Όλα τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού: Έκπτωση έως 5.500€ (+vid)
121.006 Επισκέψεις στο άρθρο (5/6/2020)
Όλα τα κίνητρα, οι επιδοτήσεις και τα πλάνα της κυβέρνησης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Δείτε παραδείγματα με τις τιμές πριν και μετά την έκπτωση, καθώς επίσης και δοκιμές στην Ελλάδα, συγκριτικά και οδηγικά θέματα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε σήμερα, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, το πρόγραμμα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη στο Γκάζι, υπεγράφη από 19 φορείς και δύο υπουργεία η «Πράσινη Συμφωνία» για την Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης, με την υπόσχεση να γίνει πράξη το σχέδιο το συντομότερο δυνατό.Επιβεβαιώθηκαν όσα είχαμε δημοσιεύσει στο autotriti.gr, αφού το σχέδιο που ανακοινώθηκε υποστηρίζει επιδότηση που φτάνει έως και τις 5.500 ευρώ για την αγορά καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα, για την αγορά ή μίσθωση (leasing) ηλεκτροκίνητου Ι.Χ. ή επαγγελματικού θα προσφέρεται έκπτωση 15% επί της λιανικής τιμής του. Ως εκ τούτου, υπολογίζετε 1.500 ευρώ λιγότερα για κάθε 10.000 ευρώ στην τιμή, ήτοι ένα αυτοκίνητο αξίας 20.000 ευρώ έχει έκπτωση 3.000 ευρώ, ενώ εκείνο που κοστίζει 30.000 ευρώ έχει έκπτωση 4.500 ευρώ. Πιο κάτω υπάρχουν αναλυτικά παραδείγματα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα. Σε ό,τι αφορά τα ταξί η έκπτωση ισούται με το 25% της τιμής λιανικής για τα ηλεκτρικά και τα Plug-In υβριδικά, ήτοι 2.500 ευρώ για κάθε 10.000 ευρώ με «ταβάνι» τις 8.000 ευρώ.
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα απαλλάσονται από τέλη στάθμευσης (σ.σ. προφανώς εννοούνται τα παρκόμετρα) για 2 χρόνια, εξαιρούνται από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για την φόρτιση, ενώ από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% και στα νησιά το 70% του κόστους αγοράς ή μίσθωσης. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύσουν και για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε εταιρείες. Αναλύοντας λίγο την περίπτωση των εταιρικών οχημάτων, επιδοτείται και η απόκτηση υβριδικών (όχι μόνο ηλεκτρικών) οχημάτων και το επιπλέον ποσοστό έκπτωσης είναι αντίστοιχα 50% για ηλεκτρικά και 30% για υβριδικά επί της πραγματικής δαπάνης (π.χ. αν το μηνιαίο μίσθωμα είναι 300 ευρώ, θα εκπίπτουν 450 ή 390 ευρώ αντίστοιχα) και η παραχώρηση στον εργαζόμενο δεν θα φορολογείται ως παροχή σε είδος.
Επιπλέον της επιδότησης, όσοι επιθυμούν να αποσύρουν το παλιό τους αυτοκίνητο θα πριμοδοτούνται με 1.000 ευρώ έξτρα (2.500 ευρώ για τα ταξί), με το τελικό ποσό της επιδότησης για τα Ι.Χ. να ορίζεται στις 6.500 ευρώ. Τα μπόνους δεν σταματούν εδώ καθώς υπάρχει έξτρα επιδότηση 500 ευρώ για εγκατάσταση οικιακού φορτιστή (wallbox).
Το νέο σχέδιο περιλαμβάνει και τους 2 τροχούς με το όφελος για την αγορά ηλεκτρικού δικύκλου να ορίζεται στο 20% της λιανικής αξίας του με όριο τα 800 ευρώ, ενώ περιλαμβάνεται και ξεχωριστό σκέλος για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου, με την έκπτωση να αγγίζει το 40% επί της τελικής τιμής αγοράς με όριο και εδώ τα 800 ευρώ, ποσό που μπορεί να καλύψει μέχρι και το 50% της τελικής αξίας.
