ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Και όμως δεν κάνει καλό να τιγκάρεις το ντεπόζιτο με καύσιμο

9.004 Επισκέψεις στο άρθρο (27/10/2024)
Και όμως δεν κάνει καλό να τιγκάρεις το ντεπόζιτο με καύσιμο
2 Φωτογραφίες »

- Σε όλους έχει συμβεί ο υπάλληλος να πατάει την αντλία μέχρι να στρογγυλέψει το ποσό
- Αν το γεμίζεις μέχρι τέρμα πάνω χαλάς το αυτοκίνητο
- Αδειάζεις και την τσέπη σου χωρίς λόγο

Σε όλους έχει συμβεί ο υπάλληλος να πατάει την αντλία μέχρι να στρογγυλέψει το ποσό

Είναι αλήθεια πως όταν πάμε στο πρατήριο και λέμε στον βενζινά «φούλαρέ το», τότε πιθανότατα θα τον δούμε πως ενώ η αντλία σταματά με το χαρακτηριστικό «κλακ», εκείνος συνεχίζει να την πατά με το χέρι για μερικά λίτρα ακόμα. Ο λόγος που το κάνει αυτό είναι για να στρογγυλοποιήσει το ποσό, πχ. αν έβαλες 48,64 ευρώ, τότε θα κοιτάξει να βάλει σχεδόν ένα λίτρο καύσιμο ακόμα ώστε να το στρογγυλοποιήσει στα 50 ευρώ.

Αν το γεμίζεις μέχρι τέρμα πάνω χαλάς το αυτοκίνητο

Όμως η παραπάνω συνήθεια, να γεμίζεις το ντεπόζιτο «μέχρι το λαιμό», δεν κάνει καλό, ούτε στο αυτοκίνητό σου, αλλά ούτε και στην τσέπη σου. Πρώτη περίπτωση είναι να «φράζει» η τάπα εξαέρωσης του ντεπόζιτου από το καύσιμο. Αυτό εκτός από άσχημη μυρωδιά καυσίμου, μπορεί να φράξει το δοχείο άνθρακα, το οποίο έχει σκοπό να συγκεντρώνει και να φιλτράρει τις αναθυμιάσεις του καυσίμου έως ότου ξαναποκτήσουν υγρή μορφή. Κάτι τέτοιο πιθανό να ανάψει το check engine στο αυτοκίνητό σου και να χρειαστεί να επισκεφθείς συνεργείο.

Επίσης σε περίπτωση που η τάπα βενζίνης δεν σφραγίζει καλά, τότε είναι πιθανό μετά από οδήγηση σε δρόμο με λακκούβες (ή απότομη οδήγηση) να «τρέξει» μικρή ποσότητα καυσίμου έξω από το αυτοκίνητο, καταστρέφοντας με τον καιρό το χρώμα στο σημείο.
 

Αδειάζεις και την τσέπη σου χωρίς λόγο

Όμως εκτός από ζημιά, το τιγκαρισμένο ντεπόζιτο προκαλεί αναθυμιάσεις που φεύγουν έξω από το αυτοκίνητο. Σύμφωνα με μελέτες, το καύσιμο διογκώνεται κατά περίπου 1% για κάθε 15 βαθμούς αύξησης της θερμοκρασίας, με αποτέλεσμα αν πχ. μείνει στον ήλιο το αυτοκίνητο, η αύξηση της θερμοκρασίας να προκαλέσει υπερχείλιση του καυσίμου. Η άσχημη μυρωδιά που μπορεί να έχεις προσέξει κοντά στην τάπα του καυσίμου, σημαίνει αεριοποιημένο καύσιμο που χάνεται στην ατμόσφαιρα και άρα πεταμένα ευρώ.

Τέλος, η αντλίες καυσίμου στα πρατήρια, έχουν σύστημα επιστροφής των αναθυμιάσεων, για λόγους ασφαλείας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, όταν ο εργαζόμενος πατά στιγμιαία την αντλία για να βγάλει αυτό το λίγο παραπάνω καύσιμο, μέρος του να επιστρέφει πίσω στην αντλία και ουσιαστικά εσύ να χρεώνεσαι… αέρα! Και δεν αναφερόμαστε σε 50-100 ml καυσίμου, αλλά σε περιπτώσεις μισού λίτρου ή και παραπάνω, οπότε σε κάθε περίπτωση καλό είναι να αποφεύγεται αυτή η συνήθεια.
 

Mercedes
NEXEN NFERA PRIMUS