Με 116 PS & κατανάλωση 2,9 λτ. το νέο υβριδικό Toyota Yaris
65.632 Επισκέψεις στο άρθρο (15/1/2020)
Στα πλαίσια του φόρουμ ΚΕΝ SHI KI της Toyota στο οποίο βρισκόμαστε προσκεκλημένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας αποκαλύφθηκαν επίσημες πληροφορίες για το ολοκαίνουργιο υβριδικό σύνολο της νέας γενιάς του Yaris. Μάθετε πόσο «καίει» και τι ρύπους εκπέμπει.
Η πολυαναμενόμενη, νέα γενιά του Toyota Yaris δεν θα μπορούσε να λείπει από το φόρουμ «ΚΕΝ SHI KI» της ιαπωνικής εταιρείας που πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή στο Αμστερνταμ. Ανάμεσα στις παρουσιάσεις των νέων μοντέλων και τις ανακοινώσεις της Toyota για το λανσάρισμα της νέας εταιρείας KINTO, ήρθαν στο φως της δημοσιότητας και νέες τεχνικές πληροφορίες για το ολοκαίνουργιο υβριδικό σύνολο που θα κοσμεί τη γκάμα του μικρού best seller της μάρκας.
Υπενθυμίζουμε πως, σύμφωνα με όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα, το 4ης γενιάς υβριδικό σύστημα του νέου Yaris διαθέτει ολοκαίνουργια μέρη και υπόσχεται 15% μεγαλύτερη ισχύ σε συνδυασμό με 20% μειωμένη κατανάλωση. Ο τρικύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1,5 λτ. που λειτουργεί σε κύκλο Ατκινσον έχει θερμοδυναμική απόδοση της τάξης του 40%. Εντελώς νέο είναι το υβριδικό σύστημα μετάδοσης, που λανσάρει μια νέα, διπλού άξονα, κατασκευή που το καθιστά 9% πιο compact σε διαστάσεις. Ο 580V ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 59 kW και ροπή 141 Nm και έχει όριο περιστροφής 17.000 σ.α.λ., +4.000 σ.α.λ. σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο. Στο νέο Yaris η δυνατότητα ηλεκτροκίνησης υπάρχει μέχρι τα 130 χλμ./ώρα, ενώ στην Τoyota υπόσχονται πως το 80% της μετακίνησης μπορεί να γίνει με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Μερικά από τα παραπάνω επιβεβαιώθηκαν σήμερα καθώς, όπως μάθαμε, η ισχύς του νέου υβριδικού συνόλου ορίζεται στους 116 ίππους με τη μάρκα να υπόσχεται κατανάλωση 2,9 λτ./100 χλμ.. Όσον αφορά στους ρύπους τώρα, η Toyota ανακοινώνει αρχικά 64 γρ./χλμ. CΟ2. Σημειώστε βέβαια ότι η κατανάλωση και οι ρύποι έχουν υπολογιστεί βάσει του παλαιότερου προτύπου NEDC, οπότε με το νεότερο (WLTP) αναμένονται κατάτι υψηλότερες τιμές, ενώ αναμένεται η τελική οριστικοποίηση των παραπάνω τιμών.
Καταλήγοντας, αξίζει να αναφερθεί ότι το υβριδικό Yaris λανσάρει νέα μπαταρία ιόντων-λιθίου, που αντικαθιστά αυτή του νικελίου μετάλου-υδριδίου και η οποία παρότι διατηρεί την ίδια χωρητικότητα (0,94 kWh) και τις ίδιες διαστάσεις, είναι 27% ελαφρύτερη. Νέα είναι και η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου με αυξημένη ικανότητα ψύξης των τρανζίστορ και δυνατότητα πραγματοποίησης άνω των 10.000 υπολογισμών ανά δευτερόλεπτο.
Το νέο Toyota Yaris θα πατήσει τους τροχούς του στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο του 2020.
