Το Kia Stonic βρίσκεται στην πρώτη 5άδα των πωλήσεων της κατηγορίας του για το πρώτο 4μηνο του 2023. Ξέρουμε πως έχει καλό value for money (7ετής εγγύηση, χαμηλό κόστος αγοράς, καλός εξοπλισμός), τι «παίζει», όμως, με τους κινητήρες του; Καλύτερο είναι σε ατμοσφαιρικό, turbo ή mild hybrid μοτέρ;
Κάτι το χαμηλό του κόστος αγοράς στην βασική ατμοσφαιρική έκδοση (18.340 ευρώ), κάτι η trendy εμφάνιση, κάτι η δυναμική της κατηγορίας των B-SUV, για αυτό και το Kia Stonic συγκαταλέγεται στις δημοφιλείς επιλογές των μικρών SUV. Αυτό που θα μας απασχολήσει στις γραμμές που ακολουθούν είναι ο κινητήρας και συγκεκριμένο ποιος είναι καλύτερος. Διαθέσιμο ως ατμοσφαιρικό, ως turbo και με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, το Kia Stonic στοχεύει κυρίως στην χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ποιο μοτέρ, όμως, ταιριάζει περισσότερο σε ποιες ανάγκες;
Στην βάση της γκάμας του Kia Stonic βρίσκουμε μία ατμοσφαιρική επιλογή 84 ίππων και 118 Nm ροπής. Όπως καταλαβαίνετε από τα τεχνικά της χαρακτηριστικά, πρόκειται για λύση που εστιάζει σχεδόν αποκλειστικά σε αστικές μετακινήσεις. Για αυτό, άλλωστε, είναι και η μοναδική επιλογή που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Kia, o 1.197 κ.εκ. ατμοσφαιρικός και 4κύλινδρος κινητήρας «καίει» 5,5-6,1 λτ./100 χλμ., ενώ οι επιδόσεις σίγουρα δεν περιλαμβάνονται στα φόρτε του (0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ., τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα). Κατά τα άλλα, πρόκειται για μηχανικό σύνολο με σχετικά πολιτισμένη λειτουργία, όπως έχουμε δει σε άλλες κατασκευές της Kia (π.χ. Picanto).