- Τα κινέζικα αμάξια ήρθαν στην Ευρώπη με 2 μορφές
- Κινέζικες μάρκες που το παραδέχονται με χαμηλές τιμές
- Ευρωπαϊκές «κυριλέ» μάρκες, με μοντέλα «made in China»
- Αυτές οι τελευταίες όμως παραμένουν πανάκριβες
Εσύ στηρίζεις όσους επωφελούνται τα φθηνά εργατικά του made in China, χωρίς να το περνάνε στην τιμή;
Μια χαρά το Made in China αρκεί να είναι στη σωστή τιμή!
Σε ποια πρόταση μπορείς να απαντήσεις καλύτερα;
Πες μια κινέζικη μάρκα στην Ελλάδα.
Πες μια μάρκα κινεζικών συμφερόντων στην Ελλάδα.
Πες ένα αυτοκίνητο «made in China» στην Ελλάδα.
Τα κινέζικα αυτοκίνητα ήρθαν για να μείνουν, όμως τι ακριβώς κερδίζεις και τι χάνεις όταν τα επιλέγεις; Ποιος νοιάζεται αν μάρκα είναι κινέζικη ή αν ένα αυτοκίνητο είναι «made in China»; Στο κάτω κάτω, ότι κρατάς στα χέρια σου και μπαίνει στην πρίζα είναι κινέζικο, άσχετα με τι μάρκα γράφει πάνω. Αρα λοιπόν γιατί να μην ισχύει και για το αυτοκίνητό σου (που μπαίνει στην πρίζα);
Βλέπεις το «made in China» είναι πλέον το αναμενόμενο όταν κοιτάς τη χώρα προέλευσης σε οποιοδήποτε τεχνολογικό αγαθό. Όχι όμως και στο αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο το περιμένεις ιαπωνικό, γαλλικό, γερμανικό, ιταλικό, αμερικάνικο, κορεάτικο, ισπανικό, τσέχικο, ρώσικο ή και τούρκικο, αλλά όχι κινέζικο. Όμως, όσο το αυτοκίνητο αλλάζει και από αυτοκίνητο γίνεται και αυτό βασικά τεχνολογικό προϊόν, τόσο πιο πιθανό, συχνό ή και λογικό είναι να γίνει και αυτό «made in China».
Δεν είναι τυχαίο ότι με τόση τεχνολογία, δυνατότητα παραγωγής (μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων), και τεράστιες οικονομίες κλίμακας (λόγω και της εγχώριας αγοράς), δεν είναι περίεργο ότι τόσες μάρκες με Ευρωπαϊκά ονόματα, παράγουν μοντέλα στην Κίνα. Και δεν μιλάμε μόνο για όσες ανήκουν σε κινεζικές εταιρείες, όπως η Volvo για παράδειγμα μετά την εξαγορά της από την Geely, που λογικό είναι να τα παράγει εκεί, αλλά και μάρκες που τώρα αποκτούν σχέσεις με Κινέζους κατασκευαστές, ώστε να πατήσουν πόδι και να αποκτήσουν το ίδιο πλεονέκτημα. Όπως κάνει για παράδειγμα η BMW και η θυγατρική της, η ΜΙΝΙ.
Και λοιπόν; Θα έλεγε κανείς πως με την τεχνολογία και την τεχνογνωσία των Κινέζων, ειδικά στα ηλεκτρικά, το «made in China» είναι πλεονέκτημα. Πλεονέκτημα επίσης είναι το χαμηλότερο κόστος παραγωγής. Και εδώ ερχόμαστε στα δικά μας.
Γιατί ένα αυτοκίνητο με σηματάκι που χρεώνει βασικό εξοπλισμό ως έξτρα και «ξεδοντιάζει» τους αγοραστές με πανάκριβα έξτρα πακέτα για να γίνει απλά πλήρες, ενώ έχει επωφεληθεί από το «made in China», τότε το πράγμα είναι «δύσπεπτο». Δεν μοιράζεται τίποτα με τους πελάτες του, και τσεπώνει όλη τη μείωση κόστους που πέτυχε «πηγαίνοντας» στην Κίνα.
Όταν όμως το όφελος περνάει στον αγοραστή, και τελικά η μόνη υποχώρηση που κάνεις αγοράζοντας ένα κινέζικο αμάξι είναι η χώρα κατασκευής, τότε το πράγμα αλλάζει. Τότε κερδίζεις την τεχνολογία, την τεχνογνωσία και το χαμηλό κόστος της οικονομίας κλίμακας, και το μόνο που έχεις να πεις χαμηλόφωνα για το νέο σου αμάξι είναι ότι φτιάχνεται στην Κίνα. Κάτι τέτοιο γίνεται για παράδειγμα με την MG, που μπορεί να την ανέστησε η κινεζική SAIC, ωστόσο προσφέρει το ZS, το μικρό SUV της, από 18.950 ευρώ στην Ελλάδα. Δηλαδή παίρνεις καινούργιο B-SUV σε τιμή λουκούμι, οπότε τι σε νοιάζουν όλα αυτά; Ασε που αυτή η αντίληψη λογικά θα αλλάξει σύντομα, όταν το «made in China» γίνει το ίδιο φυσιολογικό με όλες τις άλλες χώρες κατασκευής.
Το θέμα είναι, είσαι έτοιμος να θυσιάσεις τη χώρα κατασκευής για να απολαύσεις τα υπόλοιπα; Και αν το κάνεις προτιμάς το σηματάκι και ας το χρυσοπληρώσεις; Ή θα πας σε αυτό που έχει τη σωστή τιμή;