- Ελλάδα: Περιλαμβάνονται όλα, ασφάλιση, service, συντήρηση και επισκευές
- Εξωτερικό: Μικρό όριο χλμ., μικρότερο μίσθωμα αλλά χωρίς καλύψεις
- Από 200 ευρώ ένα Panda στην Ελλάδα, από 100 ευρώ στο εξωτερικό
Ποιες διαφορές υπάρχουν στα συμβόλαια leasing ανάμεσα σε Ελλάδα και εξωτερικό;
Η πρακτική του leasing, ή αλλιώς η μακροχρόνια μίσθωση οχημάτων, αποτελεί μια δημοφιλή επιλογή το τελευταίο διάστημα που επιφέρει οφέλη για εταιρείες - επαγγελματίες και επιτρέπει στους χρήστες να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα των σύγχρονων οχημάτων χωρίς την ανάγκη για μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις ή μεγάλες αρχικές επενδύσεις και χωρίς να αντιμετωπίσουν το βάρος της αγοράς, της συντήρησης και της ασφάλειας του αυτοκινήτου.
Είναι όμως έτσι και στο εξωτερικό και ποιες είναι άλλες επιλογές έχει στην διάθεσή του ο πελάτης; Τι ισχύει με τα χιλιόμετρα / έτος και τι υπηρεσίες περιλαμβάνει συνήθως το leasing στο εξωτερικό;
Οι υπηρεσίες μακροχρόνιας μίσθωσης γίνονται στην χώρα μας ολοένα και πιο δημοφιλείς καθώς προσφέρουν λύσεις για εταιρείες και ελεύθερους επαγγελματίες. Οι περισσότερες εταιρείες leasing στην Ελλάδα προσφέρουν διάφορες δυνατότητες εξατομίκευσης κάθε συμβολαίου. Για παράδειγμα, προσφέρουν διάρκεια μίσθωσης από 36 έως 60 μήνες, όριο χιλιομέτρων ανά έτος από 15.000 χιλιόμετρα έως 25.000 χιλιόμετρα και δυνατότητα πληρωμής προκαταβολής ή όχι πριν την έναρξη του μισθώματος.
Το σημαντικότερο σε ό,τι έχει να κάνει με το συμβόλαιο είναι πως στο μίσθωμα περιλαμβάνεται η -συνήθως μικτή-ασφάλιση του αυτοκινήτου, τα έξοδα για την πλήρη συντήρησή του, την επισκευή του, αν αυτό απαιτείται, σε εξουσιοδοτημένους συντηρητές/επισκευαστές, τις αλλαγές ελαστικών του αυτοκινήτου αλλά και λοιπά έξοδα όπως τα τέλη κυκλοφορίας. Ουσιαστικά, ο μισθωτής ενός αυτοκινήτου στην Ελλάδα καλείται να πληρώσει μόνο το μηνιαίο μίσθωμα και τα καύσιμα που ο ίδιος καταναλώνει στην διάρκεια της μίσθωσης.
To leasing στο εξωτερικό
Το leasing αυτοκινήτου είναι μια υπηρεσία που έχει διαδοθεί στο εξωτερικό εδώ και αρκετά χρόνια. Το συμβόλαιο μεταξύ της εταιρείας leasing και του μισθωτή φτιάχνεται πάνω στις ίδιες βάσεις, αφού οι δύο πλευρές καλούνται να συμφωνήσουν στην διάρκεια της μίσθωσης και την καταβολή ή μη κάποιας προκαταβολής πριν την έναρξη του μισθώματος. Μια πρώτη διαφορά ωστόσο με την Ελλάδα είναι ότι οι πολλές εταιρείες στο εξωτερικό προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία στο όριο των χιλιομέτρων που μπορεί να κάνει ένα πελάτης, αφού η έρευνά μας έδειξε πως ο μισθωτής μπορεί να επιλέξει όριο χιλιομέτρων ακόμη και από 5.000 χλμ./χρόνο.
Η σημαντικότερη όμως διαφορά σε σχέση με τα περισσότερα συμβόλαια leasing στην Ελλάδα είναι πως στο εξωτερικό, η σύμβαση που υπογράφεται μεταξύ της εταιρείας leasing και του πελάτη δεν περιλαμβάνει πάντα τα έξοδα για την ασφάλιση του αυτοκινήτου, τα service του, την οδική βοήθεια, τις αλλαγές ελαστικών και τις επισκευές που μπορεί να τύχουν.
Αυτό συνεπάγεται πως στο εξωτερικό συναντούμε «γυμνά» συμβόλαια με πολύ χαμηλό μίσθωμα στα οποία προβλέπεται πως ο πελάτης είναι αυτός που είναι υπεύθυνος για την ασφάλιση του αυτοκινήτου, για την συντήρησή του και τις επισκευές του. Εάν φυσικά ο πελάτης το επιθυμεί μπορεί να επιλέξει να συμπεριλάβει στο μίσθωμα όλες τις παραπάνω καλύψεις ή κάποιες από αυτές, πληρώνοντας φυσικά υψηλότερο μηνιαίο μίσθωμα.
Το μηνιαίο μίσθωμα ενός Fiat Panda με ένα all-inclusive συμβόλαιο διάρκειας 48 μηνών με 20.000 χλμ./έτος και προκαταβολή 3.000 ευρώ υπολογίζεται σε 200 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Αν το μίσθωμα «έπεφτε» στα 100 ευρώ αλλά εσύ, ως πελάτης, έπρεπε να πληρώσεις για την ασφάλιση, το service, τα τέλη κυκλοφορίας και τις τυχόν επισκευές που θα μπορούσαν να προκύψουν, ποιο είδος συμβολαίου θα προτιμούσες; Το all-inclusive ή το «γυμνό»;