Κάποτε οι Ιταλοί ήταν τα αφεντικά της σχεδίασης. Πλέον το ιταλικό design τουλάχιστον στο αυτοκίνητο αργοπεθαίνει...
Ιταλική σχεδίαση
3.198 Επισκέψεις στο άρθρο (10/2/2016)
Από τους τρεις διασημότερους ιταλικούς σχεδιαστικούς οίκους αυτοκινήτων, ο ένας έκλεισε, ο άλλος βρίσκεται σε χέρια Γερμανών και ο τρίτος πέρασε σε Ινδούς. Μήπως ήρθε το τέλος του ιταλικού design;
Με τα αυτοκίνητα όμως τι γίνεται; Συνεχίζουν να το «έχουν»;
Ok, στην Ιταλία υπάρχουν εκατοντάδες σχεδιαστικοί οίκοι-σχολές που ασχολούνται με το car design, όμως τα πράγματα για τους τρεις διασημότερους (Pininfarina, Bertone και Giugiaro) δεν είναι και τα καλύτερα.
Πιο συγκεκριμένα, ο Bertone χρεοκόπησε το 2014, ο Italdesign Giugiaro ανήκει από το 2010 στην Audi, ενώ ο Pininfarina πέρασε στα χέρια της ινδικής Mahindra.
Ναι, ναι, αυτήν την Mahindra που μπορεί να είναι μία από τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες pick-up στον κόσμο, που όμως τα μοντέλα της αντικειμενικά…δεν βλέπονται.
Θα συνεχίσουν, λοιπόν, τα ιταλικά αυτοκίνητα να σε σαγηνεύουν με την εμφάνισή τους; Τι θα γίνει με την Alfa Romeo, την Ferrari, ή τη Lamborghiniπου έχει ήδη περάσει στα χέρια των Γερμανών, ή ακόμη και με «πιο εξωτικούς» οίκους όπως ο Pagani;
Η Lamborghini έχει αγοραστεί από τους Γερμανούς της Audi και έχει κρατήσει έως ένα βαθμό χαρακτήρα, όμως ένα από τα τελευταία δημιουργήματά της, η Veneno, κυκλοφορεί σε λίστες με τα ασχημότερα αυτοκίνητα του πλανήτη.
Ασε που πολλά από τα χειριστήρια μοντέλων της Lamborghini τα βλέπεις και στα Audi. Sorry, αλλά σε αυτά τα λεφτά, δεν το επιτρέπω…
Η Ferrari, από την άλλη, έχει το δικό της κέντρο στο Maranello, όμως είναι και η μόνη που έχει τόσο στενή σχέση με τον Pininfarina. Ferrari specialized, θα μπορούσε να είναι η φράση που χαρακτηρίζει τον ιταλικό οίκο Pininfarina. Για το λόγο αυτό είναι και η πιο επίφοβη, σε περίπτωση που οι σχεδιαστές τουPininfarina «αλλοιωθούν» σχεδιαστικά.
Και τέλος, oι πιο γήινες Alfa Romeo και Fiat. Η Alfa Romeo διατηρεί το δικό της Κέντρο Σχεδίασης, όμως έχουμε καιρό να δούμε κάτι «ξεσηκωτικό». ΟιGiulietta και MiTo όταν παρουσιάστηκαν έκαναν αισθητή την παρουσία τους, τώρα όμως είναι ώρα να δούμε κάτι νέο… Η Fiat, από την άλλη, έχει το 500ράκι, ενώ πρόσφατα πρόσθεσε στη γκάμα της και το 500X.
Εσείς λοιπόν τι λέτε; Θα συνεχίσουν τα ιταλικά μοντέλα να σας ξεσηκώνουν με την σχεδίασή τους ή πιστεύετε πως η εξαγορά ιταλικών οίκων από τρίτους θα επηρεάσει το σχεδιαστικό τους χαρακτήρα;
Η κάθε μίξη αλλοιώνει. Ειδικά στην περίπτωση της Lamborghini όλα τα νέα της μοντέλα μετά την εξαγορά της από την Audi ... είναι επιεικώς για κλάματα ! Γενικά πιστεύω πως όπως η ποιότητα των Ιαπωνικών αυτοκινήτων μειώθηκε έτσι θα μειωθεί (ήδη συμβαίνει) και το πανέμορφο σχέδιο των Ιταλών. Η αυτοκίνηση έχει πάρει την κατιούσα και καλύτερα να αρχίσουμε να βλέπουμε τα αυτοκίνητα σαν απλά και αδιάφορα μεταφορικά μέσα όπως ήταν και το "όραμα" των Γερμανών που προσωπικά τους αντιπαθώ γιατί όλα τα μουφοεξαρτήματα και μουφοηλεκτρονικά ξεκίνησαν απο αυτούς χωρίς να λέω πως δεν έβγαλαν ποτέ κάτι αξιόλογο σε πολύ λίγες βέβαια περιπτώσεις.
Συγγνωμη που θα ρωτησω,αλλα εκει στο Autotritι τρολαρετε ασυστολα?Η εξαγορα των ιταλικων οικων απο γερμανουν σημαινει οτι η γερμανοι προσπαθουν να ιταλοποιησουν την εμφανιση των αυτοκινητων,αλλα λογο του κομπλεξ που εχουν με τα σχηματα κουτια και σχηματα τραπεζια,βαζουν τοσους περιορισμους στο εργο ακομα και αυτων των σχεδιαστων που αξαγοραζουν και γι αυτο τα γερμανικα συνεχιζουν να παραμενουν κακεκτυπα των ιταλικων.
Γερμανικη αυτοκρατορια στα παντα. Εξυπνος λαος ξερει τι κανει.