκκίνηση
NissanQashqai 1,3TmHEV 140 PS + Εμφάνιση, κινητήρας-τράβηγμα από χαμηλά, ποιότητα κατασκευής, χώροι, άνεση και ποιότητα κύλισης, συγκρατημένη κατανάλωση - Χωρίς οθόνη αφής στη βασική έκδοση, συμπλέκτης που πιάνει ψηλά
Ο funtodrive τύπος θα επιλέξει το Toyota C-HR, καθώς είναι το μοναδικό που μπορεί να βγάλει ένα πιο δυναμικό προφίλ στο δρόμο και να εμπνεύσει τον οδηγό να κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Αν από την άλλη είστε πιο πολύ της περιπέτειας, τότε το Qashqai έχει προβάδισμα.
O ValueforΜoney τύπος θα εκτιμήσει την πληρότητα εξοπλισμού και την 5ετή εγγύηση χωρίς όριο χλμ. που προσφέρει το Tucson, ωστόσο το εξίσου πλούσιο και πιο προσιτό Toyota C-HR φαντάζει πιο συμφέρουσα επιλογή, αν υπολογίσουμε ότι προσφέρει και αυτόματο κιβώτιο.
O high-tech τύπος θα προτιμήσει το Tucson που προσφέρει ψηφιακό πίνακα οργάνων και μεγάλη οθόνη αφής από τη βασική του έκδοση, όπως επίσης και το σοφιστικέ χειροκίνητο κιβώτιο iMT.