Η Mazda δείχνει τις δυνατότητες της έκδοσης AWD του δημοφιλούς CX-5 σε οδήγηση στην παγωμένη επιφάνεια της λίμνης Βαϊκάλης.
Mazda: 100 χρόνια, 25+1 ρεκόρ & επιτυχίες
2.430 Επισκέψεις στο άρθρο (29/4/2020)
Η Mazda συμπληρώνει έναν αιώνα ζωής και το γιορτάζει κάνοντας μία αναδρομή στο παρελθόν, παρουσιάζοντας 26 σημαντικές στιγμές που χαρακτήρισαν την ιστορία της.
Όλα ξεκίνησαν το 1931, όταν το τρίκυκλο φορτηγό με την ονομασία Mazda-Go έκανε την εμφάνισή του. Η Toyo Kogyo Co., όπως ονομαζόταν τότε η Mazda, έμελλε να γίνει μία αυτοκινητοβιομηχανία με παραγωγή πάνω από 50εκ. αυτοκίνητα και στόχο να ξεπεράσει τα 2εκ. ετήσιας παραγωγής μέχρι το 2024. Μέχρι τότε όμως, η εταιρεία κάνει αναδρομή στο παρελθόν της και φέρνει στη μνήμη της 26 στιγμές σημαντικών επιτευγμάτων.
Αναλυτικά οι 25+1 στιγμές
1936
Η Mazda διοργανώνει μία περιοδεία στην Ιαπωνία 2.700 χιλιομέτρων (από την Kagoshimaστο Τόκιο) με στόχο την προώθηση των 5 μοντέλων του Mazda-Go (type KC και DC). Το 1940 η Mazda θα παρουσίαζε και το πρώτο της πρωτότυπο επιβατικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος δεν επέτρεψε στο τετράθυρο αυτό σεντάν να περάσει στην παραγωγή.
1945
Η Mazda ξεκινά στη Χιροσίμα, την παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων, τέσσερεις μόλις μήνες μετά την έκρηξη της ατομικής βόμβας στην πόλη.
1960
Η εταιρεία εισέρχεται και στην παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων με το Mazda R360 Coupé. Το 2+2 coupe, την πρώτη μόλις χρονιά της κυκλοφορίας του, επιτυγχάνει ένα μερίδιο της τάξης του 65% στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των microcars και ένα 15% αντίστοιχα, στη συνολική αγορά αυτοκινήτων της Ιαπωνίας.
1967
Παρουσιάζεται το Mazda Cosmo / 110S, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με περιστροφικό κινητήρα Wankel διπλού ρότορα. Το Cosmo ήταν επίσης και το πρώτο αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα που έλαβε μέρος και ολοκλήρωσε τον μαραθώνιο αγώνα των 84 ωρών, στην περίφημη πίστα του Nürburgring, τερματίζοντας στην 4η θέση το 1968.
1970
Η Mazda κατασκευάζει το 100.000ο αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα. Η βιομηχανία από τη Χιροσίμα έφτασε εκείνη τη χρονιά να έχει πουλήσει σχεδόν 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, pick-ups και vans, με τον μοναδικό αυτό κινητήρα.
1973
Στη Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκυο, η Mazda παρουσιάζει το διαστημικό Mazda CVS Personal Car.
1977
Δύο Mazda 323 ταξιδεύουν επί 40 μέρες για 15.000χλμ. από τη Χιροσίμα στην διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης, πρακτικά χωρίς καμία βλάβη, εκτός από μερικά κλαταρίσματα.
1978
Παρουσιάζεται το Mazda RX-7, το πλέον δημοφιλές μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα στην ιστορία. Την ίδια χρονιά ένα τροποποιημένο RX-7 καταρρίπτει το ρεκόρ ταχύτητας (296χλμ/ώρα.) για την κατηγορία του, στην περιοχή του Bonneville Salt Flats.
1980s
Το RX-7 ξεπερνά τις 100 νίκες σε αγώνες του Αμερικανικού πρωταθλήματος IMSA, πολύ περισσότερες από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο με εμβολοφόρο κινητήρα, κυριαρχώντας στην κατηγορία GTU (κάτω των 2.5λ.) και φτάνει τις 12 συνεχόμενες νίκες στον αγώνα των 24ωρών της Daytona, από το 1982 έως το 1993. Το 1986, ένα RX-7 δεύτερης γενιάς σημειώνει νέο ρεκόρ ταχύτητας στην κατηγορία του με 383.7χλμ./ώρα. στην πίστα της Bonneville.
1989
Η Mazda παρουσιάζει το MX-5. Το αυτοκίνητο κατάφερε να χαρακτηριστεί ιδιαίτερα δημοφιλές και επίσης να γίνει το μοντέλο παραγωγής με τις περισσότερες αγωνιστικές συμμετοχές.
