Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου έσπασε το ρόδι για το 2020 σημειώνοντας αύξηση 4,7% στις πωλήσεις με σχεδόν 10 χιλιάδες αυτοκίνητα. Δείτε ποιες εταιρείες βγήκαν νικήτριες στην πρώτη «μάχη» του έτους, αλλά και πως διαμορφώνεται το Top 5 στις μάρκες.
Την περσινή χρονιά η εγχώρια αγορά ξεπέρασε για πρώτη φορά μετά το 2010 τις 110.000 πωλήσεις αγγίζοντας τις 114.110 μονάδες. Το αρνητικό κλίμα της τελευταίας σχεδόν δεκαετίας, που ήταν απόρροια της πολυτραγουδισμένης οικονομικής κρίσης και δυσχέρειας που αντιμετώπισαν χιλιάδες συμπολίτες μας, διαδέχεται μία πιο θετική τάση, η οποία με τη σειρά της βελτιώνει με αργά αλλά σταθερά βήματα το σύνολο του ελληνικού στόλου με την ενσωμάτωση καινούργιων αυτοκινήτων. Φυσικά, δεν μπορούμε να μιλάμε για προ κρίσης επίπεδα ακόμα (σ.σ. στο παρελθόν είχαμε πλησιάσει στις 300.000 πωλήσεις το χρόνο), αλλά όλα δείχνουν πως βρισκόμαστε σε καλό δρόμο.
Κατ΄αρχάς σημειώνουμε πως, σύμφωνα με τα πρωτογενή στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, οι συνολικές ταξινομήσεις επιβατικών μοντέλων για τον Ιανουάριο του 2019 έκλεισαν στις 9.640 μονάδες. Εξ αυτών οι 5.690 πωλήσεις, ήτοι περί το 60%, αφορούσαν σε ιδιώτες, ενώ το υπόλοιπο 40% (3.680 αυτοκίνητα) σε εταιρικούς πελάτες.
Περνώντας στα επιμέρους στοιχεία των εταιρειών, ηToyota έκανε ποδαρικό για το 2020 κατακτώντας την πρώτη θέση των πωλήσεων με 1.485 ταξινομήσεις. Υπενθυμίζουμε πως, η ιαπωνική μάρκα χρίστηκε πρωταθλήτρια των πωλήσεων για το 2019 κλείνοντας τη χρονιά με περίπου 12.710 αυτοκίνητα. Έπειτα, στη δεύτερη θέση ήρθε η Peugeot με 1.060 αυτοκίνητα, ενώ στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε η Volkswagen με 925 ταξινομήσεις. Η πρώτη πεντάδα ολοκληρώθηκε με τις Hyundai και Suzuki που τερμάτισαν την κούρσα του Γενάρη με 775 και 590 πωλήσεις αντίστοιχα.
Στις premium φίρμες τώρα, η Audi έχει τα ηνία στο ξεκίνημα του νέου έτους, καθώς η ελληνική αγορά απορρόφησε 360 αυτοκίνητα τον πρώτο μήνα του 2020. Μια ανάσα πιο πίσω με 320 πωλήσεις βρέθηκε η BMW, ενώ τρίτη ήρθε η Mercedes-Benz έχοντας στο ενεργητικό της 290 ταξινομήσεις.
Κλείνοντας, σημαντικό στοιχείο είναι το -περισσότερο από- ντάμπλ σκορ της βενζίνης έναντι του ντίζελ. Πιο συγκεκριμένα, τα βενζινοκίνητα επιβατικά που ταξινομήθηκαν στην ελληνική αγορά άγγιξαν τις 5.750 αυτοκίνητα, εν αντιθέσει με τα 2.530 πετρελαιοκίνητα μοντέλα που ενσωματώθηκαν στο στόλο της χώρας μας. Ακόμα μεγαλύτερης σημασίας ωστόσο είναι η επίδοση των «πράσινων» μοντέλων με μηδενικούς ή χαμηλούς ρύπους, καθώς από την πρώτη κιόλας χρονιά του 2020 ενσωματώθηκαν στον στόλο των αυτοκινήτων της χώρας 1.200 υβριδικά, ήπια υβριδικά, ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα. Αυτό δείχνει, μεταξύ άλλων, την τάση που δημιουργείται στη χώρα μας για την ανανέωση του υπέργηρου στόλου, υπό το φως και των νεότερων εξελίξεων εντός των ευρωπαϊκών συνόρων για τις εκπομπές ρύπων και των «τσουχτερών» προστίμων που θα επωμιστούν οι εταιρείες.
Τέλος, υπενθυμίζουμε πως, τα παραπάνω στατιστικά στοιχεία είναι πρωτογενή, πράγμα που σημαίνει πως ενδεχομένως να υπάρχουν μικρές αποκλίσεις από τα τελικά αποτελέσματα.
Δείτε το Top 5 των εταιρειών όσον αφορά στις πωλήσεις του φετινού Γενάρη: