Πώς προήλθε η ονομασία «Baby Benz», ποιο μοντέλο της AMG φόρεσε diesel κινητήρα, ποιο έχει το ισχυρότερο 4κύλινδρο μοτέρ στον κόσμο και ποια γενιά αντιμετώπιζε πρόβλημα με την σκουριά;
Η πρώτη Mercedes C-Class εμφανίστηκε στην ευρωπαϊκή αγορά το 1982 ως Mercedes 190, αν και για πολλούς, η πρώτη C-Class θεωρείται η επόμενη γενιά W202 που παρουσιάστηκε το Μάιο του 2023. Σε κάθε περίπτωση, το αυτοκίνητο τοποθετούνταν από τη μάρκα κάτω από την E-Class και προοριζόταν κυρίως να προσελκύσει νεότερους σε ηλικία πελάτες. Σήμερα, η C-Class είναι ένα από τα πιο μοσχοπουλημένα μοντέλα της Mercedes και σε αυτό το θέμα θα παρουσιάσουμε 5 πράγματα που ίσως να μην γνωρίζουν ακόμη και οι πιο πιστοί φίλοι της μάρκας με έμβλημα το αστέρι.
Η Mercedes 190, δεν ήταν γνωστή ακόμη ως C-Class, αλλά ήταν η γενιά με την οποία η Mercedes έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην κατηγορία. Ακριβώς επειδή η άφιξη του μοντέλου συνέπεσε με την πρώτη παρουσία της Mercedes στην compact κατηγορία, όπως την ονόμαζε τότε ο ειδικός τύπος στην Γερμανία, η 190 έγινε γνωστή ως «Baby Benz», αφού ήταν το πιο προσιτό μοντέλο της μάρκας που μπορούσε να αγοράσει κάποιος για πολλά χρόνια μέχρι τον ερχομό της A-Class το 1997.
H μόνη diesel AMG στην ιστορία
Μόνο μία Mercedes-AMG έχει εφοδιαστεί στην ιστορία με κάποιον κινητήρα diesel και πρόκειται για την C 30 CDI AMG της W 203 γενιάς. Ο κινητήρας ήταν 5κύλινδρος σε σειρά με την κωδική ονομασία OM612, είχε χωρητικότητα 3,0 λίτρα και απέδιδε 231 άλογα και 540 Nm ροπής, με την κίνηση να μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός 5τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, χάρη στο οποίο, το αυτοκίνητο μπορούσε να πετύχει το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα. Παρά το σπάνιο πακέτο που προσέφερε η C 30 CDI AMG, το αγοραστικό κοινό δεν πείστηκε ιδιαίτερα, αφού οι πωλήσεις δεν ξεπέρασαν τις 774 μονάδες.
Ο πιο ισχυρός τετρακύλινδρος στον κόσμο
Η Mercedes παρουσίασε τον Σεπτέμβριο του 2022 τη νέα AMG C 63 S E Performance η οποία αποδίδει τεράστια ισχύ 680 ίππων. Η ιπποδύναμή του δεν αντλείται όμως από κάποιο V8 μοτέρ αλλά από έναν 2λιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης με ηλεκτρικό τούρμπο απόδοσης 476 ίππων που το καθιστά τον πιο ισχυρό τετρακύλινδρο κινητήρα παραγωγής στον κόσμο. Το θερμικό μοτέρ συνεργάζεται επίσης με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης έως 204 ίππους που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα αλλά και μια μπαταρία 6,1 kWh. Παρεμπιπτόντως, η πιο ισχυρή C-Class ολοκληρώνει το σπριντ έως τα 100χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα.
Έσπασε πολλά ρεκόρ στην πίστα
Η πίστα υψηλής ταχύτητας στο Nardò της Ιταλίας είναι μια πίστα 12,66 χιλιομέτρων, στην οποία η Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 σημείωσε αρκετά ρεκόρ το 1983 για να αναδείξει την αξιοπιστία των μοντέλων της Mercedes. Το αυτοκίνητο κάλυψε μια απόσταση 50.000 χιλιομέτρων σε 201 ώρες, 39 λεπτά και 43 δευτερόλεπτα, ενώ πέτυχε άλλα δύο παγκόσμια ρεκόρ πάνω από 25.000 χιλιόμετρα και εννέα ακόμη ρεκόρ στην κατηγορία του. Για να πετύχει ωστόσο τα παραπάνω ρεκόρ, η Mercedes χρειάστηκε να προβεί σε μερικές αναβαθμίσεις πάνω στο μοτέρ του.
Τα προβλήματα με τη σκουριά
Η Mercedes C-Class έχει δημιουργήσει το δικό της κεφάλαιο την ιστορία της μάρκας, όμως δεν έλειψαν και οι αστοχίες, αφού η γενιά W203 ήταν γνωστό πως είχε μεγάλη ευαισθησία... στις σκουριές σε μέρη όπως στις άκρες των θυρών, στην πόρτα του πορτ-μπαγκάζ και στους θόλους. Η Mercedes κατάφερε να περιορίσει το πρόβλημα στην facelift έκδοση που ήρθε την άνοιξη του 2004 αλλά το πρόβλημα εξαλείφθηκε πλήρως μόνο αφότου ήρθε στην αγορά η επόμενη γενιά W204.