Από τη στιγμή που μια ομάδα φοιτητών φτιάχνει ένα ηλεκτρικό supercar 900 ίππων χρησιμοποιώντας δύο κινητήρες από ασανσέρ, γιατί γίνεται τόσος ντόρος για την υβριδική LaFerrari;
Με δύο κινητήρες ασανσέρ
4.381 Επισκέψεις στο άρθρο (27/4/2015)
Από τη στιγμή που μια ομάδα φοιτητών φτιάχνει ένα ηλεκτρικό supercar 900 ίππων χρησιμοποιώντας δύο κινητήρες από ασανσέρ, γιατί γίνεται τόσος ντόρος για την υβριδική LaFerrari; Μήπως οι εταιρείες είναι …τσάμπα μάγκες και έπρεπε να πωλούν φθηνότερα τα ηλεκτρικά τους μοντέλα; Εσείς τι λέτε;
Είδες το ηλεκτροκίνητο supercar που έφτιαξαν φοιτητές; 900 άλογα και 0-100 χλμ./ώρα σε κάτω από 3 δευτερόλεπτα. Μισό λεπτό όμως, πώς γίνεται να χρειάζεται η Ferrari όλη της την παράδοση, όλη της την τεχνογνωσία για να φτιάξει ένα μοντέλο αντίστοιχων επιδόσεων όταν μερικοί φοιτητές το φτιάχνουν από μόνοι τους; Μήπως κάποιος μας δουλεύει;Το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο δεν ξεκίνησε να αντικαταστήσει τα μοντέλα με κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου. Η λογική είναι να μηδενίσει τους ρύπους στις πόλεις, προσφέροντας καθαρή, φθηνή και αθόρυβη μετακίνηση. Βέβαια, σε χώρες όπως η Ελλάδα που δεν εστιάζουν στην «καθαρή» ενέργεια, αυτό απλά διώχνει το πρόβλημα από τις πόλεις και το μεταφέρει –για παράδειγμα- στην Πτολεμαΐδα, εκεί που γίνεται η εξόρυξη του λιγνίτη που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ρεύματος.Εταιρείες όπως η Nissan και η BMW ήδη διαπρέπουν στο θέμα των ηλεκτρικών – υβριδικών οχημάτων. Και μέχρι εδώ όλα καλά. Όμως πόσο δύσκολο είναι να φτιάξει κανείς ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Πώς το έκαναν οι φοιτητές και μάλιστα τόσο καλά;Βλέπεις -αντίθετα με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης- τα ηλεκτροκίνητα χρειάζονται απλά ένα ή περισσότερα ηλεκτρικά μοτέρ. Εν τω μεταξύ, η Ferrari πρέπει για να πιάσει τα 900 άλογα να καθίσει να σχεδιάσει ένα μοτέρ που καίει βενζίνη από το μηδέν. Επιπλέον, εκτός από την ισχύ το μοτέρ αυτό πρέπει να έχει και ένα σωρό άλλα χαρακτηριστικά, όπως ο τρόπος λειτουργίας και παράδοσης της ισχύος, ο ήχος, το εύρος στροφών, ακόμη και το πόσο καλαίσθητο δείχνει.Πρέπει σε αυτό το τόσο πολύπλοκο μοτέρ μετά να φτιάξει και να κουμπώσει ένα κιβώτιο ταχυτήτων, επτά, οκτώ, εννιά σχέσεων με έναν ή δύο συμπλέκτες, αυτόματο ή μηχανικό που να αλλάζει σχέση πριν ανοιγοκλείσεις τα μάτια σου, να ανεβάζει στροφές όσο κατεβάζεις και να μπορεί να λειτουργήσει σε πίστα και στο δρόμο με την ίδια αποτελεσματικότητα.Το κόστος και η τεχνολογία μόνο για το μοτέρ και το κιβώτιο είναι απίστευτα. Τίποτα από αυτά δεν απαιτούνται σε ένα ηλεκτροκίνητο supercar. Μερικοί φοιτητές ξηλώνουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ από ασανσέρ, τα ταιριάζουν σε καθέναν από τους πίσω τροχούς και τέλος. Έτοιμα μοτέρ που αγοράζει κανείς στο εμπόριο. Δεν χρειάζεται ούτε μελέτη, ούτε εξέλιξη ούτε φυσικά το πολύπλοκο σασμάν για να λειτουργήσουν.Ένας ροοστάτης σε θέση γκαζιού ρυθμίζει την ένταση του ηλεκτρικού και οι ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν ροπή, και μάλιστα σταθερά, από μηδέν «στροφές». 900 άλογα και μάλιστα συνεχόμενα. Οι επιδόσεις έρχονται εύκολα και το μόνο που μένει είναι να χτίσεις με μπαταρίες το υπόλοιπο αμάξι, για να έχεις μία αξιοπρεπή αυτονομία, με τα 300 χιλιόμετρα εμβέλειας να σε κάνουν να καυχιέσαι. Σιγά τη μαγκιά.Μήπως λοιπόν να μην συγκρίνουμε κατορθώματα ηλεκτροκίνητων μοντέλων με τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης; Και τελικά αν όλα τα μηχανικά τους μέρη είναι έτοιμα, μήπως να ήταν και λίγο φθηνότερα; Μήπως; Εσείς τι λέτε;Μήπως να πάρω καλύτερα …ασανσέρ;
Εννοείται πως τα πάντα όλα ενός ηλεκτροκινητήρα είναι φθηνότερα από έναν κλασσικό κινητήρα.Είναι σαν να λέμε έχεις μία τρίχα στα μαλλιά σου.Και βέβαια οι εταιρείες πρέπει να πουλαν φθηνότερα τα ηλεκτροκίνητα τους.Δεν ανακαλύψαμε εμείς την Αμερική.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση πληρώνεις κάποιους που έχουν εμπειρία για να σου προσφέρουν την καλύτερη δυνατή λύση, που να λειτουργεί όσο γίνεται τέλεια, να είναι ολοκληρωμένη, κ.τ.λ., κ.τ.λ., κ.τ.λ.
Επίσης από μόνοι τους οι φοιτητές δεν γίνεται να δέσουν την σάλτσα, καθοδογούν οι δάσκαλοι τους, κ.τ.λ., κ.τ.λ., κ.τ.λ. Το θέμα είναι οι νεώτεροι να έχουν το πάθος, το κάτι, κ.τ.λ. ώστε να συμπαρασύρουν τους μεγάλους, ώστε να τους δώσουν τα φώτα τους που εννοείται πως και εκείνοι είχαν το πάθος, το κάτι, κ.τ.λ. στα νιάτα τους, το κοινό σε εξιτάρει.Δεν κάνουν όλοι τέτοια πράγματα.
Τέλος δεν είναι ότι το καλύτερο να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα, άλλο μ.ε.κ. και άλλο ηλεκτροκινητήρας, μπορεί να είναι και οι δύο κινητήρες, αλλά η φιλοσοφία τους είναι τελείως διαφορετική ώστε να πετύχουν αποτέλεσμα και έργο.Πρέπει να λαμβάνουμε πολλές παραμέτρους και στις δύο περιπτώσεις.
Το βλέπετε πολύ απλά. Η αγορά είναι γεμάτη βιομηχανικούς ηλεκτρικούς κινητήρες για όση ισχύ τραβάει η ψυχή σου και τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου.
Το θέμα είναι το βάρος και ο όγκος τους και οι κινητήρες αυτοί δεν έχουν κατασκευαστεί με αυτή την προτεραιότητα. Ούτε για κορυφαία ενεργειακή απόδοση που θα επιτρέψει να βγούν ικανοποιητικά χιλιόμετρα, οπότε ερχόμαστε στο σπουδαιότερο που είναι η ενεργειακή απόδοση των μπαταριών. Ο καθένας μπορεί να φτιάξει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ακόμα και supercar για να κάνει μερικές δεκάδες χιλιόμετρα, το θέμα είναι να κάνει μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα.
Αν δείτε την τεχνολογία ενός Tesla, θα καταλάβετε τι εννοώ.
Εννοείται πως τα πάντα όλα ενός ηλεκτροκινητήρα είναι φθηνότερα από έναν κλασσικό κινητήρα.Είναι σαν να λέμε έχεις μία τρίχα στα μαλλιά σου.Και βέβαια οι εταιρείες πρέπει να πουλαν φθηνότερα τα ηλεκτροκίνητα τους.Δεν ανακαλύψαμε εμείς την Αμερική. Στη συγκεκριμένη περίπτωση πληρώνεις κάποιους που έχουν εμπειρία για να σου προσφέρουν την καλύτερη δυνατή λύση, που να λειτουργεί όσο γίνεται τέλεια, να είναι ολοκληρωμένη, κ.τ.λ., κ.τ.λ., κ.τ.λ. Επίσης από μόνοι τους οι φοιτητές δεν γίνεται να δέσουν την σάλτσα, καθοδογούν οι δάσκαλοι τους, κ.τ.λ., κ.τ.λ., κ.τ.λ. Το θέμα είναι οι νεώτεροι να έχουν το πάθος, το κάτι, κ.τ.λ. ώστε να συμπαρασύρουν τους μεγάλους, ώστε να τους δώσουν τα φώτα τους που εννοείται πως και εκείνοι είχαν το πάθος, το κάτι, κ.τ.λ. στα νιάτα τους, το κοινό σε εξιτάρει.Δεν κάνουν όλοι τέτοια πράγματα. Τέλος δεν είναι ότι το καλύτερο να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα, άλλο μ.ε.κ. και άλλο ηλεκτροκινητήρας, μπορεί να είναι και οι δύο κινητήρες, αλλά η φιλοσοφία τους είναι τελείως διαφορετική ώστε να πετύχουν αποτέλεσμα και έργο.Πρέπει να λαμβάνουμε πολλές παραμέτρους και στις δύο περιπτώσεις.
Το βλέπετε πολύ απλά. Η αγορά είναι γεμάτη βιομηχανικούς ηλεκτρικούς κινητήρες για όση ισχύ τραβάει η ψυχή σου και τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου. Το θέμα είναι το βάρος και ο όγκος τους και οι κινητήρες αυτοί δεν έχουν κατασκευαστεί με αυτή την προτεραιότητα. Ούτε για κορυφαία ενεργειακή απόδοση που θα επιτρέψει να βγούν ικανοποιητικά χιλιόμετρα, οπότε ερχόμαστε στο σπουδαιότερο που είναι η ενεργειακή απόδοση των μπαταριών. Ο καθένας μπορεί να φτιάξει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ακόμα και supercar για να κάνει μερικές δεκάδες χιλιόμετρα, το θέμα είναι να κάνει μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα. Αν δείτε την τεχνολογία ενός Tesla, θα καταλάβετε τι εννοώ.