1990
Έξι αυτοκίνητα Mazda (626, 323 και E2200 van) ξεκινούν από την Ιαπωνία για να φτάσουν οδικώς στα κεντρικά της Mazda Ευρώπης στο Λεβερκούζεν, αυτή τη φορά διασχίζοντας την τότε Σοβιετική Ένωση.
1991
Το Mazda 787B κερδίζει τον περίφημο αγώνα των 24ωρών του LeMans. Η νίκη αυτή θα ήταν και η πρώτη για Ιαπωνική μάρκα, και η μοναδική για αυτοκίνητο με μη εμβολοφόρο κινητήρα.
1993
Παρουσιάζεται το Mazda Xedos 9 το μοναδικό μοντέλο παραγωγής με κινητήρα που λειτουργούσε βάσει της θεωρίας του κύκλου του Miller.
1995
Ένα τροποποιημένο RX-7 τρίτης γενιάς καταρρίπτει ένα ακόμα ρεκόρ ταχύτητας στην πίστα της Bonneville, επιτυγχάνοντας ανώτατη ταχύτητα 389χλμ./ώρα.
2000
Το βιβλίο των Ρεκόρ Guinness ανακηρύσσει επίσημα τοMX-5 ως το best-selling διθέσιο σπορ αυτοκίνητο της ιστορίας με πωλήσεις που έφταναν τις 532.000 μονάδες.
2004
Τη σκυτάλη του προκατόχου του παραλαμβάνει το Mazda RX-8, καταρρίπτοντας πάνω από 40 φορές το ρεκόρ ταχύτητας της FIA στην πίστα στο Papenburg της Β.Δ. Γερμανίας.
2011
Παρουσίαση της τεχνολογίας Skyactiv.
2013
Μερικά Mazda3 νέας γενιάς, θα επαναλάβουν το ταξίδι Ιαπωνία-Γερμανία μέσω Ρωσίας, Λευκορωσίας και Πολωνίας.
2013
Ακόμα ένα ρεκόρ στο βιβλίο Guinness, με την μεγαλύτερη παρέλαση αυτοκινήτων Mazda. 683 MX-5 έλαβαν μέρος στην εκδήλωση στο Lelystad της Ολλανδίας, καταρρίπτοντας το ρεκόρ του 2010 με 459 MX-5 που συγκεντρώθηκαν στοEssen, στη Γερμανία.
2014
Το Mazda6 αναδεικνύει τα προτερήματα των κινητήρων Skyactiv-D, συντρίβοντας το προηγούμενο ρεκόρ μέσης ωριαίας ταχύτητας σε ένα 24ωρο (221.1χλμ./ώρα. 209.8χλμ./ώρα.) αλλά και άλλα ρεκόρ της FIA για κινητήρες turbodiesel 2.0-2.5 λίτρων.
2014
Οι φίλοι της Mazda καταρρίπτουν ένα ακόμα ρεκόρ της μεγαλύτερης συγκέντρωσης αυτοκινήτων MX-5 σε μία και μοναδική εκδήλωση. 1.934 roadster από ολόκληρη την Β.Αμερική συγκεντρώθηκαν για να παρακολουθήσουν μία έκθεση αυτοκινήτων στην πίστα της Mazda στην πόλη Salinas, της Καλιφόρνια.
2016
Ένα MX-5 τέταρτης γενιάς με τον αριθμό 1.000.000 βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου Νο1 στην Ujinaτης Χιροσίμα και συγκέντρωσε τις υπογραφές 200.000 περίπου, φανατικών οπαδών του.
2018
Ένα ακόμη ιστορικό ορόσημο για τη μάρκα είναι και η παραγωγή του Ιαπωνικού εργοστασίου που έφτασε τα 50εκατομμύρια αυτοκίνητα. Στόχος της Mazda είναι να αυξήσει την ετήσια παραγωγική της δυνατότητα στα 2 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το 2024.
2018
Η Mazda δείχνει τις δυνατότητες της έκδοσης AWD του δημοφιλούς CX-5 σε οδήγηση στην παγωμένη επιφάνεια της λίμνης Βαϊκάλης, και γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής που λαμβάνει επίσημη άδεια για δοκιμές στη Σιβηρία.
2019
Ένα MX-5 πρώτης γενιάς σπάει το ρεκόρ κίνησης σε δρόμο με τις περισσότερες στροφές σε 12 ώρες οδήγησης. Οι 2.900 στροφές που διέσχισε μέσα σε μία βροχερή νύχτα στην περιοχή Kaunertal Glacier Road στις Αυστριακές Άλπεις είναι σχεδόν διπλάσιες από την προηγούμενη επίδοση.
2019
Λανσάρισμα του βενζινοκινητήρα μαζικής παραγωγής Skyactiv-X.
...πάρε ρότορα, πάρε ρότορα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!