Τα SUV, πέρα των βασικών μεταφορικών αναγκών, θεωρούνται οχήματα ελευθέρου χρόνου και διακρίνονται για τον περιπετειώδη χαρακτήρα τους.
Mega Test: Με 6 2κίνητα C-SUV στα χιόνια!
Χαμός έγινε στην Αττική με το χιόνι που έπεσε στις αρχές του μήνα. Τα SUV υπόσχονται το κάτι παραπάνω σε τέτοιες συνθήκες. Μπορούν; Το ΑutoΤρίτη Test Center αναδεικνύει τις ικανότητες 6 μοντέρνων δικίνητων οικογενειακών SUV σε χιονισμένο έδαφος. Ποια είναι τα όριά τους και πόσο ικανά είναι σε αυτό το τερέν; Ποια είναι η σημασία των ελαστικών και των ηλεκτρονικών, αλλά πόση διαφορά κάνει η τετρακίνηση;
Στα χιόνια με 6 μοντέρνα οικογενειακά SUV
Το AutoΤρίτη Test Center «σήκωσε ξανά τα μανίκια του», ή για την ακρίβεια φόρεσε τα ισοθερμικά του με σκοπό να υλοποιήσει ακόμα ένα μοναδικό Mega Test. Αυτή τη φορά, με σύμμαχό μας 6 από τα πιο hot δικίνητα μικρομεσαία SUV, πήραμε τους δρόμους και τα... βουνά. Κυριολεκτικά, φτάνοντας μέχρι το χιονοδρομικό κέντρο των Καλαβρύτων. Εκεί πραγματοποιήθηκε το κύριο μέρος των δοκιμών μας, όπου για δύο μέρες υποβάλλαμε τα 6 μοντέλα σε διάφορες απαιτητικές διαδικασίες πάνω στο χιόνι, ίσως το πιο δύσκολο τερέν, που μπορεί να συναντήσετε σε μια διαδρομή.
Οι πρωταγωνιστές του «Snow Test»
Πριν αναλύσουμε περαιτέρω τα πεπραγμένα ας γνωρίσουμε τα 6 μοντέλα που πήραν μέρος σε αυτήν την πολύ απαιτητική δοκιμασία. Έχουμε, λοιπόν, με αλφαβητική σειρά τα:
- Citroen C5 Aircross
- Ford Kuga
- Hyundai Tucson
- Mercedes GLA
- Peugeot 3008
- Toyota C-HR
Διαβάστε ακόμη: Τρία κορυφαία ελαστικά 18 ιντσών για το SUV σας!
Σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες οδήγησης, πέρα από το αυτοκίνητο, καταλυτικό ρόλο παίζουν και τα ελαστικά. Όλα τα μοντέλα φορούσαν all season «mud and snow», ελαστικά, ωστόσο δοκιμάσαμε και άλλους τύπους.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Γιατί δικίνητα SUV και με τι ελαστικά;
Καταλληλότερα οχήματα για να κινηθεί κανείς σε χιονισμένα εδάφη είναι αδιαμφισβήτητα τα τετρακίνητα, ωστόσο στη χώρα μας, λόγω κλίματος μόνο σε υψηλά υψόμετρα θα συναντήσουμε τέτοια σημεία. Έτσι από τη στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών SUV επιλέγουν δικίνητα μοντέλα, θέλαμε να διαπιστώσουμε σε αυτές τις λίγες φορές που θα μας φέρει ο δρόμος μας αντιμέτωπους με χιόνια, όπως καλή ώρα σε μια επίσκεψη σε ένα χιονοδρομικό κέντρο, πως θα αντιδράσει το όχημά μας.
Στο παρελθόν έχουμε δει την ικανότητά τους σε εκτός δρόμου διαδρομές, συνεπώς με το «Snow Test» μπορεί να σχηματιστεί μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα των ικανοτήτων τους. Άλλωστε μην ξεχνάμε πως τα SUV, πέρα των βασικών μεταφορικών αναγκών, θεωρούνται οχήματα ελευθέρου χρόνου και διακρίνονται για τον περιπετειώδη χαρακτήρα τους.
Βεβαίως σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες οδήγησης, πέρα από το αυτοκίνητο, καταλυτικό ρόλο παίζουν και τα ελαστικά. Έτσι λοιπόν, σε όλα τα μοντέλα οι δοκιμές έγιναν με ελαστικά «mud and snow», ένας τύπος κατάλληλος για όλες τις εποχές και ικανός να ανταπεξέλθει σε συνθήκες πάγου και χιονιού. Μάλιστα στο test μας κάναμε δοκιμές και σε διαφορετικού τύπου ελαστικά για να δούμε τις διαφορές.
Πως έγιναν οι δοκιμές μας
Οι δοκιμασίες του Mega Test μας προσομοιώνουν καταστάσεις που θα συναντήσετε σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και αφορούν στην ασφάλεια και την οδική συμπεριφορά των οχημάτων.
Οι δοκιμασίες του Mega Test μας προσομοιώνουν καταστάσεις που θα συναντήσετε σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και αφορούν στην ασφάλεια και την οδική συμπεριφορά των οχημάτων. Συνολικά υποβάλαμε τα 6 SUV με τέσσερες διαφορετικές δοκιμασίες, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν σε ελεγχόμενο χώρο στο χιονοδρομικό κέντρο των Καλαβρύτων.
Τα SUV, πέρα των βασικών μεταφορικών αναγκών, θεωρούνται οχήματα ελευθέρου χρόνου και διακρίνονται για τον περιπετειώδη χαρακτήρα τους.
1. 50-0 χλμ./ώρα: Η πρώτη αφορά στο φρενάρισμα, για να δούμε την απόσταση που χρειάζεται το όχημα για να ακινητοποιηθεί πλήρως, κινούμενοι με 50 χλμ./ώρα, σε κατάσταση ανάγκης.
2. Σλάλομ: Με κάθε μοντέλο πραγματοποιήσαμε διαδοχικές αλλαγές πορείας σαν να προσπαθούμε να αποφύγουμε κάποιο απρόσμενο εμπόδιο μπροστά μας. Μια δοκιμασία που έχει σκοπό να αναδείξει την ικανότητα των μοντέλων να διατηρούν την πρόσφυσή τους, αλλά και την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης
3. Χιονισμένες ράγες: Οδήγηση πάνω στο αποτύπωμα που αφήνουν οι ρόδες στο φρέσκο χιόνι. Σαν να κινείστε δηλαδή σε χιονισμένο δρόμο που έχει πατηθεί πιο πριν από πολλά οχήματα και σας δείχνει τη «γραμμή» οδήγησης. Το πιο σύνηθες σενάριο σε μια χιονισμένη διαδρομή.
4. Ανάβαση σε mud snow έδαφος: Σε αυτή τη δοκιμασία τα μικρομεσαία SUV μας κλήθηκαν να διασχίσουν μια ανηφορική χωμάτινη διαδρομή, η οποία πριν ήταν κολλημένη με χιόνι. Για τη χάραξή της επιστρατεύσαμε εκχιονιστικό όχημα και έτσι λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, το χώμα ήταν νοτισμένο και σε πολλά σημεία υπήρχαν λάσπη, και συσσωρευμένο πάγος.
Τέλος, εκτός των παραπάνω στο οδοιπορικό μας είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε ακόμα μία φορά την οδική συμπεριφορά των μοντέλων, τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και στο ορεινό δίκτυο, το οποίοι περιείχε και αρκετά κλειστά κομμάτια.
Citroen C5 Aircross: Φυσιολάτρης παντός καιρού
Αν και η αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφριά γενικότερα και ιδιαίτερα σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, το C5 Aircross δεν είχε κανένα πρόβλημα και στο σλάλομ.
Το αυξημένο του ύψος από το έδαφος και το Grip Control σύστημα σε συνδυασμό με τα M+S ελαστικά που προσθέσαμε, έβγαλαν το C5 Aircross ασπροπρόσωπο στις δοκιμασίες μας.
Μια τετράδα ελαστικών M+S ήταν ότι χρειαζόταν το Citroen C5 Aircross για να εκμεταλλευθεί τα χαρακτηριστικά του και να αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικό στο μεγάλο μας τεστ. Το κομψό και επιβλητικό αισθητικά C5 Aircross που είχαμε στη διάθεσή μας, εφοδιαζόταν με τον 1,2 λίτρων PureTech βενζινοκινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο EAT8. Ένας συνδυασμός που μαζί με την κορυφαία άνεση που προσφέρουν η ανάρτηση με τα Progressive Hydraulic Cushions και τα Advanced Comfort καθίσματα, κατέστησαν τις μετακινήσεις μας ιδιαίτερα απολαυστικές.
Το C5 Aircross με το «αέρινο» αλλά και στιβαρό του πάτημα μας ταξίδεψε ξεκούραστα μέχρι το χιονοδρομικό των Καλαβρύτων, καταπίνοντας με την ίδια ευκολία και τις στροφές της διαδρομής, ενώ παρά τις αισθητές κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση, παρέμενε ουδέτερο και ασφαλές ακόμα και στην υπερβολή. Η άνετη και με μεγάλη διαδρομή ανάρτηση, τα 230 χλστ. απόστασής του από το έδαφος (σ.σ. κορυφαία τιμή για την κατηγορία), το σύστημα Grip Control και τα ελαστικά M+S που προσθέσαμε, του έδωσαν «φτερά» και στις απαιτητικές μας δοκιμασίες.
Aνετα και στα δύσκολα
Το λευκό με κόκκινες λεπτομέρειες Citroen C5 Aircross «έδεσε» με το κάτασπρο τοπίο πέριξ του χιονοδρομικού Καλαβρύτων για όσες ώρες βρισκόμασταν εκεί και κατάφερε να ξεχωρίσει και για τις ικανότητές του. Αρχικά μας εντυπωσίασε με την ανάρτησή του και κατά τη δοκιμασία κίνησής του σε χιονισμένο-πατημένο μονοπάτι, αφού στην καμπίνα των επιβατών δεν περνούσε τίποτα για την κατάσταση του δρόμου. Αντίστοιχα και ο οδηγός του δεν δεχόταν κανέναν κραδασμό από το τιμόνι του, το οποίο αν και είναι ελαφρύ γενικότερα, προσφέρει καλή αίσθηση και απόκριση, κάτι που ισχύει και σε τέτοιες συνθήκες.
Το ίδιο «αέρινα» κινήθηκε και στον χιονισμένο διάδρομο της δοκιμασίας ακινητοποίησης, με το ABS να δουλεύει όπως και σε όλα τα αυτοκίνητα έντονα από την αρχή και να μετριάζει ελαφρώς την λειτουργία του κατά τη διάρκεια, ακινητοποιώντας το αποτελεσματικά και χωρίς παρέκκλιση από τη διαδρομή.
Ίδια θετική γεύση είχαμε και στην διαδικασία του σλάλομ, με το τιμόνι εκεί και λόγω της περιορισμένης πρόσφυσης, να δείχνει «αργό» απαιτώντας μεγαλύτερη γωνία περιστροφής και μόνο για να ακολουθήσει τη διαδρομή.
