ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κερδίζει ή χάνει η Hyundai μετά τη «χυλόπιτα» στην Apple;

3.690 Επισκέψεις στο άρθρο (10/3/2021)

Αν η αξία μιας μάρκας ανεβαίνει στα μάτια της αγοράς κάθε φορά που το όνομά της ακούγεται μαζί με της Apple, τότε τι συμβαίνει όταν της ρίχνει χυλόπιτα;


Η Apple θέλει να φτιάξει αυτοκίνητο. Έτσι φαίνεται τουλάχιστον σύμφωνα με δημοσιεύματα από το χώρο της τεχνολογίας, μόνο που η Apple έχει πρόβλημα. Δεν ξέρει να φτιάχνει αυτοκίνητα. Οπότε θέλει συνεργάτη. Ή καλύτερα, θέλει κάποιον να τα φτιάχνει για εκείνη.

Η ηλεκτροκίνηση έχει ανοίξει την όρεξη σε πολλές μάρκες. Μάρκες που ποτέ δεν είχαν σχέση με την αυτοκίνηση, και δεν ξέρουν τη διαφορά ανάμεσα στο ακρόμπαρο και την αντιστρεπτική. Έτσι είχαμε ανακοινώσεις από διάφορους επενδυτές που έσπευσαν να ρίξουν χρήμα σε μικρότερες φίρμες, ή να αγοράσουν πεθαμένες μάρκες, ή να ξεκινήσουν από το μηδέν. Παραδείγματα η Lucid, η Faraday, η Fisker αλλά και άλλες που δεν έφτασαν ποτέ στην παραγωγή, όπως η ανακοίνωση της Dyson (ηλεκτρικές σκούπες) που αφού εξαφάνισε μισό δις ευρώ, έπεσε στο κενό.

Όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ακρόμπαρα και αντιστρεπτικές. Ή μάλλον είναι, πλέον, πολύ περισσότερο από ακρόμπαρα και αντιστρεπτικές. Η καρδιά τους είναι το λογισμικό διαχείρισης της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα. Και έτσι πολλές τεχνολογικές εταιρείες θέλουν κομμάτι της αγοράς που ξεκινάει από το μηδέν. Και η Apple είναι μία από αυτές.

Για την Apple το δυνατό όνομα και φυσικά η τεχνογνωσία της γύρω από λογισμικά είναι σίγουρο ότι θα της δώσουν ένα μεγάλο προτέρημα σε όποια βιομηχανία και αν συμμετέχει. Και μετά είναι η σχεδίαση και φυσικά ο premium χαρακτήρας, που με το ξεκίνα, θα έφερνε την Apple στο άνω άκρο της αγοράς. Όμως η Apple θέλει κάποιον που να ξέρει από ακρόμπαρα και αντιστρεπτικές, και να έχει ήδη μια γραμμή παραγωγής και ένα δίκτυο προμηθευτών και διανομής.

Γι αυτό και φαίνεται πως προσέγγισε την Hyundai, άγνωστο με ποιους όρους συνεργασίας, και χωρίς επιβεβαιώσεις από καμία από τις δύο εμπλεκόμενες εταιρείες. Όμως όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά, και οι «γλώσσες» λένε πως η Hyundai και η «αδελφή» της Kia δεν συμφώνησαν με την Apple για πιθανή συνεργασία.

Το ζουμί της ιστορίας όμως είναι, τι αντίκτυπο έχει αυτή η υπόθεση για την Hyundai. Ο Hyundai-Kia είναι ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους παγκοσμίως,που δραστηριοποιείται σε πολλούς κλάδους γύρω από την αυτοκίνηση και τις μετακινήσεις σε ευρύτερο πλαίσιο, όμως για πολλούς μια συνεργασία με την Apple, θα ανέβαζε ακόμα περισσότερο το «κασέ» των κορεατών, που παρότι έχουν την Genesis ως premium παρακλάδι, με το σήμα της Apple δίπλα τους, θα σκαρφάλωναν μερικές κατηγορίες ακόμα. Οπότε και ένα «ναι» θα ήταν η σωστή απάντηση.

Για άλλους πάλι, το «όχι» ανεβάζει ακόμη περισσότερο τη Hyundai στα μάτια τους, αφού από τη συνεργασία με έναν κολοσσό, μεγαλύτερη αξία έχει η «χυλόπιτα» σε έναν κολοσσό.

Εσείς όμως τι λέτε; Ποιά απόφαση της Hyundai θα την ανέβαζε στα μάτια σας; Το «ναι» ή η «χυλόπιτα»; Τι λέτε;

Hyundai
Citroen