Η cute, μοντέρνα και γεμάτη στιλ εμφάνιση του Fiat 500X ίσως υποσυνείδητα σε κάνει να νομίζεις ότι πρόκειται για ένα… μπιμπελό που θέλει προσοχή στο χώμα. Λάθος μεγάλο, γιατί το ιταλικό B-SUV είναι ικανότατο και στο off-road!
Μερικές φορές η εμφάνιση σε ξεγελά και οι προβλέψεις είναι λανθασμένες. Βλέπεις δηλαδή ένα μοντέρνο και «γλυκό» μοντέλο σαν το Fiat 500X και νομίζεις πως είναι φτιαγμένο μόνο για την πόλη. Γνωρίζεις, επίσης, πως είναι αδελφό μοντέλο με το Jeep Renegade και προδικάζεις πως το μεν είναι προσανατολισμένο από τη μαμά εταιρεία για την άσφαλτο, ενώ ο δε αδελφός του για το χώμα. Και στη συνέχεια, έρχεται η πράξη να σε αναιρέσει…
Off - roading με στιλ Συνεχίσουμε πιο αναλυτικά με την εμφάνιση του 500Χ και αναφέρουμε πως εξαιτίας αυτής -και των μικρών προβόλων ειδικότερα- το μοντέλο έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο χώμα που είναι οι καλές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (21,0/18,6/24,1 μοίρες). Αυτό φάνηκε όταν χρειάστηκε να περάσουμε από βαθιά νεροφαγώματα, ενώ αναφορικά με την απόσταση από το έδαφος, τα 163 χλστ. έδειχναν στην αρχή λίγα, όμως στην πράξη -σε συνδυασμό με την σφικτή ανάρτηση- ήταν ικανά για να περάσουμε από τις δυσκολίες που το υποβάλαμε, είτε αυτό ήταν νερά, είτε φυτευτές πέτρες στο δρόμο. Επίσης, στα πλεονεκτήματα του μοντέλου συγκαταλέγουμε το ESP (προαιρετικό) με τα διαφορετικά modes ανά οδόστρωμα (βοηθάει σε λάσπη ή χώμα) και η σημαντικότερη ένστασή μας είναι η απουσία ρεζέρβας, γιατί το κιτ επισκευής στο χώμα 99,9% δεν θα σε σώσει.
Απολαυστικό στην άσφαλτο Το ιταλικό μοντέλο είναι ικανότατο στο χώμα, όμως στην άσφαλτο σε κερδίζει ακόμη περισσότερο. Το τιμόνι του είναι πολύ καλό σε πληροφόρηση, η ανάρτηση είναι σφιχτή, οι κλίσεις του αμαξώματος περιορισμένες, τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά και συνολικά η οδηγική αίσθηση που δίνει είναι πως πρόκειται για ένα σπορτίφ και ευχάριστο αυτοκίνητο. Επί της ουσίας με το 500Χ θα κινηθείς σβέλτα, οι λακκούβες θα φιλτραριστούν ικανοποιητικά, η ποιότητα κύλισης είναι υψηλή και αν σε κάτι θέλουμε βελτίωση, αυτό είναι η ευελιξία, δηλαδή τιμόνι που κόβει περισσότερο και μικρότερος από τα 11 μέτρα κύκλος στροφής.