Προσωπικά δεν με απασχολεί καθόλου το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας στα υβριδικά της Toyota. Έχει 11 χρόνια εγγύηση για την μπαταριά με όριο χιλιομέτρων τις 255000 χιλιαδες χιλιόμετρα.Στην Αγγλία το όριο είναι 15 έτη. Αυτό δεν σημαίνει ότι στις 255000 χιλιάδες χλμ θα βγει οff. Μετά τα 6 έτη εγγύησης ανανεώνεται αυτή για ένα έτος ή για 15000 χλμ οποίο έρθει πρώτο. Αν στο 8 έτος ας πούμε σου κάνουν τον ετήσιο έλεγχο και δεν έχεις περάσει τις 15000χλμ και η μπαταρία έχει θέμα την αλλάζουν. Το κόστος αντικατάστασης με εργατικά για yaris είναι λίγο πάνω από 2000€ αυτήν την στιγμή. Κάποιος που θα πάρει yaris τώρα δεν έχει λόγο να φοβάται πόσο θα κάνει η μπαταρία σε 11 χρόνια. Στους ταξιτζήδες που τα κάνουν μαζεμένα η πρώτη μπαταρία βγάζει από 400000 χλμ έως 500000 χλμ. Παίζουν πολλοί παράγοντες ομως ρόλο στο ποσό θα αντεξει η μπαταρία. Οι χειρότερες συνθήκες για τα υβριδικά είναι οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Στο Φοινιξ της Αριζόνα ας πούμε (ψάξτε να δείτε την μέση θερμοκρασία καλοκαιριού) που οι θερμοκρασίες είναι επιπέδου Σαχάρα ο μέσος όρος χλμ αντικαταστασης μπαταριών είναι 260000 χλμ. Επίσης η καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου ευνοεί την διάρκεια ζωής της μπαταριά. Έχει τύχει περίπτωση να βγει off μπαταρία με 80000χλμ 10 ετιας γιατί ο ιδιοκτήτης το χρησιμοποιούσε αραιά και που. Επίσης παίζει ρόλο αν καπνίζεις μέσα στο αυτοκινητο γιατί δημιουργείται φιλμ νικοτίνης, πισσας κλπ στην μπαταρία με αποτέλεσμα να μην ψύχεται καλά. Εάν βάζεις κατοικίδιο στο αυτοκίνητο και απο τις τρίχες του βουλώνει η οπή εισαγωγής αέρα αλλά εσύ δεν καθαρίζεις συχνάβτο φιλρεο επίσης δεν ψύχεται σωστα και θα επηρεάσει την διάρκεια ζωής της. Αυτα κούρασα.
...2.9 lt/100km ειναι σιγουρα μια πολυ καλη επιδοση. Ομως απο μονο του δεν λεει τιποτα. Εχει μεν περιπου 35% οικονομια σε σχεση με το 1500αρι των 111 ιππων το οποιο καιει 4.6 lt/100km, ομως ποσο παραπανω θα κοστιζει? Η μπαταρια ποσο διαρκει και ποσο κοστιζει η αντικατασταση της? Η Toyota καλα κανει και διαφημιζει τα δυνατα του σημεια, να πουλησει θελει, ομως εμεις για να εχουμε ολοκληρωμενη εικονα θα πρεπει να γνωριζουμε ολες τις παραμετρους.
Για να υπερθεματίσω, τα υβριδικά και, κυρίως, τα ηλεκτρικά έχουν υψηλότερη, λίγο εώς αρκετά, τιμή αλλά σε άμεση σύγκριση αυτό αντισταθμίζεται από το χαμηλότερο, λίκγο εώς πολύ, κόστος 'καυσίμου'. Ο παράγοντας που λείπει από την εξίσωση είναι οι μπαταρίες - τι ορίζοντα ζωής έχουν και πόσο εύκολο είναι να αντικατασταθοπυν και με τι κόστος (άλλο το κόστος μπαταρίας άλλο η ευκολία και τα εργατικά της αλλαγής, αυτά δεν τα λένε ποτέ). Παράλληλα τι γίνεται με την αξία μεταπώλησης? Υποθπέτω (χωρίς να γνωρίζω όμως) ότι για τα 3-4 χρόνια θα κρατάνεβκαλύτερη αξία από τα συμβατικά (λόγω θεωρητικά μικρότερης φθοράς των ηλεκτρικών μερών σε σχέση με τα μηχανικά) αλλά μετά τα 5-6 χρόνια θα πέφτει κατακόρυφα (και λόγω επικείμενης αλλαγής μπαταριών και λόγω γήρανσης των ηλεκτρικών που θα χρήζουν αντικατάστασης). Στην Ελλάδα που ο μέσος χρόνος μεταπώλησης είναι πάνω από 6-7 χρόνια, αυτό μπορεί να είναι κρισιμότατο ζήτημα. Τέλος, τι γίνεται με την εγγύηση (εάν γνωρίζει κάποιος ας πει) - προσωπικά δεν πρόκειται ποτέ να αγοράσω ειδικά ηλεκτρικό όχημα (στα υβριδικά το πρόβλημα είναι πολύ μικρότερο) που δεν δίνει εγγύηση τουλάχιστον 7-8 χρόνια για τις μπαταρίες (φανταστείτε να αγοράσεις μικρομεσαίο ηλεκτρικό με 30-35.000 και στα τρια χρόνια να βγουν off οι μπαταρίες , μιλάμε για κάποια χιλιάρικα για πλάκα...).
