Με τόσα νέα ντιζελάκια τι κάνουμε; Αγοράζουμε ή όχι;
9.373 Επισκέψεις στο άρθρο (30/9/2019)
Τώρα που έχουν βγει κάτι dieselακια λουκούμια τι κάνουμε; Αγοράζουμε εκείνο που ονειρευόμασταν ή όχι; Kαι αν μας τα «κόψουν» από το 2022 και μετά;
Diesel… Αυτή η μάστιγα. Μετά τα όσα έχουν αποκαλυφθεί σχετικά με τους εκπεμπόμενους καρκινογόνους ρύπους τους και την αδυναμία των εταιρειών να ρίξουν τα επίπεδά τους στα όρια που έχει ορίσει η Ε.Ε., το μέλλον τους διαγράφεται θολό.
Πολλές πόλεις της Ευρώπης η μία μετά την άλλη ανακοινώνουν πως θα απαγορεύσουν την κίνηση πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε αυτές, από το 2020 και σταδιακά μέχρι το 2030. Έρχεται λοιπόν μια δεκαετία φωτιά για τα diesel με το μεγαλύτερο φυσικά πρόβλημα να το έχουν τα μοντέλα μικρού κυβισμού τα οποία δεν μπορούν να απορροφήσουν το κόστος νέων «αντιρρυπαντικών» τεχνολογιών.
Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως αρχικά κάθε νέο μικρό μοντέλο με αντίστοιχα μικρό κυβισμό θα πρέπει να φτιαχτεί από την αρχή για να διαθέτει τέτοια τεχνολογία και επιπλέον να μπορεί το κόστος των 4.000 ευρώ περίπου να «μπει» στην τιμή του. Θα πληρώνουμε λοιπόν περισσότερα για ένα μικρό μοντέλο αλλά το χειρότερο δεν είναι αυτό… Το χειρότερο είναι να μας απαγορεύσουν να το κυκλοφορούμε…
Ήδη υπάρχουν σκέψεις για απαγόρευση του diesel και στις δικές μας μεγαλουπόλεις. Αυτό όπως καταλαβαίνετε δυσκολεύει πολύ την αγορά γενικότερα και ειδικότερα τη στιγμή που έχουν βγει νέα diesel αυτοκίνητα με εξαιρετικά μοτέρ σε επιδόσεις και καταναλώσεις που καλύπτουν απόλυτα όλους εκείνους που πραγματοποιούν αρκετά χιλιόμετρα ανά έτος.
Τι κάνουμε όμως τώρα; Με τα δεδομένα στη χώρα μας να αλλάζουν από μέρα σε μέρα κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για την επόμενη… ημέρα.
Θεωρητικά, ακόμα κι αν απαγορευθούν θα πρέπει κάτι τέτοιο να γίνει σταδιακά, ξεκινώντας από τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα (Euro 3, Euro 4 κλπ). Πρακτικά τώρα, αυτό στη χώρα μας δεν θα δουλέψει… Ήδη κυκλοφορούν σαπάκια εισαγωγής που κανείς δεν ελέγχει και κανείς δεν μπορεί να ελέγξει σήμερα. Αν αύριο αποφασιστεί να γίνεται έλεγχος, μπορεί και να πετύχει...
Να απαγορευθούν όλα τα diesel πάλι στα αστικά κέντρα, είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει εύκολα στην Ελλάδα. Και το κάπνισμα σε κλειστούς χώρους απαγορεύεται από το 2009…
Τι μας ξημερώνει όμως ως καταναλωτές; Aντε και παίρνουμε το dieselάκι που μας έκανε κλικ, τι θα το κάνουμε όταν αργά η γρήγορα έρθει η ώρα και μας πουν, «κύριε είστε παράνομος;». Και με δεδομένο πως το αυτοκίνητο που θα πάρουμε τώρα, σκοπεύουμε να το κρατήσουμε τουλάχιστον 10 χρόνια, τι θα κάνουμε τελικά;
Εσείς τι λέτε; Με ποιο τρόπο και πόσο πιθανό είναι να απαγορευθούν τα diesel και στη χώρα μας; Και αν ανήκετε σε εκείνους που σκέφτονται την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, τελικά τι θα επιλέξετε;
Πάντως από τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις του αρμόδιου υπουργείου, δεν υπάρχει καμία ένδειξη που να οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θα καταργηθούν τα ντίζελ από euro5 κι απάνω. Ίσα ίσα, που λέει πως θα δωθουν κίνητρα ώστε να αγοραστούν αυτοκίνητα από αυτήν την νόρμα και πάνω, ανεξαρτήτως καυσίμου, ώστε να φύγουν σιγά σιγά από τους δρόμους κάτι αντίκες 15-20 χρόνων. Τώρα για τα euro 3, 4 κτλ, αυτά απαγορευονται, έτσι και αλλιώς, άσχετα αν αρκετοί τα οδηγούν παρατυπα.
Ανυπόστατα και ανυπόγραφα Άρθρα τα οποία σκοπό έχουν να φοβήσουν τον κόσμο με τα ντίζελ γιατί χάνει πολλά χρήματα το κράτος από τους φόρους στη βενζίνη διότι βγάζει διπλάσια χλμ το ντίζελ από τα βενζίνης Μ αποτέλεσμα να μη μπορεί να κάνει αρπαχτή το κράτος .Κόντρα λοιπόν σε όλα αυτά αγόρασα ντίζελ βγάζω 1200 χλμ με 45 λίτρα,και βαζω τα γυαλιά στα υγραερια και μάλιστα αξιόπιστα και σκοπεύω να κάνω καμία 700000 χλμ με το ντίζελ αυτοκίνητο πριν πάρω το επόμενο. ..ντίζελ μου και δεν ακούω κασάνδρες
Πάντως από τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις του αρμόδιου υπουργείου, δεν υπάρχει καμία ένδειξη που να οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θα καταργηθούν τα ντίζελ από euro5 κι απάνω. Ίσα ίσα, που λέει πως θα δωθουν κίνητρα ώστε να αγοραστούν αυτοκίνητα από αυτήν την νόρμα και πάνω, ανεξαρτήτως καυσίμου, ώστε να φύγουν σιγά σιγά από τους δρόμους κάτι αντίκες 15-20 χρόνων. Τώρα για τα euro 3, 4 κτλ, αυτά απαγορευονται, έτσι και αλλιώς, άσχετα αν αρκετοί τα οδηγούν παρατυπα.
Ανυπόστατα και ανυπόγραφα Άρθρα τα οποία σκοπό έχουν να φοβήσουν τον κόσμο με τα ντίζελ γιατί χάνει πολλά χρήματα το κράτος από τους φόρους στη βενζίνη διότι βγάζει διπλάσια χλμ το ντίζελ από τα βενζίνης Μ αποτέλεσμα να μη μπορεί να κάνει αρπαχτή το κράτος .Κόντρα λοιπόν σε όλα αυτά αγόρασα ντίζελ βγάζω 1200 χλμ με 45 λίτρα,και βαζω τα γυαλιά στα υγραερια και μάλιστα αξιόπιστα και σκοπεύω να κάνω καμία 700000 χλμ με το ντίζελ αυτοκίνητο πριν πάρω το επόμενο. ..ντίζελ μου και δεν ακούω κασάνδρες