Μια νέα απόφαση, η οποία επιτρέπει πλέον στις γερμανικές πόλεις να απαγορεύσουν άμεσα την κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, βρίσκεται πλέον σε ισχύ.
Οι γερμανικές πόλεις έχουν το δικαίωμα να απαγορεύσουν τα παλαιότερα οχήματα με κινητήρες ντίζελ (όλα εκτός αυτών που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6), προκειμένου να ευθυγραμμίσουν τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αυτό αποφάσισε το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο της Γερμανίας την Παρασκευή, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε δημοσίευμα της η Automotive News Europe, απόφαση η οποία ήρθε μια ημέρα μετά την υποβολή καταγγελίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο ανώτατο δικαστήριο της Ευρώπης κατά της Γερμανίας για την επανειλημμένη αποτυχία της να προστατεύσει την ποιότητα του αέρα στις πόλεις της.
Μάλιστα όπως αναφέρει τον εν λόγω ρεπορτάζ, από τα 15 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα οχήματα στους δρόμους της Γερμανίας, μόλις τα 2,7 εκατομμύρια έχουν τεχνολογία Euro 6, η οποία τέθηκε σε εφαρμογή το 2014.
Στην απόφαση του δικαστηρίου η οποία δημοσιεύθηκε την Παρασκευή, αναφέρεται ότι δεν θα πρέπει να υπάρχουν περίοδοι χάριτος για την απαγόρευση, ωστόσο υπογραμμίζει πως για τις ευρύτερες περιοχές των πόλεων που περιλαμβάνουν πολλούς κεντρικούς και πλευρικούς δρόμους, το δικαστήριο συνέστησε τη σταδιακή εφαρμογή απαγορεύσεων, ξεκινώντας από παλαιότερα αυτοκίνητα που πληρούν τα πρότυπα εκπομπών Euro 4.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας, το Αμβούργο, από την Τετάρτη άρχισε να ενημερώνει για την απαγόρευση κυκλοφορίας των συγκεκριμένων οχημάτων τοποθετώντας στα απαραίτητα σήματα, ενώ οι τοπικές αρχές περιμένουν να τεθούν σε ισχύ οι περιορισμοί στο τέλος αυτού του μήνα.
Το ότι έχουν το δικαίωμα να ευθυγραμμιστουν με την οδηγία, δεν σημαίνει ότι θα το κάνουν. Euro4 για την Γερμανία βενζίνη ή diesel θεωρείται ήδη πολυ παλιό. Όπως και να έχει το diesel δεν είναι συνώνυμο της ρύπανσης. Όλες οι εταιρείες, κάποιων εξαιρουμένων, κατεβάζουν πλέον νέας γενιάς diesel κινητήρες. Άσε που έρχονται ξανά υβριδικοι-diesel κινητήρες....Η λύση στο περιβαλλοντικό πρόβλημα δεν θα έρθει με την ρύθμιση της ΙΧ αυτοκίνησης. Έχει πολλά και σοβαρότερα παρακλάδια. Το να μετατρέψεις το αυτοκίνητο σε ενα κινούμενο κινητό που μετα την πενταετία θα θέλει αλλαγή μπαταρίας, το να βεβυλωσεις περιβάλλον με το να τοποθετήσεις χωρίς φορτίσεις, αλλά και χώρους ανακύκλωσης...Δεν νομίζω ότι στην παρούσα φάση είναι μια μελετημένη λύση. Πείτε μου Σας παρακαλώ αν στην Ελλάδα είχαμε όλοι μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο και αποφασίζαμε να το αλλάξουμε στον 7-8ετια, που θα κατέληγαν οι μπαταρίες αυτές.....που ξέρουμε όλοι μας πόσο τοξικές είναι. Απορώ γιατί κατακρινετε την τεχνολογία diesel, η οποία συνεχώς εξελίσσεται για είναι περιβαντολλογικά νόμιμη....
Το ότι έχουν το δικαίωμα να ευθυγραμμιστουν με την οδηγία, δεν σημαίνει ότι θα το κάνουν. Euro4 για την Γερμανία βενζίνη ή diesel θεωρείται ήδη πολυ παλιό. Όπως και να έχει το diesel δεν είναι συνώνυμο της ρύπανσης. Όλες οι εταιρείες, κάποιων εξαιρουμένων, κατεβάζουν πλέον νέας γενιάς diesel κινητήρες. Άσε που έρχονται ξανά υβριδικοι-diesel κινητήρες....Η λύση στο περιβαλλοντικό πρόβλημα δεν θα έρθει με την ρύθμιση της ΙΧ αυτοκίνησης. Έχει πολλά και σοβαρότερα παρακλάδια. Το να μετατρέψεις το αυτοκίνητο σε ενα κινούμενο κινητό που μετα την πενταετία θα θέλει αλλαγή μπαταρίας, το να βεβυλωσεις περιβάλλον με το να τοποθετήσεις χωρίς φορτίσεις, αλλά και χώρους ανακύκλωσης...Δεν νομίζω ότι στην παρούσα φάση είναι μια μελετημένη λύση. Πείτε μου Σας παρακαλώ αν στην Ελλάδα είχαμε όλοι μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο και αποφασίζαμε να το αλλάξουμε στον 7-8ετια, που θα κατέληγαν οι μπαταρίες αυτές.....που ξέρουμε όλοι μας πόσο τοξικές είναι. Απορώ γιατί κατακρινετε την τεχνολογία diesel, η οποία συνεχώς εξελίσσεται για είναι περιβαντολλογικά νόμιμη....
Άντε ΚΑΛΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΟΙ ΕΜΠΟΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡ!!! ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ, ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ... Ο ΜΕΛΙΓΟΥΡΑΚΟΣ Η ΧΑΡΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ ΛΕΜΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ!!!