Στην τελευταία δοκιμασία ανάβασης-κατάβασης χιονισμένης και λασπωμένης διαδρομής, το C5 Aircross δεν είχε πρόβλημα να ξεκινήσει με αρωγό του το αυτόματο κιβώτιο και το σύστημα Grip Control που διαθέτει, επιταχύνοντας στον διάδρομο χωρίς κανένα πρόβλημα και με το Traction Control να επενεργεί σε ελάχιστες περιπτώσεις. Σημειώνουμε πως μέσα από το Grip Control μπορεί ο οδηγός να απενεργοποιήσει το ESP/TCS για ξεκίνημα ή προσπέλαση κάποιου εμποδίου σε τέτοιες συνθήκες. Για την κατάβαση από τον ίδιο διάδρομο επιστρατεύθηκε το σύστημα Ηill Descent Assist μέσω του σχετικού μπουτόν, κάνοντας την διαδικασία εύκολη και απροβλημάτιστη. Συνολικά και εδώ η ανάρτηση είχε ενεργό ρόλο στην εντυπωσιακή του επίδοση, ενώ για άλλη μια φορά και το τιμόνι απομόνωνε τους κραδασμούς αποτελεσματικά.
Η γνώμη μας
Το Citroen C5 Aircross αποδείχθηκε ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της δοκιμής συνολικά σε όλη τη διάρκεια του Μega Test. Κύριο χαρακτηριστικό του, ο άνετος χαρακτήρας του εντός και εκτός ασφάλτου, αλλά και τα επικουρικά συστήματα και το αυξημένο του ύψος για εκτός δρόμου ή μειωμένης πρόσφυσης συνθήκες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Citroen C5 Aircross 1,2 PureTech 130 PS EAT8 |
---|---|
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3/12 |
Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός βενζίνης, turbo |
Κίνηση | Eμπρός |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)* | 130/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* | 230/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,0 |
60-100 χλμ./ώρα με kickdown (δλ.) | 6,1 |
80-120 χλμ./ώρα με kickdown (δλ.) | 8,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 188 |
Βάρος με οδηγό (κιλά)* | 1.505 |
Ελκτική ικανότητα με / χωρίς φρένα (κιλά) | 1.300/740 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή (WLTP) | 7,3-6,1 |
Μέση δοκιμής | 7,8 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 146-149 |
Διαστάσεις / Xαρακτηριστικά | |
ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος (χλστ.) | 4.500x1.859x1.670 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2,730 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 580 |
Προσέγγισης/Ράμπας/Φυγής (μοίρες) | 20,0/-/27,0 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 230 |
Σύστημα ελέγχου κατάβασης | NAI |
Εξειδικευμένο σύστημα πρόσφυσης | NAI |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | 205/55 R19 |
Μάρκα/Τύπος ελαστικών δοκιμής | Mud + Snow |
Tιμή από (ευρώ) | 29.400 |
Τιμή έκδοσης δοκιμής από (ευρώ) | 35.050 |
Ford Kuga: Απόλαυση παντός καιρού…
To εξελιγμένο σύστημα πρόσφυσης με επιλογή για χιόνι και πάγο, ρυθμίζει ανάλογα την λειτουργία του ESP έτσι ώστε το Kuga να μπορέσει να κινηθεί απροβλημάτιστα σε αυτές τις απαιτητικές επιφάνειες.
Η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης ήταν κορυφαία σε όλες τις δοκιμασίες και κυρίως στο σλάλομ, με το Kuga να γεμίζει τον οδηγό του με αυτοπεποίθηση ακόμα και εκεί.
Κορυφαίο σε αίσθηση και στα δύσκολα τερέν
Στις δοκιμασίες που υποβάλλαμε το κάθε ένα αυτοκίνητο ξεχωριστά, το Ford Kuga δεν έδειξε να δυσκολεύεται παρά το χαμηλότερο ύψος του σε αυτή του την έκδοση και παρά τη σφιχτή σχετικά ανάρτησή του. Στο φρενάρισμα με 50 χλμ./ώρα η διαδικασία ακινητοποίησής του στο χιονισμένο τερέν ήταν εξαιρετική, με το αμάξωμα να παραμένει πιστό στην τροχιά του χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση της πορείας του από ολίσθηση.
Εξαιρετική ήταν και η συμπεριφορά του στο σλάλομ, με τα ελαστικά να μην χάνουν εύκολα την πρόσφυση ενώ το σύστημα διεύθυνσης ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες μας εντυπωσίασε με την αμεσότητα και την αίσθησή του.
Αντίστοιχα θετική ήταν η εικόνα του και στην δοκιμασία ανάβασης και κατάβασης του διαδρόμου λάσπης-χιονιού.
Εκεί το σύστημα Snow του συστήματος παραμετροποίησης διαχειριζόμενο το ESP το έβγαλε ασπροπρόσωπο στην ανηφόρα χωρίς να χάνεται η πρόσφυση, ενώ και πάλι η κατευθυντικότητά του ήταν κορυφαία από το σύστημα διεύθυνσης αν και οι κραδασμοί από το οδόστρωμα γίνονταν αρκετά αισθητοί σε αυτό μέσω και της σφιχτής ανάρτησης. Παράλληλά στην κατηφόρα το αυτόματο κιβώτιο αποδείχθηκε αξιόπιστος σύμμαχός του περιορίζοντας την ταχύτητά του oμαλά, χωρίς έτσι να προκαλούνται ανεπιθύμητες απώλειες πρόσφυσης των τροχών.
Την ιδιαίτερα ικανή του εικόνα συμπλήρωσε και η συμπεριφορά του κατά την κίνηση στο πατημένο χιόνι, με το Kuga να αψηφά την ολισθηρότητα του δρόμου. Το τιμόνι είχε και εδώ σωστό βάρος και αίσθηση ενώ και η αμεσότητά του ήταν εξαιρετική, ενώ ο συνδυασμός των M+S ελαστικών και του εξελιγμένου συστήματος πρόσφυσης ξεπέρασαν κάθε δυσκολία που επέφεραν οι συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης της διαδρομής. Τέλος η απόσταση των 178 χλστ. του από το έδαφος (σ.σ. 191 στις εκδόσεις πλην ST-Line) στάθηκε ικανή να ξεπεράσει τα χιονισμένα εμπόδια και σπάνιες ήταν οι φορές που κυρίως ο μπροστινός του πρόβολος είχε επαφή.
Η γνώμη μας
Με ελάχιστους περιορισμούς ως προς την άνεση και την ποιότητα κύλισης και παρά τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης ST-Line, το Ford Kuga ξεχωρίζει για την συμπεριφορά του και την αίσθησή του ακόμα και στις δύσκολες συνθήκες που έχει να αντιμετωπίσει μειωμένη πρόσφυση οδοστρώματος.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Ford Kuga 1,5 EcoBlue 120 PS Auto |
---|---|
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/16 |
Τροφοδοσία | Turbodiesel, common rail |
Κίνηση | Eμπρός |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 120/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 300/1.750-2.250 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,0 |
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)* | 6,9 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.)* | 9,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 177 |
Βάρος με οδηγό (κιλά)* | 1.599 |
Ελκτική ικανότητα με/χωρίς φρένα (κιλά) | 1.500-750 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή (WLTP) | 5,5 |
Μέση δοκιμής | 7,2 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 137 |
Διαστάσεις/Xαρακτηριστικά | |
ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος (χλστ.) | 4.626x1.883x1.666 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.710 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 475-645 |
Προσέγγισης/Ράμπας/Φυγής (μοίρες) | 18/-/22,6 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 178 |
Σύστημα ελέγχου κατάβασης | NAI |
Εξειδικευμένο σύστημα πρόσφυσης | NAI |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | 225/60 R18 |
Tιμή από (ευρώ) | 30.403 |
Τιμή έκδοσης δοκιμής από (ευρώ) | 32.998 |
Hyundai Tucson: Εντυπωσιακό και στα χιόνια
Κανένα πρόβλημα δεν είχε το Tucson να ακινητοποιηθεί στο χιονισμένο τερέν, σταματώντας ευθύβολο και αποτελεσματικά.
Παρά το γενικά ελαφρύ του τιμόνι, οι συνθήκες που οι μπροστινοί τροχοί απώλεσαν την πρόσφυση ήταν λίγες και υπο συγκεκριμένες συνθήκες.
Ενσωματώνοντας λοιπόν στο δικίνητο Tucson και ελαστικά Mud + Snow ξεκινήσαμε για τα Καλάβρυτα. Ξεκινώντας από την εθνική είναι εμφανής η φοβερή βελτίωση της νέας του γενιάς όσον αφορά στην άνεση και την ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Στην εθνική μάλιστα το iMT κιβώτιο μειώνει την κατανάλωση με την απεμπλοκή του σε συνθήκες που ο οδηγός δεν πατάει το γκάζι, στοιχείο που έκανε αισθητή την παρουσία του στη διάρκεια της διαδρομής μας, φτάνοντας ξεκούραστα μέχρι το Διακοφτό. Από εκεί και μέχρι τα Καλάβρυτα, το Tucson δεν είχε πρόβλημα να κινηθεί σβέλτα στις στροφές, παρά τα λιγότερο ικανά σε τέτοιες συνθήκες ελαστικά και την και το μέτριο σε αίσθηση, αλλά άκρως αποτελεσματικό τιμόνι στους πολύ γρήγορους ρυθμούς οδήγησης.
Έξω κάνει… χιόνι, μέσα κάνει Tucson
Περνώντας στις δοκιμασίες μας και ξεκινώντας από την κίνηση στο πατημένο χιόνι, το νέο Tucson έδειξε να μην «ενοχλείται» με που πατάει, αποκόπτοντας ιδανικά τον θόρυβο κύλισης σε αυτή την επιφάνεια και μη έχοντας κανένα πρόβλημα. Το τιμόνι του σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, ενίοτε ελάφραινε και κυρίως όταν χρειαζόταν να αλλάξει κατεύθυνση με το γκάζι ενώ και το ESP έκοβε αισθητά την ταχύτητά του σε τέτοιες περιπτώσεις υπενθυμίζοντάς μας πως παρά τα M+S ελαστικά του η κίνησή του στο χιόνι θέλει προσοχή και «χειρουργικές» κινήσεις με το γκάζι και το τιμόνι. Iδιαίτερα δε αν χρειαστεί να σταματήσεις σε ανηφορικό κομμάτι, αφού ο by-wire συμπλέκτης που απομονώνει ψηλά δυσκολεύει την ομαλή εκκίνησή του.
Στο σλάλομ αντίθετα όπου η ταχύτητα ήταν σταθερή δεν είχε κανένα πρόβλημα να αλλάξει κατεύθυνση, παραμένοντας πιστό στην τροχιά που ήθελε ο οδηγός του, περνώντας με επιτυχία μέσα από τις κορίνες με την ανάρτηση και τα ελαστικά του να προσφέρουν την απαραίτητη αίσθηση και απόδοση.
Αντίστοιχα καλή ήταν και η εικόνα του στη διαδικασία του φρεναρίσματος όπου δεν παρατηρήθηκε καμία ανεπιθύμητη τάση παρά το γεγονός πως γινόταν αισθητό το βάρος του στη διαδικασία αναγκάζοντας το ABS σε συνεχή λειτουργία.
Στην ανάβαση σε λασπωμένο-χιονισμένο δρόμο, το Tucson και πάλι ήταν ικανοποιητικό με το ESP που λειτουργούσε όποτε το παρακάναμε με το γκάζι να το βοηθάει, ενώ και η κατάβαση έγινε ελεγχόμενα με το σύστημα ελέγχου κατάβασης Hill Descent να κάνει αποτελεσματικά την δουλειά που είναι να κάνει.
H γνώμη μας
Κατά την κίνησή του στις χιονισμένες επιφάνειες, το νέο Hyundai Tucson αποδείχθηκε «αξιόμαχο», τη στιγμή μάλιστα που οι επιβάτες ελάχιστα αντιλαμβάνονται από τις σκληρές εξωτερικές συνθήκες απόρροια της καλής κύλισης. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά σε όλες τις συνθήκες και είναι ένα από τα ατού του εντυπωσιακού σχεδιαστικά Tucson. Ένα εξελιγμένο σύστημα πρόσφυσης θα ήταν ευπρόσδεκτο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Hyundai Tucson 1,6 T-GDI 180 PS 48V iMT |
---|---|
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/16 |
Τροφοδοσία | Aμεσος ψεκασμός+turbo, ήπια υβριδικό σύστημα 48V |
Κίνηση | Eμπρός |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 180/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 265/1.500-4.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,3 |
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) | 6,8/8,8 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) | 9,7/13,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 205 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.463-1.588 |
Ελκτική ικανότητα με/χωρίς φρένα (κιλά) | 1.650/750 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή (WLTP) | 6,6 |
Μέση δοκιμής | 9,3 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 150 |
Διαστάσεις/Xαρακτηριστικά | |
ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος (χλστ.) | 4.500x1.865x1.650 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2,680 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 577 |
Προσέγγισης/Ράμπας/Φυγής (μοίρες) | 17,4/-/25,7 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 170 |
Σύστημα ελέγχου κατάβασης | NAI |
Εξειδικευμένο σύστημα πρόσφυσης | ΌΧΙ |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | 235/55 R18 |
Tιμή από (ευρώ) | 26.490 |
Τιμή έκδοσης δοκιμής από (ευρώ) | 28.090 |
Mercedes GLA: Αστέρι και στα δύσκολα
Αίσθημα ασφάλειας έδινε η GLA στον οδηγό κατά τη δοκιμασία του φρεναρίσματος, ενώ και στην επιτάχυνση διατηρούνταν η απαιτούμενη πρόσφυση.
Η λασπωμένη διαδρομή δεν δυσκόλεψε πουθενά τo μοντέλο, το οποίο ανέβηκε σβέλτα και εύκολα στο πλάτωμα του χιονοδρομικού.
Ανάμεσα στις δύο προτάσεις που διαθέτει η Mercedes στην κατηγορία (GLA και GLB), εμείς επιλέξαμε τη δημοφιλέστερη GLA, η οποία σε αυτήν την γενιά αύξησε την απόστασή της από το έδαφος στα 143 χλστ. (+9 χλστ. σε σχέση με προηγούμενη γενιά) και έχει πιο crossover χαρακτήρα. Βέβαια, παρά την αύξηση αυτή παραμένει ένα μοντέλο με ασφάλτινο προσανατολισμό και για αυτό ήμασταν και εμείς αρκετά περίεργοι για το πώς θα τα πήγαινε στις δοκιμασίες που είχαμε ετοιμάσει στο χιονοδρομικό των Καλαβρύτων.
Mέχρι να φτάσουμε εκεί η GLA 200 μας υπενθύμισε πως πρόκειται για ένα μοντέλο με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και καλή ηχομόνωση, το οποίο δεν θα δυσκολευτεί σε μια στριφτερή διαδρομή, όπως αυτή ανεβαίνοντας από Κιάτο, περνώντας το Διακοπτό και φτάνοντας Καλάβρυτα. Το τιμόνι της προσφέρει πολύ καλή αίσθηση στη ρύθμιση Sport του Dynamic Select, ενώ το αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic και o 1.300άρης κινητήρας των 163 ίππων εξασφαλίζουν καλές επιδόσεις. Στη εθνική, δε, και με την επιλογή Eco, η κατανάλωση σε ταχύτητες ταξιδίου είναι κοντά στα 7 λτ./100 χλμ., γεγονός που δείχνει πως η GLA 200 μπορεί να είναι και οικονομική.
Aξια και στο χιόνι
Αφού έγιναν κάποιες δοκιμασίες με ασφάλτινα ελαστικά, ώστε να εξάγουμε συμπεράσματα ασφάλειας για το τι συμβαίνει αν βρεθείς με θερινά ελαστικά σε χιόνι και πάγο (σ.σ. ανάμεσα σε αυτά σημειώστε ότι η απόσταση ακινητοποίησης με 50 χλμ./ώρα μπορεί να φτάσει και τα 70 μέτρα), ήρθε η στιγμή να φορέσουμε τα πολύ καλά Mud & Snow Yokohama Geolandar A/T και να ξεκινήσουμε τις δοκιμασίες.