Καταλήγοντας, ο πρωθυπουργός ανέφερει ότι με τούτο το σχέδιο θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τις 10.000 ευρώ, κάνοντας την ηλεκτροκίνηση και τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά στο μέσο εισόδημα.
Εμείς έχουμε συγκεντρώσει όλα όλα πρέπει να ξέρετε για την ηλεκτροκίνηση και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που υπάρχουν στη χώρα μας στην ειδική, ξεχωριστή ιστοσελίδα του autotriti.gr!
Παραθέτουμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα για το πως θα διαμορφώνεται η τελική τιμή αγοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα, μετά την έκπτωση 15%:
- Peugeot e-208 από 25.414 ευρώ (αρχική αξία από 29.900 ευρώ)
- Opel Corsa-e από 27.183 ευρώ (αρχική αξία από 31.980 ευρώ)
- Audi e-tron 50 quattro από 62.109 ευρώ (αρχική αξία από 73.070 ευρώ)
- Mercedes EQC 400 4Matic από 68.595 ευρώ (αρχική αξία από 80.700 ευρώ)
- Nissan LEAF από 28.891 ευρώ (αρχική αξία από 33.990 ευρώ)
- BMW i3 από 35.105 ευρώ (αρχική αξία από 41.300 ευρώ)
- MINI Cooper SE από 28.815 ευρώ (αρχική αξία από 33.900 ευρώ)
- VW e-Golf από 29.070 ευρώ (αρχική αξία από 34.200 ευρώ)
- Skoda Citigoᵉ iV από 18.955 ευρώ (αρχική αξία από 22.300 ευρώ)
- VW e-up! από 19.805 ευρώ (αρχική αξία από 23.300 ευρώ)
- smart coupe EQ από 20.179 ευρώ (αρχική αξία από 23.740 ευρώ)
- smart cabrio EQ από 22.925 ευρώ (αρχική αξία από 26.970 ευρώ)
- smart forfour EQ από 20.783 ευρώ (αρχική αξία από 24.450 ευρώ)
Δοκιμές & οδηγικά θέματα |
---|
Διαβάστε ακόμη
- Κόστος service και εγγύηση μπαταριών
- Με πόσα ευρώ «γεμίζει» ένα ηλεκτρικό;
- FAQ: Απαντάμε στις πιο συχνές ερωτήσεις για τα ηλεκτρικά!
Συγκριτικά & Αγοραστικά θέματα |
---|
Ηλεκτρικό ή diesel: Opel Corsa-e Vs Peugeot 208 | DS 3 Crossback E-Tense Vs Hyundai Kona Electric |
VW ID.3 Vs Hyundai Kona electric | Peugeot 208: Βενζίνη ή ηλεκτρικό στα 130+ άλογα; |
Οπως εχω ξαναγραψει οταν πεσουν οι τιμες στα 14 χιλιαρικα και οι αντιπροσωπειες δινουν για τις μπαταριες 15 χρονια εγγυηση τοτε το συζηταμε(ζησε Μαη μου να φας τρυφυλι).Οσο για τις φοροαπαλαγες μετα τον δευτερο χρονο ερχονται τα φυστικια.Εχω και μια ερωτηση να κανω θελω με ηλεκτρικο αμαξι να παω απο την Αθηνα στις Σερρες που ειναι περιπου 600 χιλιομετρα αν ξεκινησω το πρωι θα εχω φθασει το βραδυ και ενδιαμεσα που θα κανω φορτισει σε μπακαλικο σε περιπτερο σε σουπερ μαρκετ σε βενζιναδικο που..
Τα κίνητρα είναι για αυτούς που είχαν ήδη την δυνατότητα να τα αγοράσουν όποτε ...... Εμείς άλλη φορά......
Έχουμε τόση δουλειά που τα χρήματα που κερδίζουμε τα βάζουμε σε σακούλες οπότε λέω ένα citigo βενζινη που χει γύρω στα 9 χιλιάρικα να το Ηλεκτροπληρώσω στα 18 χιλιαριακα περίπου. Τζάμπα πράμα! Πάντως με τα κίνητρα είναι σαν να μας το κάνουν δώρο..........τρέξε κόσμε να προλάβεις! !!!
φωταγραφικες διαταξεις για τους φιλους γερμανους... οτι χειροτερο μονο και μονο για το θεαθηναι και στη πραξη μηδενικο
Εγώ πάλι προτειμω την πετρελαιουμπα μου με τον πυκνό μαύρο καπνό σε κάθε γκαζια!!!! Όχι και 25.000 για έναν κουβά με μπαταρίες.....!!!!!
Με το παρακάτω δεν λέω όχι στα ηλεκτρικά. ΟΜΩΣ στη χώρα -τη μοναδική στην Ευρώπη- που επιβαλεί τελη κινητης τηλεφωνίας, το ερώτημα είναι αν μπορούμε να εμπιστευθούμε τις υποσχέσεις του σήμερα προκειμένου ο κάθε πολίτης να σχεδιάσει το αυριο βασισμένος σε κυβερνητικές εξαγγελίες. Ας χρησιμοποιήσουμε τη μέθοδο της απλουστεύσεως και της υπερβολής προκειμένου να εξάγουμε κάποια συμπεράσματα: ΕΣΤΩ ότι ΑΥΡΙΟ το πρωί ΟΛΑ τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ και δεν υπάρχει κανένα συμβατικό με βενζίνη ή πετρέλαιο. Από πού θα βρει το κράτος τα χρήματα τα οποία σήμερα αντλεί από τη βενζίνη, τα τέλη κυκλοφορίας, τους φόρους πολυτελειάς κλπ μιας και όλα τα αυτοκίνητα θα καταναλώνουν ρευμα? Oμοια, αν αυριο το πρωί το 50% είναι ηλεκτρικά, από που θα καλυφθεί η απώλεια του 50% που προέρχεται από τους σημερινούς φόρους??? Οπως αντιλαμβάνεστε το "ενδιαφέρον" για το περιβάλον δεν προσφέρει και εσοδα. Στης Γερμανίας τα ταμεία ναι, στης Ελλάδα όχι. Απαντήστε στο παραπάνω και θα διαπιστώσετε ότι η οικονομία που προσδοκά ένας υποψήφιος αγοραστής, η οποία σύμφωνα με το άρθρο θα ειναι της τάξεως του 80% , γρήγορα θα μηδενισθεί με την επιβολή ευφάνταστων φόρων για να αντισταθμιστεί η απώλεια που σας ανεφερα. Ειτε ας πούμε με" φόρο μπαταρίας" επειδή θα βγουν αλλες πιο ¨φιλικες" στο περιβαλον, ειτε με "φορο πολυτελειας καταναλωσης ηλεκτρικου ρευματος" επειδή οποιος καταναλωνει πολυ πρεπει και να πληρωνει, θα μπει ειδικός φόρος στο ρεύμα που καταναλώνεται για φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα αυξηθούν τα τεκμήρια κλπ κλπ. Επειδή όμως στην πραγματικότητα δεν προκειται αυριο το πρωι ολα τα αυτοκινητα να ειναι ηλεκτρικα, το "φορομπηξιμο" θα ερθει λιγο λιγο: Θα αυξηθεί λιγάκι στα παλιά- πάλι με τη δικαιολογία της "περιβαλοντικης ευαισθησίας" ότι μολύνουν το περιβαλον- αλλά θα "τσιμπήσουν" λίγο και τα κυκλοφορούντα ηλεκτρικα μιας και θα έχουν βγει άλλες μπαταρίες πιο ¨φιλικές¨στο περιβάλον. Εν ολίγοις αγαπητοί μου, με τόσες ¨περιβαλοντικές ευαισθησίες" που διαλαλούνται στη χώρα μας, θα περίμενε κανείς ότι η Ελλάδα είναι κράτος υπόδειγμα σε αυτό τον τομέα. Χμμμμμ....βγείτε εξω και κοιταξτε τους σκουπιδοτενεκεδες...... ειτε σπασμενοι , ειτε φουλαρισμένοι με τα σκουπιδια πεταμενα εδω και εκει. Πάτε μια βόλτα στο βουνο: Στις όμορφες πλαγιες, αναμεσα στα ευωδιαστά θυμάρια, τα σχίνα και τα πευκα πεταμένα κρεβάτια, πλυντηρια και ψυγεια.....
