Επειδή ένα απλό νούμερο ταχύτητας εισόδου δεν δίνει όλη την πληροφορία, βαθμολογούμε με άριστα το 10 όλα τα C-SUV στην κορυφαία δοκιμασία ενεργητικής ασφάλειας, που πραγματοποιεί το Test Center του AutoΤρίτη.
«Σιγά, και τι έγινε; Πέρασε με 77 αντί με 76 ή 75 χλμ./ώρα, μικρή είναι η διαφορά» σχολιάζει ο κόσμος. Και όμως αυτό το 1 χλμ./ώρα όχι μόνο κάνει τη διαφορά μεταξύ της επιτυχημένης αποφυγής ενός κινδύνου και ατυχήματος, αλλά αποτελεί σημείο που οι κατασκευαστές επενδύουν εκατομμύρια ευρώ για να βελτιώσουν την οδική συμπεριφορά ενός μοντέλου κάτω από ξαφνικές συνθήκες πίεσης. Πλαίσιο, μεταξόνιο, μετατρόχια, αρχιτεκτονική και ρύθμιση της ανάρτησης, βάρος, κατανομή, κέντρο βάρους και φυσικά ελαστικά ενός αυτοκινήτου είναι καθοριστικοί παράγοντες, που ανάλογα με το κόστος εξέλιξής του μπορούν να κάνουν ένα αυτοκίνητο «μάγκα» ή να το ξεγυμνώσουν σε μια δοκιμασία, όπως αυτή της αποφυγής κινδύνου.
Για να γίνεται πιο κατανοητή η αξιολόγηση ενός μοντέλου στο ELK TEST αποφασίσαμε στο AutoΤρίτη Test Center να την αξιολογούμε με άριστα το 10. Φυσικά η επίδοσή του (ταχύτητα εισόδου σε χλμ./ώρα) αποτελεί το πιο σημαντικό κριτήριο, ωστόσο δεν είναι το μόνο. Στη δοκιμασία βλέπετε ο οδηγός απλά χειρίζεται το τιμόνι, δεν πατάει ούτε γκάζι, ούτε φρένο. Απλά καθοδηγεί το αυτοκίνητο στον ελιγμό που πραγματοποιεί. Ωστόσο, μπορεί ένα αυτοκίνητο να έχει μια Α ταχύτητα εισόδου και ο οδηγός να μην ιδρώνει καθόλου. Να εκτελεί τη διαδικασία με το… ένα χέρι που λέμε. Ένα άλλο αυτοκίνητο, μπορεί να πετυχαίνει την ίδια ταχύτητα εισόδου, αλλά με δραστική επέμβαση του ESP, με πολύ… «δράμα» και γενικά αγχώνοντας τον οδηγό. Πρέπει λοιπόν να αποτυπώνεται αυτό με κάποιο τρόπο. Γιατί η λειτουργία του ESP, η συμπεριφορά της ανάρτησης (αναπηδήσεις ή όχι), η αίσθηση του οδηγού και των άλλων 3 επιβατών (το ELK TEST γίνεται πάντα με πλήρες φορτίου ήτοι 4 άτομα και αποσκευές) κάνουν διαφορές.
Εμείς λοιπόν, στις επόμενες γραμμές -«οθονιές» αξιολογούμε τα μικρομεσαία SUV, την κατηγορία με την μεγαλύτερη απήχηση στον κόσμο, σύμφωνα με την Έκθεση Αυτοκινήτου του AutoΤρίτη, και σας παρουσιάζουμε τη βαθμολογία τους.
Το νέο Qashqai συνδύασε την αποτελεσματικότητα και τις ασφαλείς αντιδράσεις σε μια οριακή κατάσταση. Σχεδόν άριστα για την 3η γενιά του SUV της Nissan.
Κορυφαία επίδοση και με διαφορά για το νέο Nissan Qashqai, που έκανε ρεκόρ με 77 χλμ./ώρα. Απόλυτα ασφαλές και ελεγχόμενο, έμεινε εντός πορείας, παρά την αναλογικά μεγάλη ταχύτητα εισόδου. Πολύ καλές εντυπώσεις άφησε το αρχικό turn in στην πρώτη αλλαγή πορείας, με το ESP να παρεμβαίνει διακριτικά διορθώνοντας την υποστροφική τάση στη μεταφορά βάρους. Όχι τόσο άμεσο όσο το προηγούμενο, αλλά άκρως αποτελεσματικό και με premium αύρα. Ο πίσω αποφορτισμένος τροχός στην πρώτη δεξιά αλλαγή πορείας σηκώθηκε ελαφρά, κανείς από τους επιβάτες, ωστόσο, δεν ένιωσε ανασφάλεια, δείγμα της σιγουριάς που ενέπνεε το αυτοκίνητο.
Παρά το πιο «μαλακό» της setup αλλά και το αυξημένο της ύψος, η Mercedes GLA παρουσιάζει συγκλονιστική σταθερότητα στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου.
H νέα Mercedes GLA, το ανανεωμένο VW Tiguan, το Skoda Karoq και το νέο Renault Arkana έχουν καταφέρει ταχύτητα εισόδου 75 χλμ./ώρα, στοιχείο που τους δίνει αρκετά υψηλή βαθμολογία. Από εκεί και πέρα GLA και Tiguan παρουσιάζουν εξαιρετική σταθερότητα, εμφανίζουν άριστο έλεγχο από την ανάρτηση και ανάλογη λειτουργία από το ESP. Κερδίζουν με άνεση το 9άρι.Τo Karoq δεν έχει το ίδιο πειστικό τιμόνι και έχει πολύ δραστικό ΕSP. Από το Arkana δεν έλειψαν κάποιες αναπηδήσεις από τον πίσω άξονα με αποτέλεσμα, να χάνει μισό βαθμό, όπως και το Karoq. Και η BMW X1 αξιολογήθηκε με 8,5 χάρη στην καλή επίδοση (73,5 μετά από ποινή 1,5 χλμ./ώρα λόγω μεγαλύτερων των στάνταρ στη μεσαία έκδοση τροχών) και στη σπορτίφ συμπεριφορά της. Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ πάνω από το όριο «έγκρισης» από το AutoΤρίτη TEST CENTER.
Το ΕSP στο Kuga μπαίνει όσο ακριβώς χρειάζεται, τονίζοντας τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα του οικογενειακού SUV της Ford.
Το τιμόνι του Ford Kuga είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία, ενώ η ανάρτηση παρότι έχει αρκετή διαδρομή, ελέγχει άριστα τις κινήσεις του αμαξώματος. Επίσης, το ΕSP μπήκε όσο ακριβώς χρειαζόταν, τονίζοντας τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα του. Aνάλογα σχόλια ισχύουν και το Peugeot 3008, που την top επιδοσή του την κατάφερε εύκολα και άνετα χωρίς καθόλου δράμα. Το Toyota C-HR προσφέρει μια ιδιαίτερα σπορτίφ και allegra αίσθηση, στοιχεία που είδαμε στην πράξη με την ισορροπημένη του συμπεριφορας λόγω και της νέας TGNA πλατφόρμα της Toyota. Το τιμόνι ήταν άμεσο και ακριβές, αλλά ο εμπρός αποφορτισμένος τροχός έχανε την επαφή με το δρόμο, στοιχείο που αφαιρεί πόντους από την αξιολόγηση, παρά τα 73 χλμ./ώρα, όπως στα Kuga και 3008.
Με σύμμαχο το πολύ καλό πλαίσιο, το νέο Hyundai Tucson προσφέρει υψηλό αίσθημα ασφάλειας σε οδηγό και επιβάτες.
Με σύμμαχο το πολύ καλό πλαίσιο, το Hyundai Tucson ολοκλήρωσε επιτυχημένα τη διαδικασία έχοντας ταχύτητα εισόδου τα 72 χλμ./ώρα. Η κλίση συγκρατήθηκε, τάσεις αναπήδησης δεν εμφανίστηκαν, ενώ το ESP φρέναρε συνεχώς τους κατάλληλους τροχούς εξαφανίζοντας την υποστροφή τάση. Όλες οι προσπάθειες σε αυτήν την ταχύτητα ήταν επιτυχημένες και σε όλες οι τέσσερις τροχοί παρέμειναν συνεχώς σε επαφή με το οδόστρωμα., Αξιολογήθηκε με 7,5.
Στο Mitsubishi Eclipse Cross λόγω της μαλακής ανάρτησης νιώθεις τις μεταφορές του βάρους και βασίζεται στο ESP για να κρατηθεί στην πορεία. ΓιΆ αυτό και πήρε 7 παρότι στην οριακή του προσπάθεια είχε κατάτι μεγαλύτερη ταχύτητα εισόδου τόσο από το Tucson, όσο και από το Opel Grandland X (αναμένεται η ανανεωμένη του γενιά).
Στην τελευταία θέση της βαθμολογίας βρέθηκε το Volvo XC40, που σημείωσε τη μικρότερη ταχύτητα εισόδου και δεν ενέπνευσε απόλυτη ασφάλεια.
Στην τελευταία θέση βρέθηκε το Volvo XC40. Όχι μόνο γιατί σημείωσε τη μικρότερη ταχύτητα εισόδου, αλλά και γιατί σε όλη τη δοκιμασία δεν ενέπνευσε την απαραίτητη αίσθηση ασφάλειας. Πολύ ελαφρύ και με ελάχιστη πληροφόρηση τιμόνι, ενώ στην οριακή του προσπάθεια εμφάνισε έντονη υποστροφή καθώς το ESP μπήκε με καθυστέρηση. Γενικά έχει μια κάπως βαριά αίσθηση, που αποτελεί το αποτέλεσμα της βαριάς και όχι τόσο εξελιγμένης πλατφόρμας στην οποία στηρίζεται.