Προσωπικά δεν με απασχολεί καθόλου το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας στα υβριδικά της Toyota. Έχει 11 χρόνια εγγύηση για την μπαταριά με όριο χιλιομέτρων τις 255000 χιλιαδες χιλιόμετρα.Στην Αγγλία το όριο είναι 15 έτη. Αυτό δεν σημαίνει ότι στις 255000 χιλιάδες χλμ θα βγει οff. Μετά τα 6 έτη εγγύησης ανανεώνεται αυτή για ένα έτος ή για 15000 χλμ οποίο έρθει πρώτο. Αν στο 8 έτος ας πούμε σου κάνουν τον ετήσιο έλεγχο και δεν έχεις περάσει τις 15000χλμ και η μπαταρία έχει θέμα την αλλάζουν. Το κόστος αντικατάστασης με εργατικά για yaris είναι λίγο πάνω από 2000€ αυτήν την στιγμή. Κάποιος που θα πάρει yaris τώρα δεν έχει λόγο να φοβάται πόσο θα κάνει η μπαταρία σε 11 χρόνια. Στους ταξιτζήδες που τα κάνουν μαζεμένα η πρώτη μπαταρία βγάζει από 400000 χλμ έως 500000 χλμ. Παίζουν πολλοί παράγοντες ομως ρόλο στο ποσό θα αντεξει η μπαταρία. Οι χειρότερες συνθήκες για τα υβριδικά είναι οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Στο Φοινιξ της Αριζόνα ας πούμε (ψάξτε να δείτε την μέση θερμοκρασία καλοκαιριού) που οι θερμοκρασίες είναι επιπέδου Σαχάρα ο μέσος όρος χλμ αντικαταστασης μπαταριών είναι 260000 χλμ. Επίσης η καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου ευνοεί την διάρκεια ζωής της μπαταριά. Έχει τύχει περίπτωση να βγει off μπαταρία με 80000χλμ 10 ετιας γιατί ο ιδιοκτήτης το χρησιμοποιούσε αραιά και που. Επίσης παίζει ρόλο αν καπνίζεις μέσα στο αυτοκινητο γιατί δημιουργείται φιλμ νικοτίνης, πισσας κλπ στην μπαταρία με αποτέλεσμα να μην ψύχεται καλά. Εάν βάζεις κατοικίδιο στο αυτοκίνητο και απο τις τρίχες του βουλώνει η οπή εισαγωγής αέρα αλλά εσύ δεν καθαρίζεις συχνάβτο φιλρεο επίσης δεν ψύχεται σωστα και θα επηρεάσει την διάρκεια ζωής της. Αυτα κούρασα.
...2.9 lt/100km ειναι σιγουρα μια πολυ καλη επιδοση. Ομως απο μονο του δεν λεει τιποτα. Εχει μεν περιπου 35% οικονομια σε σχεση με το 1500αρι των 111 ιππων το οποιο καιει 4.6 lt/100km, ομως ποσο παραπανω θα κοστιζει? Η μπαταρια ποσο διαρκει και ποσο κοστιζει η αντικατασταση της? Η Toyota καλα κανει και διαφημιζει τα δυνατα του σημεια, να πουλησει θελει, ομως εμεις για να εχουμε ολοκληρωμενη εικονα θα πρεπει να γνωριζουμε ολες τις παραμετρους.
Για να υπερθεματίσω, τα υβριδικά και, κυρίως, τα ηλεκτρικά έχουν υψηλότερη, λίγο εώς αρκετά, τιμή αλλά σε άμεση σύγκριση αυτό αντισταθμίζεται από το χαμηλότερο, λίκγο εώς πολύ, κόστος 'καυσίμου'. Ο παράγοντας που λείπει από την εξίσωση είναι οι μπαταρίες - τι ορίζοντα ζωής έχουν και πόσο εύκολο είναι να αντικατασταθοπυν και με τι κόστος (άλλο το κόστος μπαταρίας άλλο η ευκολία και τα εργατικά της αλλαγής, αυτά δεν τα λένε ποτέ). Παράλληλα τι γίνεται με την αξία μεταπώλησης? Υποθπέτω (χωρίς να γνωρίζω όμως) ότι για τα 3-4 χρόνια θα κρατάνεβκαλύτερη αξία από τα συμβατικά (λόγω θεωρητικά μικρότερης φθοράς των ηλεκτρικών μερών σε σχέση με τα μηχανικά) αλλά μετά τα 5-6 χρόνια θα πέφτει κατακόρυφα (και λόγω επικείμενης αλλαγής μπαταριών και λόγω γήρανσης των ηλεκτρικών που θα χρήζουν αντικατάστασης). Στην Ελλάδα που ο μέσος χρόνος μεταπώλησης είναι πάνω από 6-7 χρόνια, αυτό μπορεί να είναι κρισιμότατο ζήτημα. Τέλος, τι γίνεται με την εγγύηση (εάν γνωρίζει κάποιος ας πει) - προσωπικά δεν πρόκειται ποτέ να αγοράσω ειδικά ηλεκτρικό όχημα (στα υβριδικά το πρόβλημα είναι πολύ μικρότερο) που δεν δίνει εγγύηση τουλάχιστον 7-8 χρόνια για τις μπαταρίες (φανταστείτε να αγοράσεις μικρομεσαίο ηλεκτρικό με 30-35.000 και στα τρια χρόνια να βγουν off οι μπαταρίες , μιλάμε για κάποια χιλιάρικα για πλάκα...).
Δεν μας απασχολεί το θέμα,πάμε παρακάτω.
Μην Ξεχνάμε βέβαια ότι η κατανάλωση αυτή ισχύει αποκλειστικά για αστική χρήση !!!!