Πολύ περιορισμένα μοντέλα (δεν γνωρίζω αν υπάρχουν κ αλλά που δεν τα έχετε συμπεριλάβει), κυρίως μικρά και με τσουχτερή τιμή. Για τα 2 Γερμανικά θηρία με τιμή μετά έκπτωσης πάνω από 60.000 ευρώ, ουδέν σχόλιο. Προς τη σωστή κατεύθυνση οι εκπτώσεις, πολύ μεγάλο στοίχημα (πολύ όμως!) το δίκτυο φορτησης, όχι μόνο σε Αθήνα / Αττική, αλλά κ τις υπόλοιπες πόλεις ανα την χώρα.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο που να βάζω τέσσερα άτομα και τζιμπράγκαλα, να μπορώ να πηγαίνω αυθημερόν Θεσσαλονίκη-Αθήνα χωρίς υποχρεωτική διανυκτέρευση φόρτισης ή τετράωρες στάσεις στα κατουροπάρκινγκ και να κοστίζει 15000 € το πολύ. Τότε ναι, να δώσω το ντίζελ που τα κάνει όλα αυτά αγόγγυστα, οικονομικά, γρήγορα και σίγουρα
Με αυτές τις τιμές τα μόνα ηλεκτρικά που θα αγοράσει ο κόσμος είναι του τζαμπο. Καληνύχτα.
Έχω ντιζελ suv (το πιο καλοπουλημένο) αγορασμένο με 21.300 euro 6. Γεμίζει σε 2 λεπτά και έχει αυτονομία 1000 χλμ. Είναι οικονομικό 5.3 λ/100χλμ μεγάλο χωράει πολλά και έχω τελη 90 ευρω. Για ένα αμάξι τέτοιο σε ηλεκτρικό θέλω 45000 τουλάχιστον αυτονομια 200-300 χλμ και χρόνο φορτισης 5 ώρες. Μπαταρία μετά από 7-8 χρόνια γύρω στα 10.000 ευρώ. Μοιάζει να συμφέρει η αγορά αντίστοιχου ηλεκτρικού? Ερώτηση επίσης γιατί επιδοτεί τα υβριδικά για εταιρίες και δεν τα επιδοτεί για ιδιωτες. Θα καλοεβλεπα μια στροφή σε ιαπωνικό υβριδικό πχ τουοτα αν ερχόταν περίπου στα ίδια με αυτά που έδωσα για το suv. Γιατί τα έβγαλαν εκτός κάδρου?
Για ιδιωτες υπαρχει επιδοτηση σε υβριδικα και εαν ναι σε ποια υβριδικα ( plugin, mild, ...) ;
Απάντηση: Η επιδότηση αφορά ηλεκτρικά οχήματα
"AUTOTRITI" Τα Phev δεν είναι ηλεκτρικά?
ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΉ ΦΩΤΟ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΔΩΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΧΩΡΟ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΣΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ. Ο ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΤΕ, ΕΤΣΙ ΜΠΕΡΔΕΥΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ.