Η γκάμα του Ford Kuga διαθέτει δύο ενδιαφέρουσες αλλά διαφορετικές μεταξύ τους εκδόσεις και αμφότερες «κλείνουν το μάτι» σε αυτούς που έχουν ως πρώτο στόχο την οικονομία. Ford Kuga diesel ή Plug-in υβριδικό με βενζίνη; Ας δούμε τι ισχύει για το καθένα.
Το Ford Kuga παίζει σε διπλό ταμπλό, αφού από τη μία στοχεύει στους αγοραστές των C-SUV, από την άλλη όμως δεν αφήνει αδιάφορους αυτούς των μεσαίων SUV. Δύο κατηγορίες στις οποίες περνάει ακόμα η «μπογιά» του diesel για αυτούς που θέλουν περισσότερη οικονομία, ωστόσο με τα Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα να συνδυάζουν βενζίνη και ηλεκτρισμό τα πράγμα περιπλέκεται την ίδια ώρα που η κατανάλωση μειώνεται ακόμα περισσότερο. Το Ford Kuga προσφέρει στην γκάμα του και τις δύο επιλογές, με τον 1,5 EcoBlue κινητήρα των 120 ίππων να βρίσκεται στη βάση της πετρελαιοκίνητης σειράς (υπάρχει και ο 2λιτρος με 150 και 190 ίππους) συνδυασμένος τόσο με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, όσο και με 8άρι αυτόματο. Την ίδια ώρα το Kuga PHEV έρχεται με 225 ίππους, «συστεγάζοντας» κάτω από το ίδιο αμάξωμα, όπως προαναφέραμε, έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 λτ. και έναν ηλεκτροκινητήρα.
Ελάχιστες διαφορές στην εμφάνιση
Από τη στιγμή που ουσιαστικά μιλάμε για το ίδιο μοντέλο οι εξωτερικές τους διαφορές είναι ελάχιστες. Μόνο αν παρατηρήσει κάποιος το πορτάκι στο μπροστά αριστερά φτερό ή το σηματάκι «Plug-in Hybrid» δεξιά στην πίσω πόρτα θα καταλάβει την κατά το ήμισυ ηλεκτρική του φύση, οπότε οι βασικές διαφορές εντοπίζονται στα κινητήρα σύνολα. Αυτό είναι άλλωστε και το ζητούμενο, αφού μιλάμε για οικονομία.
Κινητήρες: Οικονομικός ο diesel... «δεν καίει» το Plug-in
Το Kuga PHEV συνδυάζει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό 2,5 λτ κινητήρα κύκλου Aτκινσον με ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh (10,6 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα), η οποία φορτίζει σε 6 ώρες σε απλή πρίζα και σε 3,5 ώρες σε Ford Wall-Box. H συνδυαστική τους ισχύ αγγίζει τους 225 ίππους. Το μυστικό της επιτυχίας είναι η ηλεκτρική αυτονομία. Με μια πλήρη φόρτιση και ECO λειτουργία στη δοκιμή που πραγματοποιήσαμε καταφέραμε μέχρι και 70 χλμ., δηλαδή κινηθήκαμε με μηδενική κατανάλωση και μάλιστα σε ρεαλιστικές ταχύτητες (έως 135 χλμ./ώρα). Μετά και με δεδομένη τη συνεχόμενη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή το άφημα του γκαζιού και τη δυνατότητα φόρτισης από τον κινητήρα, η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 4,0 λτ./100 χλμ. Με μπαταρία και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή η κατανάλωση ήταν τριγύρω στα 3,5 λτ./100 χλμ.
Στην αντίπερα όχθη έχουμε τον 1,5 κινητήρα diesel με απόδοση 120 ίππων συνεργαζόμενο το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της Fοrd. Στην πράξη ο EcoBlue κινητήρας διακρίνεται για τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, που ορίζονται από τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, χωρίς ίχνος κροταλίσματος, το θετικό του τράβηγμα από χαμηλά και την επάρκεια ροπής στις μεσαίες στροφές. Στις περισσότερες περιπτώσεις το κιβώτιο αυτό προσφέρει ομαλές και σχετικά γρήγορες εναλλαγές, προσφέροντας παράλληλα και δεδομένη ευκολία κίνησης. Φτάνοντας στην κατανάλωση και κοιτώντας τους αριθμούς της δοκιμής, συγκριτικά με τη χειροκίνητη έκδοση η κατανάλωση είναι αυξημένη, από τα 6,5 λτ./100 χλμ. στα 7,2 λτ./100 χλμ, αριθμός σημαντικά πιο αυξημένος σε σχέση με το PHEV αδερφάκι του.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στο δρόμο: Aνεση σε κάθε έδαφος, απόλυτη ησυχία στο PHEV
Περνώντας στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς και αρχίζοντας από το Plug-in Kuga, το εντυπωσιακό είναι πως παρά το αυξημένο βάρος, λόγω μπαταρίας, όχι μόνο δεν έχει αντίκτυπο στη συμπεριφορά του σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις, αλλά το χαμηλό κέντρο βάρους, το πιο σφιχτό τιμόνι, η ST-Line ρύθμιση της ανάρτησης και οι στάνταρ τροχοί των 18 ιντσών (προσφέρεται μόνο στην έκδοση ST-Line X) σε ικανοποιούν κατά την οδήγηση. Ένα άλλο θετικό του Plug-in υβριδικού συνόλου εντοπίζεται κατά τη διάρκεια της κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, όπου στην ουσία επικρατεί απόλυτη ησυχία, αφού ο θόρυβος στα 130 χλμ./ώρα είναι μικρότερος και από της Mercedes S-Class, ενώ το βουητό στην επιτάχυνση δεν ενοχλεί.
Από εκεί και έπειτα, βάζοντας στο παιχνίδι και το πετρελαιοκίνητο Kuga με τον 1,5 λίτρων diesel κινητήρα, κυρίαρχο χαρακτηριστικό εξακολουθεί να είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, όπως και η καλή ηχομόνωση. Το σύστημα διεύθυνσης μεταφέρει γρήγορα και σωστά την πληροφόρηση, ενώ με τη βοήθεια και του ηλεκτρονικού του οπλοστασίου, θα στρίψει ουδέτερα με μικρές κλίσεις. Κλείνοντας να πούμε πως το Kuga ανταπεξήλθε και κατά την κίνησή του σε δύσκολα εδάφη όπως άμμο, λάσπη και χιόνι χάρη στα οδηγικά modes «Slippery» ή «Snow/Sand».
Η γνώμη μας
Το Kuga σε κάθε περίπτωση είναι από τις πιο αξιόλογες επιλογές της κατηγορίας, όντας κορυφαίο οδηγικά, ευρύχωρο, πρακτικό και φέροντας σύγχρονη τεχνολογία. Σαφώς το Plug-in υβριδικό κατεβάζει κατά πολύ την κατανάλωση σε σχέση με την επιλογή του diesel, ενω μπορεί να εισέλθει ελεύθερα στον δακτύλιο, τη στιγμή που αποφεύγει τα τέλη κυκλοφορίας. Από την άλλη, το αρχικό κόστος αγοράς του ορίζεται στις 45.715 ευρώ (με πλούσιο εξοπλισμό στην έκδοση ST-Line X), την ίδια ώρα που η diesel επιλογή με τον 1,5 κινητήρα των 120 ίππων και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο τιμάται από 36.136 ευρώ στο ίδιο εξοπλιστικό επίπεδο, ενώ ξεκινά από 31.863 ευρώ στην χαμηλότερη έκδοση Titanium. Κλείνοντας να σημειώσουμε πως αν μιλάμε για εταιρική χρήση, η Plug-in Hybrid έκδοση επωφελείται της μηδενικής φορολόγησης που σίγουρα είναι ένα ισχυρό δέλεαρ για επιχειρήσεις και επαγγελματίες.
Τα δύο αδέλφια μπαίνουν σε κόντρα.
- Οικονομικός ο diesel κινητήρας... «δεν καίει» το Plug-in.
-225 ίππους με CVT κιβώτιο το PHEV, 120 άλογα με 8άρι αυτόματο το diesel.
-Πιο φθηνό στην αγορά του το diesel, αλλά το PHEV γλιτώνει τα τέλη κυκλοφορίας, τον εταιρικό φόρο και μπαίνει ελεύθερα στον δακτύλιο
Εσύ ποιο θα αγόραζες;