Έχουμε αρχίσει να το βαριόμαστε εμείς και πιθανώς να έχετε αρχίσει να το βαριέστε κι εσείς όλο αυτό το debate γύρω από το ποιο είναι το πιο συμφέρον καύσιμο, ποιο είναι το πιο οικονομικό κλπ.. Εντάξει, το ξέρουμε, θα πάμε όλοι κάποια στιγμή στα ηλεκτρικά και μέχρι τότε τα υβριδικά είναι μια εξαιρετική μεταβατική λύση. Επίσης, ο αγώνας για να εξοικονομηθεί ακόμα και μία σταγόνα καύσιμο μέσα στο μοτέρ, έχει οδηγήσει τις βιομηχανίες στην εξέλιξη κινητήρων οι οποίοι, από 1.000 κ.εκ. βγάζουν έως και πάνω από 130-140 ίππους χωρίς κανένα πρόβλημα. Πρόκειται για αληθινά θαύματα τεχνολογίας και προόδου, απτής και εφαρμόσιμης σε καθημερινή βάση.
Υπάρχουν όμως και στιγμές που σε φέρνουν λίγο έξω από αυτό το περιβάλλον το οποίο, μοιάζει να μη βάζει πολύ στο νου του τον οδηγό, όχι σε κεντρική θέση τουλάχιστον.
Η δοκιμή με τα τρία μικρομεσαία που δημοσιεύτηκε στο τεύχος 48/2019 του AutoΤρίτη, που μπορείτε να βρείτε στα περίπτερα, έδειξε ότι υπάρχει… ζωή και μετά τα 1.000 κ.εκ., ειδικά αν μιλάμε για τη μικρομεσαία κλάση. Σε έναν κόσμο που κινείται ανάμεσα στους 100 και τους 120 ίππους, είναι ωραίο να βρίσκεις προτάσεις που ανεβαίνουν στους 140-150 ίππους, όπως κάνει το Ford Focus, το Kia Ceed αλλά και το SEAT Leon, το τελευταίο βέβαια με τον 1.500άρη κινητήρα των 150 ίππων, τον οποίο χρησιμοποιεί και το Golf. Και υπάρχουν κι άλλες προτάσεις, όπως το Renault Megane με τον θαυμάσιο 1.300άρη, ρυθμισμένο στους 140 ίππους για την περίσταση.
Η τριάδα του συγκριτικού μας όμως, ξεχωρίζει και για κάτι ακόμα, έχει εκδόσεις που δίνουν έναν πιο σπορτίφ τόνο αισθητικά αλλά και σε ό,τι αφορά το στήσιμο. Στην περίπτωση της Ford είναι η ST Line, στην Kia η GT Line και στη SEAT το επίπεδο FR. Πέρα από μια αρκετά γενναιόδωρη ιπποδύναμη δηλαδή, παίρνεις και ένα πιο σπορ look, ένα λίγο πιο στοχευμένο «τσίγκλισμα» της ανάρτησης, ένα καλύτερο κάθισμα πιθανώς και πολλά ακόμα.
Θα πείτε τώρα: «μήπως όμως χάνουμε το στόχο της οικονομίας;». Η απάντηση είναι «όχι», διότι οι μεν καταναλώσεις γυρίζουν κοντά στα 7,0 λίτρα/100 χλμ. οι δε τιμές είναι στα 20.000-21.000 ευρώ, σε κάποιες περιπτώσεις και κάτω από 20.000 ευρώ. Συνεπώς; Καλό και το downsizing, αλλά…
Εσείς τι λέτε; Σας προσελκύει ένα μικρομεσαίο με 150 ίππους, από σχετικά μικρό κυβισμό και σπορτίφ στοιχεία; Ή το θεωρείται ανούσιο και προτιμάτε ισχύ έως 120 ίππους και μεγαλύτερη έμφαση στα οικονομικά στοιχεία μιας επιλογής;
1000 cc και πάνω από 130 άλογα και αξιοπιστία όλα αυτά μαζί απλά...δεν πάνε.Θες αξιοπιστία;Τότε κυβικά κι ατμόσφαιρα .Τα άλλα είναι απλώς πειράματα κι όποιος τσιμπήσει.Τουρμπο έχω κι εγώ αλλά ας λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.
Προτιμότερο θα ήτανε να δημοσιεύονται σε τεστ διαγράμματα ροπής/ισχύος και να μάθει ο κόσμος, ο μέσος οδηγός, ότι σημαντικότερο νούμερο είναι η ροπή και σε ποιες στροφές την αποδίδει ένα μηχανικό σύνολο και όχι τόσο η ιπποδύναμη που στο περισσότερα αυτοκίνητα αποδίδεται στο τέλος του στροφόμετρου. Στη χώρα μας επικρατεί μικρό οδικό δίκτυο, αστικό, επαρχιακό, ορεινό. Η δύναμη πρέπει να αποδίδεται σε χαμηλές και μεσαίες στροφές. Τι 150 "άλογα" τι 120. Στο δρόμο από το σπίτι στη δουλειά μέσα στην κίνηση, 1η, 2α άντε και 3η, εκεί σε θέλω.
Ακριβώς όπως τα γράφει ο vg τι 120 τι 140 τι 200 για ένα ταξίδι που μπορεί να κάνεις το χρόνο και με τα λίγα μία χαρά τα κάνεις όσον αφορά για την κίνηση μέσα στην Αττική, το μόνο που θέλεις είναι να φτάσεις στο σπίτι σου και να χαλαρώσεις από την ένταση της τρέλας που επικρατεί στους δρόμους, προσωπικά έχω ένα kia picanto 65 hp και κάνω τη δουλειά μου μία χαρά .
Όπως γράφετε και στο άρθρο, τα άλογα υπάρχουν, η ροπή (ελέω τούρμπο) υπάρχει από χαμηλά, η οικονομία υπάρχει, λείπει κάτι? Αυτό που λείπει για μια "ατμοσφαιρική" αίσθηση είναι η γραμμική απόκριση από χαμηλά, σε όλες τις συνθήκες, καθώς ακόμα και σύγχρονοι κινητήρες με μικρά τούρμπο μπορεί κάποια στιγμή να "κομπιάσουν". Και αυτό θα λυθεί με τα ηλεκτρικά τούρμπο, ή με τούρμπο με ηλεκτρική υποβοήθηση, που αυτό με τη σειρά του σημαίνει ηλεκτρικό σύστημα 48V.
1000 cc και πάνω από 130 άλογα και αξιοπιστία όλα αυτά μαζί απλά...δεν πάνε.Θες αξιοπιστία;Τότε κυβικά κι ατμόσφαιρα .Τα άλλα είναι απλώς πειράματα κι όποιος τσιμπήσει.Τουρμπο έχω κι εγώ αλλά ας λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.
Προτιμότερο θα ήτανε να δημοσιεύονται σε τεστ διαγράμματα ροπής/ισχύος και να μάθει ο κόσμος, ο μέσος οδηγός, ότι σημαντικότερο νούμερο είναι η ροπή και σε ποιες στροφές την αποδίδει ένα μηχανικό σύνολο και όχι τόσο η ιπποδύναμη που στο περισσότερα αυτοκίνητα αποδίδεται στο τέλος του στροφόμετρου. Στη χώρα μας επικρατεί μικρό οδικό δίκτυο, αστικό, επαρχιακό, ορεινό. Η δύναμη πρέπει να αποδίδεται σε χαμηλές και μεσαίες στροφές. Τι 150 "άλογα" τι 120. Στο δρόμο από το σπίτι στη δουλειά μέσα στην κίνηση, 1η, 2α άντε και 3η, εκεί σε θέλω.
Ακριβώς όπως τα γράφει ο vg τι 120 τι 140 τι 200 για ένα ταξίδι που μπορεί να κάνεις το χρόνο και με τα λίγα μία χαρά τα κάνεις όσον αφορά για την κίνηση μέσα στην Αττική, το μόνο που θέλεις είναι να φτάσεις στο σπίτι σου και να χαλαρώσεις από την ένταση της τρέλας που επικρατεί στους δρόμους, προσωπικά έχω ένα kia picanto 65 hp και κάνω τη δουλειά μου μία χαρά .
Όπως γράφετε και στο άρθρο, τα άλογα υπάρχουν, η ροπή (ελέω τούρμπο) υπάρχει από χαμηλά, η οικονομία υπάρχει, λείπει κάτι? Αυτό που λείπει για μια "ατμοσφαιρική" αίσθηση είναι η γραμμική απόκριση από χαμηλά, σε όλες τις συνθήκες, καθώς ακόμα και σύγχρονοι κινητήρες με μικρά τούρμπο μπορεί κάποια στιγμή να "κομπιάσουν". Και αυτό θα λυθεί με τα ηλεκτρικά τούρμπο, ή με τούρμπο με ηλεκτρική υποβοήθηση, που αυτό με τη σειρά του σημαίνει ηλεκτρικό σύστημα 48V.