Με τους καλύτερους οιωνούς ξεκινά η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2019 σημειώνοντας αύξηση άνω του 3,5% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σπάζοντας παράλληλα το φράγμα των 9.000 πωλήσεων. Δείτε το Top 10 των εταιρειών, αλλά και πως τα πήγαν οι premium φίρμες.
Την περσινή χρονιά η εγχώρια αγορά ξεπέρασε για πρώτη φορά μετά το 2010 τις 100.000 πωλήσεις αγγίζοντας τις 103.600 μονάδες. Το αρνητικό κλίμα της τελευταίας σχεδόν δεκαετίας, που ήταν απόρροια της πολυτραγουδισμένης οικονομικής κρίσης και δυσχέρειας που αντιμετώπισαν χιλιάδες συμπολίτες μας, διαδέχεται μία πιο θετική τάση, η οποία με τη σειρά της βελτιώνει με αργά αλλά σταθερά βήματα το σύνολο του ελληνικού στόλου με την ενσωμάτωση καινούργιων αυτοκινήτων. Φυσικά, δεν μπορούμε να μιλάμε για προ κρίσης επίπεδα ακόμα (σ.σ. στο παρελθόν είχαμε πλησιάσει στις 300.000 πωλήσεις το χρόνο), αλλά όλα δείχνουν πως βρισκόμαστε σε καλό δρόμο.
Κατ΄αρχάς σημειώνουμε πως, σύμφωνα με τα πρωτογενή στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, οι συνολικές ταξινομήσεις επιβατικών μοντέλων για τον Ιανουάριο του 2019 έκλεισαν στις 9.292 μονάδες. Εξ αυτών οι 5.607 πωλήσεις, ήτοι περί το 60%, αφορούσαν σε ιδιώτες, ενώ το υπόλοιπο 40% (3.685 αυτοκίνητα) σε εταιρικούς πελάτες.
Περνώντας στα επιμέρους στοιχεία των εταιρειών, ηToyota έκανε ποδαρικό για το 2019 κατακτώντας την πρώτη θέση των πωλήσεων με 1.162 ταξινομήσεις. Υπενθυμίζουμε πως, η ιαπωνική μάρκα χρίστηκε πρωταθλήτρια των πωλήσεων για το 2018 κλείνοντας τη χρονιά με περίπου 11.840 αυτοκίνητα. Έπειτα, στη δεύτερη θέση ήρθε η Peugeot με 1.028 αυτοκίνητα, ενώ στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε η Opel με 850 ταξινομήσεις. Η πρώτη πεντάδα ολοκληρώθηκε με τις Hyundai και Volkswagen που τερμάτισαν την κούρσα του Γενάρη με 733 και 585 πωλήσεις αντίστοιχα.
Στις premium φίρμες τώρα, η Audi έχει τα ηνία στο ξεκίνημα του νέου έτους, καθώς η ελληνική αγορά απορρόφησε 371 αυτοκίνητα τον πρώτο μήνα του 2019. Μια ανάσα πιο πίσω με 322 πωλήσεις βρέθηκε η Mercedes-Benz, ενώ τρίτη ήρθε η BMW έχοντας στο ενεργητικό της 183 ταξινομήσεις.
Κλείνοντας, πολύ σημαντικό στοιχείο είναι το -σχεδόν- ντάμπλ σκορ της βενζίνης έναντι του ντίζελ. Πιο συγκεκριμένα, τα βενζινοκίνητα επιβατικά που ταξινομήθηκαν στην ελληνική αγορά άγγιξαν τις 5.809 αυτοκίνητα, εν αντιθέσει με τα 3.013 πετρελαιοκίνητα μοντέλα που ενσωματώθηκαν στο στόλο της χώρας μας. Τέλος, υπενθυμίζουμε πως, τα παραπάνω στατιστικά στοιχεία είναι πρωτογενή, πράγμα που σημαίνει πως ενδεχομένως να υπάρχουν μικρές αποκλίσεις από τα τελικά αποτελέσματα.
Δείτε το Top 10 των εταιρειών όσον αφορά στις πωλήσεις του φετινού Γενάρη: