Το ποσό των 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ σκοπεύει να δαπανήσει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια η Fiat Chrysler Automobiles, προκειμένου να αγοράσει τις λεγόμενες ρυθμιστικές πιστώσεις, ελαχιστοποιώντας έτσι το πρόστιμο που θα της επιβληθεί λόγω εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Ο αριθμός αυτός αποκαλύφθηκε από τον Οικονομικό Διευθυντή του ομίλου, Richard Palmer στις 3 Μαΐου κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές όπου συζητήθηκαν τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου της FCA. Συμπεριλαμβανομένων 600 εκατομμυρίων ευρώ που δαπανήθηκαν το 2018, η FCA είναι έτοιμη να δαπανήσει τουλάχιστον 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ από το 2018 έως το 2021για πρόστιμα εκπομπών και αγορές ρυθμιστικών πιστώσεων.
Βάση των λεγομένων του Palmer προς τους αναλυτές κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης η εικόνα της FCA είναι η εξής.
Μετά από διαπραγματεύσεις με την Tesla και άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, η FCA έχει δεσμεύσει 1,8 δισ. ευρώ για την αγορά ρυθμιστικών πιστώσεων για την τριετία, 2019-21
Φέτος η FCA θα επιβαρυνθεί με πρόστιμο συμμόρφωσης ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Αυτές οι δαπάνες θα είναι υψηλότερες το επόμενο έτος, αν και η συμφωνία με την Tesla αναμένεται να μετριάσει σημαντικά την αύξηση. Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος της FCA, Mike Manley είπε στους αναλυτές ότι χωρίς την εν λόγω συμφωνία με την Tesla, το κόστος θα ήταν κοντά στα 390 εκατομμύρια ευρώ το 2019.
Πέρυσι η FCA είχε ταμειακή δαπάνη για πληρωμές σχετικά με πρόστιμα περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ. Ο αριθμός αυτός, ο οποίος περιλαμβάνει τις ΗΠΑ, θα αυξηθεί ελαφρά φέτος.
Σύμφωνα με τους αναλυτές η FCA θα χάσει τον ρυθμιστικό στόχο των 91,8 γρμ. / χλμ. που αφορούν του ρύπους βάζοντάς την σε κίνδυνο ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ το 2021. Ωστόσο η συμφωνία που υπεγράφη με την Tesla μειώνει αρκετά τον κίνδυνο, αλλά ταυτόχρονα θα παίξει ρόλο το ποσό πετυχημένη θα είναι η αμερικανική μάρκα στις ευρωπαϊκές της πωλήσεις.
Τέλος όπως αναφέρουν τα μέσα του εξωτερικού από το 2017 η FCA έχει δαπανήσει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ σε ρυθμιστικές πιστώσεις, τις οποίες αγόρασε κυρίως από την Tesla.