Μήπως κλέβει το trip computer (υπολογιστής ταξιδιού); Πόση ικανοποίηση νιώθετε όταν βλέπετε την ένδειξη κατανάλωσης, να σας λέει ότι το αυτοκίνητό σας «καίει» λίγο; Και λοιπόν; Το πιστεύετε;
Οι περισσότεροι οδηγοί σήμερα οδηγούνε με αυτή την ένδειξη στον πίνακα να τους λέει συνεχώς τι καίνε. Κι όχι άδικα αφού η κατανάλωση είναι το σημαντικότερο στοιχείο που μας «καίει» και έτσι θέλουμε να ξέρουμε συνεχώς πόσο το «ξεχειλώνουμε» για να είμαστε συνετοί.
Και έτσι με το οικονομόμετρο μπροστά μας αποφασίζουμε πόσο πολύ, ή μάλλον λίγο γκάζι πατάμε. Και δως του να κοιτάμε αν έπεσε η κατανάλωση κάτω από τα επτά λίτρα, ή αν ανέβηκε πάνω από τα οκτώ, η αν το ταξίδι πήγε οικονομικά ή όχι. Ένα άγχος, αλλά και μία ικανοποίηση όταν τα νούμερα μας αρέσουν, ούτε έλεγχος τριμήνου του παιδιού μας να ήταν.
Κι όταν ρωτάει και κανείς, πόσο καίει, είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε με ανάλυση για τον μέσο όρο, το ταξίδι, την πόλη, την στιγμιαία και ένα άλλο νούμερα που μας δείχνει το όργανο. Είναι όμως αυτά τα νούμερα ακριβή; Ή μήπως «κλέβουν»;
Γιατί να κλέβουν; Μα υπάρχει καλύτερη διαφήμιση από την ικανοποίηση του πελάτη; Αν εσύ βλέπεις χαμηλή κατανάλωση στο όργανο, όχι μόνο χαίρεσαι, αλλά το διαφημίζεις και καυχιέσαι κιόλας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάθε λόγο να θέλουν τα όργανα αυτά να είναι «αισιόδοξα».
Και μπορεί να λένε όλοι για τους Έλληνες ότι κάνουν «δημιουργική λογιστική», για δοκιμάστε όμως να μετρήσετε μόνοι σας την κατανάλωση και μετά να συγκρίνετε με το «όργανο». Μετρήστε με τον παλιό καλό τρόπο. Γεμίζεις, μηδενίζεις το οδόμετρο, ξαναγεμίζεις και βρίσκεις τη διαφορά. Για κάντε μία κανονική μέτρηση, που να δείχνει ακριβώς τι έκαψε, και μετά για δείτε τι είπε το όργανο για την ίδια απόσταση. Πάρτε μια καρέκλα να κάτσετε καλού κακού πριν κάνετε τους υπολογισμούς, γιατί η διαφορά μπορεί να σας έρθει απότομα.
Εσείς μετρήσατε όμως ποτέ την αληθινή κατανάλωση; Είδατε αν και πόσο «κλέβει» το «οικονομόμετρο»; Και τελικά πόσο καίει στα αλήθεια το αυτοκίνητό σας;
Χα..το δούλεμα συνεχίζεται...σου λένε κάνε οικονομία με το Σταρτ κ στοπ κ χρεώνεται πιο ακριβή η μπαταρία που το υποστηρίζει..σου λένε λιμοκτονία με μικρούς τρικυλινδρους κινητήρες αλλά αυξάνουν το βάρος στο αυτοκίνητο....σου λένε τούρμπο για να έχεις δύναμη αλλά όχι με πολλά γκάζια γιατί η κατανάλωση εκτοξευεται....σου κάνουν ... "προσφορές" οι εταιρίες γιατί θέλουν το καλό σου..αλλά στα παίρνουν στα εξουσιοδοτημένα σέρβις λες και είναι καρδιοχειρουργοί....κλπ....
Τα trip computer γενικά δεν κλέβουν, τα βενζινάδικα κλέβουν. Απο προσωπική πείρα έχω διαπιστώσει αποκλίσεις μέχρι και 15%. Η διαδικασία είναι η εξής : φουλάρεις, μηδενίζεις την μέση κατανάλωση και κρατάς τον αριθμό χλμ. όταν το ρεζερβουαρ κοντεβει να αδειάσει, ξαναφουλάρεις και διαιρείς τα λίτρα με τον αριθμό χλμ. Συγκρίνεις την μέση κατανάλωση του trip με ααυτή που υπολόγισες και βλέπεις την απόκλιση. Με τον τρόπο αυτό έχω διαλέξει 2 βενζινάδικα που χρησιμοποιω.
Λογικό το σκεπτικό της μειωμένης ένδειξης προς ικανοποίηση του πελάτη αλλά ακόμα και αυτή μου φαίνεται πιο σωστή σε σχέση με τη υπεραισιόδοξη ένδειξη της ποσότητας που δείχνει το πρατήριο.
Χα..το δούλεμα συνεχίζεται...σου λένε κάνε οικονομία με το Σταρτ κ στοπ κ χρεώνεται πιο ακριβή η μπαταρία που το υποστηρίζει..σου λένε λιμοκτονία με μικρούς τρικυλινδρους κινητήρες αλλά αυξάνουν το βάρος στο αυτοκίνητο....σου λένε τούρμπο για να έχεις δύναμη αλλά όχι με πολλά γκάζια γιατί η κατανάλωση εκτοξευεται....σου κάνουν ... "προσφορές" οι εταιρίες γιατί θέλουν το καλό σου..αλλά στα παίρνουν στα εξουσιοδοτημένα σέρβις λες και είναι καρδιοχειρουργοί....κλπ....
Τα trip computer γενικά δεν κλέβουν, τα βενζινάδικα κλέβουν. Απο προσωπική πείρα έχω διαπιστώσει αποκλίσεις μέχρι και 15%. Η διαδικασία είναι η εξής : φουλάρεις, μηδενίζεις την μέση κατανάλωση και κρατάς τον αριθμό χλμ. όταν το ρεζερβουαρ κοντεβει να αδειάσει, ξαναφουλάρεις και διαιρείς τα λίτρα με τον αριθμό χλμ. Συγκρίνεις την μέση κατανάλωση του trip με ααυτή που υπολόγισες και βλέπεις την απόκλιση. Με τον τρόπο αυτό έχω διαλέξει 2 βενζινάδικα που χρησιμοποιω.
Φίκε ka, θα πρέπει να συγκρίνεις και το κόστος ανά χιλιόμετρο, γιατί μπορεί ένα σούπερ τίμιο βενζινάδικο να είναι και σούπερ ακριβό.
Λογικό το σκεπτικό της μειωμένης ένδειξης προς ικανοποίηση του πελάτη αλλά ακόμα και αυτή μου φαίνεται πιο σωστή σε σχέση με τη υπεραισιόδοξη ένδειξη της ποσότητας που δείχνει το πρατήριο.