Ενισχυτικές παρεμβάσεις θα γίνουν στη νέα γέφυρα του Ισθμού στην Κόρινθο καθώς οι ειδικοί φοβούνται πως οι κατολισθήσεις που έχουν σημειωθεί το τελευταίο διάστημα είναι πιθανό να την έχουν επηρεάσει.
Συγκεκριμένα, οι ειδικοί εκτιμούν ότι τα εφέδρανα της γέφυρας, δηλαδή ο μηχανισμός που απορροφά τις κινήσεις του εδάφους σε περίπτωση σεισμού, πρέπει να αντικατασταθούν, ενώ θα μελετηθεί αν χρειάζονται και άλλου είδους ενισχυτικές επεμβάσεις. Πρέπει να σημειωθεί ότι η γέφυρα δεν κινδυνεύει με κατάρρευση, αλλά στο χειρότερο σενάριο (ενός ισχυρού σεισμού) θα αχρηστευθεί, προκαλώντας σημαντικό πρόβλημα στη σύνδεση Στερεάς Ελλάδας και Πελοποννήσου.
Θα διεξαχθούν μελέτες για το ποιες εργασίες πρέπει να γίνουν
Σύμφωνα με την Καθημερινή, το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε το αίτημα της Ολυμπίας Οδού (στην οποία έχει παραχωρηθεί η διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας – Πάτρας) για την εκπόνηση οριστικών μελετών για την αντικατάσταση των εφεδράνων της γέφυρας. Προηγήθηκε έκθεση του Γιώργου Γκαζέτα, ομότιμου καθηγητή Εδαφομηχανικής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ, στην οποία επισήμαινε την επιδείνωση της αντισεισμικής συμπεριφοράς της γέφυρας του Ισθμού λόγω και της «χαλάρωσης» των εδαφών και των καταπτώσεων βράχων, που οδήγησαν και στο κλείσιμο της διώρυγας.
Το πιθανότερο είναι η γέφυρα να κλείσει για κάποιες μέρες
Το κόστος, το οποίο βάσει της σύμβασης παραχώρησης βαρύνει το Δημόσιο, θα προσδιοριστεί μετά την ολοκλήρωση της μελέτης. Τη γέφυρα του Ισθμού διασχίζουν κατά μέσον όρο 39.000 οχήματα την ημέρα. Όταν οριστικοποιηθούν ποιες εργασίες πρέπει να γίνουν, η γέφυρα θα πρέπει να κλείσει για μερικές ημέρες.
Προσέχουμε για να έχουμε!
- Κανένας κίνδυνος για κατάρρευση
- Φοβούνται την αχρήστευση της γέφυρας σε περίπτωση σεισμού
- Το πιθανότερο είναι η γέφυρα να κλείσει για κάποιες μέρες
Φαντάζεστε το κάζο εάν σε περίπτωση σεισμού έβγαινε εκτός λειτουργίας η γέφυρα που ενώνει τη Πελοπόννησο με τη Στερεά Ελλάδα;