Ξεκινώντας τη διαδρομή στο πατημένο χιόνι η GLA δεν δυσκολεύτηκε από την ολισθηρότητα του δρόμου και με προσεκτικές αυξομειώσεις στο γκάζι και το φρένο, το ESP δούλευε όμορφα, ενώ στα συν βάζουμε και την αίσθηση στο τιμόνι. Μόνη προσοχή θα χρειαστεί στα σημεία όπου έχει συγκεντρωθεί παχύ χιόνι ανάμεσα στις χιονισμένες «ράγες», αφού αυτό αρχικά θα ακουμπήσει την κοιλιά λόγω απόστασης από το έδαφος, ενώ αν είναι πολύ υπάρχει ενδεχόμενο να «στουμπώσει» και άρα μετά να μειωθεί η πρόσφυση των τροχών.
Αφήνοντας το χιονισμένο μονοπάτι και φρενάροντας από τα 50 χλμ./ώρα, η απόσταση ακινητοποίησης της GLA ήταν κάτω από το μέσο όρο, ενώ στα θετικά στοιχεία προστίθενται ότι έμεινε στην τροχιά της παρά την ολίσθηση, διατηρούσε το τιμόνι και το ABS δούλευε σωστά.
Στη συνέχεια σειρά είχε το σλάλομ, η δυσκολότερη δοκιμασία για την GLA 200 καθώς το μοντέλο δεν διέθετε κάποιο σύστημα παραμετροποίησης πρόσφυσης. Με την επιλογή στο Eco, απαλές κινήσεις στο γκάζι και αρωγούς ESP και κιβώτιο όμως η GLA πέρασε με επιτυχία μέσα από τις κορίνες, διατήρησε την πρόσφυση και ήταν εύκολη η διόρθωση της τροχιάς της.
Τελευταία δοκιμασία που υποβλήθηκε η GLA 200 ήταν η ανάβαση της λασπωμένης και με κάποια σημεία πάγου διαδρομής. Σημασία εδώ έχει το ESP και το πώς αντιδράει το αυτοκίνητο στο πάτημα του γκαζιού, και φάνηκε ότι τελικά δεν δυσκολεύτηκε. Σημαντικό πάντως, όπως και με τα υπόλοιπα μοντέλα- είναι να διατηρείτε σταθερή ταχύτητα και να μην σταματάτε σε δύσκολα σημεία καθώς η επανεκκίνηση είναι πιο δύσκολη.
Η γνώμη μας
Μπορεί η νέα Mercedes GLA να έχει ασφάλτινο προσανατολισμό, όμως με το κατάλληλο All Weather λάστιχο δεν θα κολλήσει εύκολα. Ο οδηγός λόγω των 183 χλστ. απόστασης από το έδαφος θα πρέπει να προσέξει μόνο τα σημεία που έχει συσσωρευτεί χιόνι. Κατά τα άλλα, χωρίς κάποιο σύστημα παραμετροποίησης αλλά με απαλές κινήσεις στο τιμόνι και το γκάζι διατηρεί την τροχιά της, ενώ καλή είναι και η συμπεριφορά κατά το φρενάρισμα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Mercedes GLA 200 7G-Tronic |
---|---|
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.332 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/16 |
Τροφοδοσία | ¶μεσος ψεκασμός βενζίνης, turbo |
Κίνηση | Εμπρός |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)* | 163/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* | 250/1.620-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 8,6 |
60-100 χλμ./ώρα με kd. (δλ.) | 4,4 |
80-120 χλμ./ώρα με kd. (δλ.) | 6,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 210 |
Βάρος με οδηγό (κιλά)* | 1.485 |
Ελκτική ικανότητα με/χωρίς φρένα (κιλά) | 740/1.800 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή (WLTP) | 6,6 |
Μέση δοκιμής | 9,3 |
Εκπομπές CO2 WLTP (γρ./χλμ.) | 152 |
Διαστάσεις/Xαρακτηριστικά | |
ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος (χλστ.) | 4.410x1.834x1.611 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.729 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 435 |
Προσέγγισης/Ράμπας/Φυγής (μοίρες) | - |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 183 |
Σύστημα ελέγχου κατάβασης | OXI |
Εξειδικευμένο σύστημα πρόσφυσης | OXI |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | 215/65 R17 |
Τύπος ελαστικών δοκιμής | All Weather |
Tιμή από (ευρώ) | 36.450 |
Peugeot 3008: Έδειξε τα δόντια του
Με δεδομένη την απουσία τετρακίνησης, οι εκτός δρόμου δυνατότητες του 3008 «ορίζονται» κυρίως από το σύστημα Grip Control.
Στη λασπωμένη, από λιωμένο χιόνι και πάγο, ανηφόρα χάρη και στη ροπάρα του κινητήρα και την πρόσφυση των M+S ελαστικών δεν είχε απολύτως κανένα πρόβλημα.
Με diesel ροπή και υψηλή ποιότητα κύλισης
Στα δύσκολα δε βρεθήκαμε φυσικά με τηλεμεταφορά, αλλά μέσω της Εθνικής Οδού. Εκεί ο μοντέρνος 1,5 BlueHDi έδειξε τον ιδιαίτερα πολιτισμένο χαρακτήρα, αλλά και την χαμηλή του ανάγκη για καύσιμο (γύρω στα 5,8 λτ./100 χλμ. ενώ με χρήση της ECO λειτουργίας έπεσε ακόμα πιο χαμηλά). Η ποιότητα κύλισης, το χαμηλό επίπεδο θορύβου, η προσοχή στο φινίρισμα και η σωστή θέση οδήγησης τονίζουν τον premium προσανατολισμό του μοντέλου, που παραμένει σταθερό, άνετο και ασφαλές χάρη στα προηγμένα ηλεκτρονικά, όπως το adaptive cruise control και η ενεργή διατήρηση λωρίδας ακόμα και σε καμπές. Ανεβαίνοντας προς τα Καλάβρυτα και μετά προς το χιονοδρομικό, ο δρόμος που φιδοσέρνεται ήταν ότι καλύτερο για τσεκάρισμα της οδικής συμπεριφοράς στην άσφαλτο. Σε γενικές γραμμές χαρακτηρίζεται από ουδέτερη συμπεριφορά ακόμη και υπό πίεση, ενώ την ευχάριστη εικόνα του σε οδηγικό επίπεδο, έρχεται να συμπληρώσει η αίσθηση από το μικρό σε διάμετρο τιμόνι. Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τις διαδρομές της ανάρτησης, το αμάξωμα δεν κλονίζεται από κλίσεις σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης, εμφανίζοντας στο όριο μια ελαφρά τάση υποστροφής, που λόγω των M+S ελαστικών έρχεται πιο νωρίς σε σχέση με θερινά ελαστικά, αλλά ποτέ δεν εκδηλώνεται απότομα ή απρόβλεπτα.
Survivor χάρη στο Grip Control και τα Μ+S ελαστικά
Με δεδομένη την απουσία τετρακίνησης, οι εκτός δρόμου δυνατότητες του 3008 «ορίζονται» κυρίως από το σύστημα Grip Control. Αυτό ελέγχει την ελκτική πρόσφυση των μπροστινών κινητήριων τροχών μέσω των πέντε διαφορετικών προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF) και σε συνδυασμό με τα ελαστικά Goodyear Vector έκανε δουλειά. To 3008 δεν είχε κανένα πρόβλημα να ακολουθεί την τροχιά στο χιόνι, ενώ ακόμα και στο απάτητο κατάφερε να πάει αρκετά μακριά πριν πέσει στα... βαθιά και κολλήσει με την κοιλιά. Στη διαδικασία του σλάλομ-αλλαγής πορείας σε χιονισμένο δρόμο, το ESP φρέναρε σωστά τους κατάλληλους τροχούς, ενώ το τιμόνι «άκουγε» τις εντολές με αποτέλεσμα το σωστό ελιγμό. Χωρίς να θεωρείται off road animal, το 3008 θα κινηθεί με άνεση σε εκτός δρόμου πατημένες διαδρομές και αντίθετα με τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας του, δεν θα δείξει να «υποφέρει». Θα θέλαμε πάντως να υπάρχει έστω ρεζέρβα ανάγκης αντί κιτ επισκευής για να νιώθεις μεγαλύτερη σιγουριά στο χώμα. Στη λασπωμένη, από λιωμένο χιόνι και πάγο, ανηφόρα χάρη και στη ροπάρα του κινητήρα και την πρόσφυση των M+S ελαστικών δεν είχε απολύτως κανένα πρόβλημα, ενώ στην αντίστοιχη απότομη κατηγορία το σύστημα ελέγχου της κατάβασης (Hill Assist Descent Control) πρόσφερε άνεση, μηδενικό άγχος και έξτρα ασφάλεια.
Η γνώμη μας
Με ελκυστικό σχεδιασμό, ικανότητες εντός και εκτός δρόμου, πρακτικό και ευρύχωρο, το Peugeot 3008 αποτελεί μια από τις κορυφαίες και πιο ολοκληρωμένες επιλογές της C-SUV κατηγορίας. Η τιμή του πάντως είναι υψηλή ειδικά στις εκδόσεις με το χρήσιμο Grip Control και τα 4 Season ελαστικά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Peugeot 3008 1,5 BlueHDi 130 PS |
---|---|
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/16 |
Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός βενζίνης, turbo |
Κίνηση | Eμπρός |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)* | 130/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* | 300/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,9 |
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) | 7,4/10,6 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) | 11,2/14,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 192 |
Βάρος με οδηγό (κιλά)* | 1.504 |
Ελκτική ικανότητα με/χωρίς φρένα (κιλά) | ΔΑ |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή (WLTP) | 5,0 |
Μέση δοκιμής | 6,8 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 129 |
Διαστάσεις/Xαρακτηριστικά | |
ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος (χλστ.) | 4.447x1.841x1.624 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.675 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 520 |
Προσέγγισης/Ράμπας/Φυγής (μοίρες) | 20,0/-/29,0 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 219 |
Σύστημα ελέγχου κατάβασης | NAI |
Εξειδικευμένο σύστημα πρόσφυσης | NAI |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | 225/55 R18 |
Μάρκα/Τύπος ελαστικών δοκιμής | Goodyear Vector M+S |
Tιμή από (ευρώ) | 33.300 |
Τιμή από έκδοσης δοκιμής (ευρώ) | 34.300 |
Toyota C-HR: Στα χιόνια με στυλ
Με σωστό φρενάρισμα και αποτελεσματική πρόσφυση, ο οδηγός αξιοποίησε στο έπακρο το σωστό τιμόνι για την αποφυγή κολλημάτων.
Δεν υπάρχει σύστημα ελέγχου κατάβασης, αλλά τα εξαιρετικά ελαστικά της Falken προσφέρουν την απαραίτητη πρόσφυση.
Το C-SUV που αγαπάει τις στροφές
Το Toyota C-HR είναι ένα από τα πιο ευχάριστα στην οδήγηση οικογενειακά SUV. Οι επιδόσεις της υβριδικής έκδοσης με τα 122 άλογα είναι μετριοπαθείς, αλλά η αίσθηση του συνόλου και το πάτημά του στο δρόμο σε προκαλούν να κινηθείς σε «ανεβασμένους» ρυθμούς για τα δεδομένα της κατηγορίας. Στις στροφές προς τα Καλάβρυτα και μετά προς το χιονοδρομικό κέντρο, το C-HR κατάφερε να αναδείξει τον σπορτίφ χαρακτήρα του, όσον αφορά στην αμεσότητά του. Παρά τις «αδυναμίες» που εμφανίζουν τα κιβώτια CVT και τα χειμερινά ελαστικά, το C-HR δεν δυσκολεύτηκε να κινηθεί παραπάνω από σβέλτα με απόλυτα ουδέτερη συμπεριφορά. Από την άλλη, και παρά την σφιχτή αίσθηση της ανάρτησης, φιλτράρει εντυπωσιακά τις ανωμαλίες του δρόμου παρουσιάζοντας ραφιναρισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, με την ποιότητα κύλισης να προσεγγίζει premium κατασκευές της κατηγορίας. Και όλα αυτά με τη χαμηλότερη κατανάλωση του test, η οποία παρά την πίεση και τα χειμερινά ελαστικά παρέμεινε κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ..
Σίγουρα στις χιονισμένες και λασπωμένες δοκιμασίες, το C-HR δεν ένιωθε το ίδιο βολικά, όπως στη στεγνή άσφαλτο, αλλά δεν αντιμετώπισε και σοβαρά προβλήματα με αρωγό τα άκρως αποτελεσματικά χειμερινά M+S ελαστικά Eurowinter HS1 της Falken. Με λίγη προσοχή λόγω της μικρής απόστασης από το έδαφος τα έβγαλε πέρα και δεν κόλλησε κυλώντας σε πατημένο χιόνι ή μέσα σε αυλάκια. Με σωστό φρενάρισμα και αποτελεσματική πρόσφυση, ο οδηγός αξιοποίησε στο έπακρο το σωστό τιμόνι για την αποφυγή κολλημάτων. Το ESP ήταν όμως ιδιαίτερα ευαίσθητο και «έπνιγε» συχνά την προσπάθεια, ειδικά στη λασπωμένη από λιωμένο χιόνι ανηφόρα. Σε χαμηλή ταχύτητα το αντισπίν απενεργοποιήθηκε και η κατάσταση βελτιώθηκε. Σε βαθύ χιόνι και με δεδομένη την απουσία κάποιου εξελιγμένου συστήματος πρόσφυσης, το δικίνητο C-HR δεν θα μπορούσε να έχει τύχη. Αν βρεθείτε σε ένα τέτοια κατάσταση χωρίς αλυσίδες, θα πρέπει να κάνετε πίσω.
Η γνώμη μας
Το Toyota C-HR συνδυάζει το ξεχωριστό στυλ με άκρως ενδιαφέροντας δυναμικά χαρακτηριστικά και χαμηλή κατανάλωση. Σε light χιόνι και λάσπη, με τα κατάλληλα ελαστικά, δε θα ζοριστεί ιδιαίτερα, αλλά κακά τα ψέματα στοιχείο του είναι η άσφαλτος.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Toyota C-HR 1,8 HSD |
---|---|
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.798 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/16 |
Τροφοδοσία | Πολ. Ψεκασμός+ ηλεκτροκινητήρας 72 PS |
Κίνηση | Eμπρός |
Συνδ. ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)* | 122/- |
Pοπή (Nm/σ.α.λ.)* | 142/3.600 (θερμικό μοτέρ) |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,7 |
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 6,6 |
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) | 8,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 170 |
Βάρος με οδηγό (κιλά)* | 1.495 |
Ελκτική ικανότητα με/χωρίς φρένα (κιλά) | 750/750 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή (WLTP) | 3,8 |
Μέση δοκιμής | 6,8 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 110 |
Διαστάσεις/Xαρακτηριστικά | |
ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος (χλστ.) | 4.390x1.795x1.555 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.640 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 377 |
Προσέγγισης/Ράμπας/Φυγής (μοίρες) | 14,0/ΔΑ/26,0 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 142 |
Σύστημα ελέγχου κατάβασης | OXI |
Εξειδικευμένο σύστημα πρόσφυσης | OXI |
Διάσταση ελαστικών δοκιμής | 225/50 R18 |
Τύπος ελαστικών δοκιμής | Χειμερινά Μ+S |
Tιμή από (ευρώ) | 24.540 |
Τιμή από έκδοσης δοκιμής (ευρώ) | 24.540 |
Συμπεράσματα: Και όμως μπορούν!
Θα τα κατάφερναν τα δικίνητα οικογενειακά SUV στο χιόνι, στη λάσπη και στον πάγο ή θα «κολλούσαν»; Μήπως τα 4 Season, M+S (Mud and Snow) και χειμερινά ελαστικά δεν ήταν αρκετά; Θα «δούλευαν» κάποια ειδικά ηλεκτρονικά συστήματα ή είναι «μούφες»; Τελικά τα 6 μοντέλα απέδειξαν πως μπορούν να καταφέρουν πολλά περισσότερα από ότι περιμένεις σε συνθήκες χειμώνα, αρκεί να φορούν τα… ισοθερμικά τους. Τα κατάλληλα ελαστικά με άλλα λόγια.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
- Με θερινά κάνεις τον σταυρό σου
- Ηλεκτρονικά και λάστιχα all weather κάνουν δουλίτσα
- Με χιονολάστιχο είσαι καλυμμένος, όμως δεν θα «ανοίγεις» δρόμο
- 4x4 και all weather είσαι καλυμμένος
- Τα all weather φρενάρουν σχεδόν σαν τα χειμερινά
- Στο σλάλομ σημασία έχει το ελαστικό
- Τι ισχύει στη λάσπη και το μισολιωμένο χιόνι
- Το «αυτόματο» βοηθάει. Στην ανηφόρα βγάλτε το ESP
- Τα All weather στην άσφαλτο έχουν κάποια πλην
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »